• pollykolle

    Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?

    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 

  • Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?
  • LillaBus

    Det finns nog många anledningar till att kvinnor är överviktiga! Många graviditeter på varandra. Hinner inte träna. Prioriterar familj framför sig själv. Sjukdomar. Stillasittande jobb. Snabbmat. Låg förbränning. osv osv.....

    Det som är tråkigt är att du själv klassar dig som "normalviktig", vilket jag tycker är ett hån mot oss som verkligen är normalviktiga....jag är 168 cm och väger 62 kg. DET är normalvikt, inte 52 kg, så du verkar ha en något snedvriden syn tyvärr.....

  • Spartacus

    vill lägga till att idealet ju verkar gå åt 2 håll... undervikt eller övervikt.

    tycker ibland man känner ensam i normalviktsklassen

  • PumpkinQueen
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-05 08:07:48 följande:
    Du , jag fattar vad du skriver, försök inte att dumförklara mej.
    Jag står iaf fast vid det jag skrev tidigare, det ÄR viktigt hur man ser ut!
    Det är kanske viktigare om man inte har så mycket annat att komma med? Tyst
  • Bumblebeegirl
    PumpkinQueen skrev 2012-01-05 08:58:21 följande:
    Det är kanske viktigare om man inte har så mycket annat att komma med? Tyst

    Men jag tycker att det är äckligt med tjocka människor som iinte orkar bry sej. Jag blir faktiskt äcklad!
  • Bumblebeegirl

    Lika äcklad som jag blir av anorexia-människor.

  • skoladan

    Jag håller med till viss del. Tycker många unga flickor idag är lönnfeta. Betydligt vanligare att se överviktiga flickor än underviktiga.

  • Bumblebeegirl
    LillaBus skrev 2012-01-05 08:55:51 följande:
    Det finns nog många anledningar till att kvinnor är överviktiga! Många graviditeter på varandra. Hinner inte träna. Prioriterar familj framför sig själv. Sjukdomar. Stillasittande jobb. Snabbmat. Låg förbränning. osv osv.....

    Det som är tråkigt är att du själv klassar dig som "normalviktig", vilket jag tycker är ett hån mot oss som verkligen är normalviktiga....jag är 168 cm och väger 62 kg. DET är normalvikt, inte 52 kg, så du verkar ha en något snedvriden syn tyvärr.....

    Jag håller med dej till viss del. Men samtidigt tycker jag det är jävligt lamt av folk att skylla fettet på att dom varit gravida. Det verkar vara så enkelt att göra det.Det är ingen ursäkt. Jag tex är snyggare i kroppen efter mina 2 graviditeter.
  • Litenskit
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-05 09:00:12 följande:
    Men jag tycker att det är äckligt med tjocka människor som iinte orkar bry sej. Jag blir faktiskt äcklad!
    Om överviktiga ska gå ner i vikt så är det för deras hälsa och deras egen självkänslas skull, så att de kan må bra! Inte för att du ska slippa bli äcklad. Vad hemskt det måste vara att ha så dålig självkänsla och vara så bitter att man måste sparka på dem som redan ligger ner. Det är ju inte direkt så att alla har valt att vara överviktiga, det finns faktiskt sjukdomar som leder till övervikt.
  • Bumblebeegirl
    skoladan skrev 2012-01-05 09:04:34 följande:
    Jag håller med till viss del. Tycker många unga flickor idag är lönnfeta. Betydligt vanligare att se överviktiga flickor än underviktiga.

    Ja visst är det fruktansvärt att se tonårstjejer med degmagar. Det ser jag ofta. Kan inte va kul att se ut som gamla tanter när livet ens knappt har börjat för dom. Det kan ALDRIG vara sunt för kroppen. Aldrig!!
  • PumpkinQueen
    Anton Chigurh skrev 2012-01-05 08:43:29 följande:


    Jag använda Lola's länkade BMI kalkylator och fick fram att den här snyggingen har 16,3 i BMI

    Sexton komma tre, gott folk, hon borde vara underviktig utav helvete, och det är hon ju inte, ELLER HUR ?
    Så ni som hänvisar till den däringa BMI-skalan, ni kan stoppa upp den någonstans, nåt mer missvisande får man fan leta efter. Funkar inte vid övervikt, och tydligen inte vid undervikt.....
    Men du, nu står hon ju i en vinkel som framhäver hennes former. Hon skjuter fram höften och bröstet. Om hon bara stått framåtvänd mot kameran med armarna ner så hade man sett att hon har väldigt smal rumpa och små bröst. Man hade även sett att hennes armar är väldigt tunna och om man lyft på hennes hår hade man sett att hennes nyckelben står ut som på en anorexia-drabbad person. Jag antar att hon är någon kändis som man ska känna igen (men det gör jag inte). Alltså borde man väl veta om hur gammal hon är? Jag tycker att hon ser ut som en helt normal 12-19-åring som inte vuxit färdigt i kroppen (därav bristen på kurvor). Men att hon skulle vara någon standard för normal kroppsbyggnad för vuxna kvinnor, det är bara helt vansinnigt.
Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?