• villsågärna38

    ÄD gravida lattemammor i Stockholm - nr 2

    Här kommer en ny tråd för oss som är gravida med hjälp av äggdonation och som bor i Stockholm med omnejd. Den här tråden är en uppföljare till den tidigare och vänder sig till dig som är gravid och väntar din bebis i vinter eller under 2012. Själv har jag BF 27/5 2012 om det går hela vägen den här gången.

    I den här tråden kan vi träffas och dryfta allt som rör vår graviditet och även våra behandlingar och vår historik. Jag har gjort mina behandlingar på Huddinge men alla är välkomna hit oavsett var ni har fått hjälp! Hoppas att vi framöver kommer att få dricka latte och umgås tillsammans med våra bebisar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-06 19:06
    Även de som är ÄD-gravida och inte bor i Stockholm är välkomna till den här tråden så kan vi stötta och peppa varandra här

  • Svar på tråden ÄD gravida lattemammor i Stockholm - nr 2
  • villsågärna38
    WildaMathilda skrev 2011-09-29 20:14:31 följande:
    Jo, allt väl. Inte så stor mage en det trycker en del mot lungorna så jag gissar att bebisen tar upp plats "inåt" istälelt för utåt, hahahaa!
    Jag började må illa redan i vecka 6 sen höll det på till vecka 13 ungefär. Kräktes bara en gång men så lade jag mig ner så fort jag mådde illa ala andra gånger också. Och så var jag jättenoga med att äta lite då och då. Det gjorde att jag "bara" mådde illa, hihihi!
    Men oroa dig inte. Det går nog bra. Tänk på att "mata" med progesteron bara. Det är det viktigaste tror jag för det är ju det som fostret lever på i början innan moderkakan tar över.
    När ska ni till BM? Jag har visst lyckats missa det... Och vilken vecka är du i nu? Jag är i vecka 26 (ny vecka varje onsdag för min del).

    Kram  Solig
    Ja så är det säkert, bebben ligger inåt istället. Då har du sån där snygg smal mage, låter ju nice

    Är i v5+3 idag och ska på vul i mitten på okt. Sist var vi där på 7+1 och då dog fostret vid 7+5 så vi väntar lite längre den här gången. Man får ju upp förhoppningarna om man sett ett hjärta ticka så lika bra att vänta ett tag till tänker vi. Vi är rätt luttrade eftersom vi sett hjärtan ticka två gånger och sedan fått MA efteråt båda gångerna men efter KUB-testet kommer jag att kunna slappna av tror jag om det går så långt. Kram
  • WildaMathilda

    Åh, det är så jobbigt när det inte blir som man vill. Vi hade nog gjort som er, väntat lite till så att det känns mer säkert när man väl gör ultraljudet. Inte så långt kvar till mitten av oktober. Kul! Och det är klart att det ska gå till KUB-test också!

    Kram


  • villsågärna38

    Hello ivf-dagar!

    Mår ju inte illa alls och tycker att jag knappt har några symtom men igår kväll kunde jag inte somna. Var bara tvungen att gå upp och äta fil och kalaspuffar (som jag normalt sett inte gillar men har köpt i veckan) kl.22.30. Ha, ha!! Det måste väl ändå klassas som ett litet gravsymtom tycker jag!!

    Hoppas allt är bra med dig och magen! Trevlig helg!

    Kram

  • WildaMathilda

    Hola!

    Jo, det är ett tecken tycker jag allt! Jag åt också massor av konstiga saker i tid och otid i början (nu med men mycket mindre portioner och inte lika mycket). Blev galen i saltlakrits och kalkonpålägg (inte samtidigt, dock). Det hände att jag vaknade på natten och var hungrig och tog två-tre skivor kalkonpålägg... Just då smakade det ljuvligast på jorden, hahahaa!
    Så du har typiskt gravsymptom!

    Ta hand om magen! Och trevlig helg du med!

    Kram


  • villsågärna38

    Hi, hi... ja lite tokigt blir man allt. Imorse fick maken åka och köpa croissanter till frukost!! Gott, gott!! Nu ska jag vila med en bra bok, blir lätt trött nuförtiden men det är ju ett gott tecken. Kram kram

  • villsågärna38

    Ivf-dagar - hur är allt med dig? Mår du bra? Själv har jag börjat vara lite sjösjuk om dagarna och har dålig matlust.. Inget jätteillamående men är glad att jag har lite symtom iaf. Inte lika mkt mardrömmar nu heller vilket är rätt skönt. Kram

  • WildaMathilda

    Hola!
    Tackar som frågar! Jag mår strålande. Det känns så skönt att känna sig "normal" (inget illamående och sånt)och magen är inte så stor heller så jag kan göra det mesta. Just nu är det mycket "boande" hemma. Fixar rum på övervåningen med allt vad det innebär med val av tapeter, spackling, städning, tapetsering etc. Och så ett förråd som ska isoleras och inredas men snickaren kommer aldrig så nu ska vi kanske göra allt själva istället... Och allt vi äger står i vardagsrummet, hahahaa! Och självklart vill vi få allt klart innan jul så att vi kan slappna av och fokusera på bebisen sen. Mycket med det jordiska... Men idag har vi beställt barnvagn och beställt lite kläder på nätet i alla fall. Tjohoo!
    Hur går det för dig? Skönt att höra att du är sjösjuk, hihii! Då kanske din kropp producerar en hel del progesteron själv och det är ju alltid ett härligt tecken! Och dålig matlust är också bra (ur vårt perspektiv i alla fall ).
    När är ditt ultraljud? På onsdag väl?

    KRAAAM!


  • villsågärna38
    WildaMathilda skrev 2011-10-08 14:36:54 följande:
    Hola!
    Tackar som frågar! Jag mår strålande. Det känns så skönt att känna sig "normal" (inget illamående och sånt)och magen är inte så stor heller så jag kan göra det mesta. Just nu är det mycket "boande" hemma. Fixar rum på övervåningen med allt vad det innebär med val av tapeter, spackling, städning, tapetsering etc. Och så ett förråd som ska isoleras och inredas men snickaren kommer aldrig så nu ska vi kanske göra allt själva istället... Och allt vi äger står i vardagsrummet, hahahaa! Och självklart vill vi få allt klart innan jul så att vi kan slappna av och fokusera på bebisen sen. Mycket med det jordiska... Men idag har vi beställt barnvagn och beställt lite kläder på nätet i alla fall. Tjohoo!
    Hur går det för dig? Skönt att höra att du är sjösjuk, hihii! Då kanske din kropp producerar en hel del progesteron själv och det är ju alltid ett härligt tecken! Och dålig matlust är också bra (ur vårt perspektiv i alla fall ).
    När är ditt ultraljud? På onsdag väl?

    KRAAAM!
    Förstår att du boar, så härligt det måste få vara att ge sig hän och göra det Vi har redan barnrummet klart men det är gästrum idag. Behöver bara fondvägg och nya möbler. Spännande med barnvagn också, vilken har ni valt? Nä blir nästa måndag, 8+0 som det blir nästa vul. Pirrigt men bara att vänta och ta en dag i sänder nu. Kram
  • WildaMathilda

    Åh, nästa måndag... Vad lååångt dit. Måste kännas som en evighet! En dag i sänder är nog en bra strategi. Men bra att göra i 8+0 för  vid det laget borde de tydligt se hjärtat.

    Det blev en Brio Happy. Först hade vi tänkt oss en kombivagn men insåg att liggdelen var så liten då. Så det blev en sittdel och en liggdel istället. Bara att byta när det är dags sen. Det känns jättebra. Lite depprockers över det hela dock eftersom vi inte kunde komma på någon annan färg än svart och grått. Liggdelen i svart och sittdelen i mörkgrått. Glatt värre, hahahaa!

    Kram


Svar på tråden ÄD gravida lattemammor i Stockholm - nr 2