• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Regnkappa
    E30 skrev 2022-03-23 15:03:56 följande:
    Verkligen, förrädiska tester..ska såklart testa digitalt med men väntar lite. Så här ser andra tester ut, det längst ner från idag.
    Plus tror jag
  • Ebjkpg

    Vad tror vi om detta testet? är det många spökstreck på testa tidigt testet? Tog även ett från RFSU där jag tycks se ett svagt sträck med.

    äl+9/10

  • Jbskog

    1 svagt sträck på apotekets test i tisdags eftermiddag. 
    1 negativt RFSU test tisdag kväll 
    1 negativt RFSU onsdag morgon

    1 positivt igår eftermiddag. Clearblue
    1 Negativt denna morgon. Clearblue


    2 av 5 har alltså varit positiva. Kan det vara möjligt att få spöksträck på två tester från olika märken?



     

  • Lojsan DN

    Jag börjar med att jag förstår ingenting. 


    Jag hade mens den 26 feb, tidig ÄL redan Cd 11. Sen har jag haft lite symtom efter ÄL så då tog jag tester men alla visade neg. Min mens kom 2 dagar tidigare en beräknat den 21 mars, men den har inte varit lika riklig som den brukar. Jag har fortfarande en konstig känsla i kroppen så jag tog ett testa tidigt test i dag Cd 6 och vet ni vad?! Det visade positivt :D Så jag tog ett digitalt och det var *inte gravid ;( Så vad ska jag tro? 


     

  • Cashili33
    Lojsan DN skrev 2022-03-26 09:18:39 följande:

    Jag börjar med att jag förstår ingenting. 


    Jag hade mens den 26 feb, tidig ÄL redan Cd 11. Sen har jag haft lite symtom efter ÄL så då tog jag tester men alla visade neg. Min mens kom 2 dagar tidigare en beräknat den 21 mars, men den har inte varit lika riklig som den brukar. Jag har fortfarande en konstig känsla i kroppen så jag tog ett testa tidigt test i dag Cd 6 och vet ni vad?! Det visade positivt :D Så jag tog ett digitalt och det var *inte gravid ;( Så vad ska jag tro? 


     


    Är du på bim+6 nu så borde det visa gravid tycker man. Om mensen inte var riktig mens och du eg redan var gravid så borde du producera tillräckligt med hormoner tycker jag? 
    Eller så var det ngt som fäst men släppte .. 
    kan du ta ett till ? 
  • Lojsan DN
    Cattisl skrev 2022-03-27 05:16:49 följande:
    Är du på bim+6 nu så borde det visa gravid tycker man. Om mensen inte var riktig mens och du eg redan var gravid så borde du producera tillräckligt med hormoner tycker jag? 
    Eller så var det ngt som fäst men släppte .. 
    kan du ta ett till ? 
    Ja jag tycker att det borde vara så med. Igår tog jag stickan på andra omgången urin på morgonen, och det digitala på tredje omgången, så det kan ju varit därför det inte gav utslag. Jag tog ett nytt test (sticka) senare på kvällen och det visade positivt igen. Skrattande

    I dag tog jag ett test på morgonurinen som visade neg Rynkar på näsan
    Sen tog jag ett nytt på andra omgången som visade svagt positivt, fast jag tror det är på väg utför tyvärr. 
  • Cashili33
    Lojsan DN skrev 2022-03-27 10:49:52 följande:
    Ja jag tycker att det borde vara så med. Igår tog jag stickan på andra omgången urin på morgonen, och det digitala på tredje omgången, så det kan ju varit därför det inte gav utslag. Jag tog ett nytt test (sticka) senare på kvällen och det visade positivt igen. Skrattande

    I dag tog jag ett test på morgonurinen som visade neg Rynkar på näsan
    Sen tog jag ett nytt på andra omgången som visade svagt positivt, fast jag tror det är på väg utför tyvärr. 
    Har du bilder på de nya . Låter onekligen lite knepigt 
  • Lojsan DN


    bilden från i dag. 



    Togs i går kväll. 


    Cattisl skrev 2022-03-27 10:56:41 följande:
    Har du bilder på de nya . Låter onekligen lite knepigt 

    Ja jag vet inte vad som händer ???? Aldrig varit med om detta innan. Det jobbiga är att jag måste börja med medicin så fort jag får ett ? för att det ska ha möjlighet  att överleva. 


    Så ångesten är hög just nu om jag har missat denna chansen att låta den sätta sig ordentligt ????

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester