• Just me

    Tips och råd för oss som har iphone! :)

    Hej! Har inte sett att det ska finnas liknande tråd här så jag startar en för oss med iphone där vi kan dela med oss lite tips och tricks.... Det finns sååå otroligt mycket i den lilla manicken som man knappt har någon aning om så det skulle vara kul om vi kunde dela med oss! Många har fått grepp och kan allt eller det mesta,andra som mig har haft iphone ett bra tag men lär sig fortfarande och blir lika paff varje gå g och andra är helt nybörjare! Hoppas att det finns fler som tycker att det skulle vara kul med den här tråden och vill dela med sig! Jag tex lärde mig för inte så länge sedan att man kan knäppa kort när man vistas på en sida så istället för att kopiera kan man då knäppa och det spars i kamera albumen...hade haft telen i 1,5 år och inte vetat om det... Haha...

  • Svar på tråden Tips och råd för oss som har iphone! :)
  • emelyl

    @trollkarl
    Det går inte när den hänger sig i 'väntar-läge'. Då kommer inte 'krysset' upp som man annars får genom o hålla inne..

  • LittleMissSunshine

    Hej på er!

    Fick en iPhone 4 i julklapp och undrar nu följande:

    Jag skall plugga i Usa med start i januari och undrar om någon vet hur det funkar med användningen av iPhone där. Min telefon är olåst och med kontantkort. Därför borde det ju gå att bara köpa ett amerikanskt sim-kort (pre-paid) eller med abonnemang utan bindningstid därborta och det skall fungera. Någon som vet?

    Frågan är ju också om de säljer simkort till iPhone bara sådär i Usa, eftersom jag vet att det har varit standard att köpa på sig ett operatörslåst abonnemang där borta.

    Tacksam för hjälp!

     

  • emelyl

    @ trollkarl
    4s. Testade igår när jag laddade ner två nya appar o de går inte o ta bort i vänta läget.. Trodde det hängde sig först - men sen släppte det.. Så problemet är egentligen löst.
    Dock hade svärmor samma problem med sin 4a (inte s) eller om det var 3gs (hon har båda). En app hon laddade ner hamnade i väntläge i flera dagar/veckor o hon kunde inte få bort den...

  • framtiden

    precis lämnat in min 3gs. något som vet ifall jag kommer få en ny 3gs eller en 4g? :/

  • emelyl

    Tror dock inte det funkar o stänga av då min svärmor testat det - men den står ff i väntläge.. Men men.

  • trollkarl

    @ min tur

    Du får en 3GS

    @ em

    Stäng av, låt vara avstängd. Vet att det funkar..

  • trollkarl

    SE HIT!!!!!
    JAILBREAK 5.0.1 ÄR ONLINE!!

    Ni som är intresserade skickar mig ett PM!

Svar på tråden Tips och råd för oss som har iphone! :)