• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Sommaren12
    Hf84 skrev 2018-04-17 10:59:37 följande:

    Tog ett testa tidigt i lördags och det va negativt så fattar ingenting verkligen.


    Grattis! :) Jag fick tvärblankt när jag tog ett early-test på bim-2 men plussade starkt på bim eller om det var bim+1. :) Min förra graviditet alltså. Försöker med en tvåa nu.
  • Sommaren12
    Hf84 skrev 2018-04-17 10:59:37 följande:

    Tog ett testa tidigt i lördags och det va negativt så fattar ingenting verkligen.


    Antagligen fäste ägget sent och därmed fick du inte plus i lördags. Jag fick en nidblödning på bim så mitt fäste alltså så sent som äl+12-13.
  • Sommaren12
    Miniloka skrev 2018-04-17 11:31:19 följande:

    Ser ni strecket???? Har endast dragit ner kontrast och ljus. Mensen är försenad 4 dagar


    Något ser jag men inte säker på om det är ett streck eller bara nån skugga. Har du ingen bättre bild? Testet ser vinklat ut, svårt att se då.
  • llindaaa
    Miniloka skrev 2018-04-17 11:31:19 följande:

    Ser ni strecket???? Har endast dragit ner kontrast och ljus. Mensen är försenad 4 dagar


    Jag ser ett svaaagt streck! :D
  • Intenuintesåhär
    Sannalinden skrev 2018-04-17 17:44:17 följande:

    Hejsan allihopa! :)

    Skulle behöva er hjälp. Är detta ett spökstreck eller inte? Kom inom en minut.


    Det är väldigt svagt, ser inte om det är blått eller grått. Ser lovande ut ändå tycker jag, det är så pass starkt. Vilken dag är du på?
  • Sannalinden
    Intenuintesåhär skrev 2018-04-17 18:12:56 följande:
    Det är väldigt svagt, ser inte om det är blått eller grått. Ser lovande ut ändå tycker jag, det är så pass starkt. Vilken dag är du på?

    Nej jag kan inte heller tyda riktigt eftersom att det är såpass svagt. Jag är faktiskt inte helt säker, dom sista månaderna har min mens strulat väldigt mycket så har faktiskt ingen koll men sist jag hade min mens va den 6 mars.


    Tog ett clearblue early tidigare idag som var väääldigt svagt, ca 1 timme efter så var det ett solklart positivt men det får man ju ta med en nypa salt. 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester