• Just me

    Tips och råd för oss som har iphone! :)

    Hej! Har inte sett att det ska finnas liknande tråd här så jag startar en för oss med iphone där vi kan dela med oss lite tips och tricks.... Det finns sååå otroligt mycket i den lilla manicken som man knappt har någon aning om så det skulle vara kul om vi kunde dela med oss! Många har fått grepp och kan allt eller det mesta,andra som mig har haft iphone ett bra tag men lär sig fortfarande och blir lika paff varje gå g och andra är helt nybörjare! Hoppas att det finns fler som tycker att det skulle vara kul med den här tråden och vill dela med sig! Jag tex lärde mig för inte så länge sedan att man kan knäppa kort när man vistas på en sida så istället för att kopiera kan man då knäppa och det spars i kamera albumen...hade haft telen i 1,5 år och inte vetat om det... Haha...

  • Svar på tråden Tips och råd för oss som har iphone! :)
  • Marilyn

    Helt OT, ber om ursäkt, men vet ngn om man kan ändra en incheckning på facebook? Namnet på själva platsen som man kan checka in på har blivit fel...

  • emelyl

    Hur gör man när det 'hänger sig' i väntarläget när man försöker ladda ner en app?

  • Thegran

    har nog nästan ändrat mig, blir nog en 4s ändå.

    ni som har den, är ni nöjda alltså?

  • trollkarl

    @ eme

    Håll tummen på appen, den börjar skaka, tryck på krysset o börja om..

  • heter

    Det är kaos i min nya 4S. {#emotions_dlg.djavulsk}

    Det började med att jag säkerhetskopierade min gamla 4 och la in allt på den nya. So far so good. Allt var med. Alla appar och sånt är nedladdade med min mans konto. Efter att jag lagt ner allt på 4S så registrerade jag telefonen med ett nytt Apple-ID och nu är det kaos!

    Allt som iCloud, Face Time osv har hans konto fast mobilen är reggad med mitt nya konto. En del saker verkar jag ha kunnat ändra såsom iCloud men i Appstore går det icke.

    Så när apparna skulle uppdateras så var jag tvungen att ge hans lösenord och det gick att uppdatera men när jag går in på Appstore via mobilen så står det mitt nya konto. Vad händer?

    Hur gör jag för att få allt att vara i mitt namn? Vad kommer att hända med mina appar när jag har köpt nya i framtiden? Måste jag uppdatera mina gamla appar med hans konto och mina nya med mitt konto? Jag MÅSTE ha en app köpt på hans konto för den har massor av info om mig sen ett år tillbaka och jag har ingen lust att köpa om den och skriva in allt igen för det är mycket info. Hur ska jag kunna behålla den? Det är Periodtracker om det har nån betydelse.

    Sista frågan är om vi köper musik/film/appar på datorn kan vi dela på dom då oavsett vems konto det är köpt på? Speciellt musiken undrar jag över, om den laddas ner på datorn först kan den gå ut i alla våra Apple-enheter då oavsett konto om vi kopplar in enheterna i itunes på datorn?

    Vore tacksam för hjälp eftersom att jag är redo att kasta skiten i sjön just nu. {#emotions_dlg.djavulsk}

    Jag har Periodtracker i mailen också, nån sorts back-up, kan den köras in i min nya telefon om jag blir tvungen att radera allt och börja om för att slippa min mans konto i telefonen? Eller tillåter inte Apple att jag lägger in en app köpt på ett annat konto? Kan vi isf ändra min mans konto till min email istället och att han får skaffa ett nytt konto? Jag försökte det allra först men hittade inget ställe jag kunde ändra hans info till min info så därför skapade jag ett nytt konto åt mig.

Svar på tråden Tips och råd för oss som har iphone! :)