• faceprimer

    fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Nu är det dags att starta en fortsättningstråd för bebisarna från: "Vi som väntar marsbebis 2012 "
    trots att det "bara" är januari just nu, så har bebisar velat titta ut lite tidigare.
    Vi håller tummar och tår allt allting kommer gå fortsatt bra för er!
      
    Allt eftersom tiden går kommer denna tråd fyllas på med våra "marsbebisar" och här kan vi prata om våra små, om tiden efter föslossning, lägga ut bilder, diskutera, stötta... Ja, i princip samma funktion som förra tråden alltså

    och vi säger VÄLKOMMNA TILL VÄRLDEN alla bebisar!
    Ni är efterlängtade!  

    _____________________________________________________
    Prat-tråden:www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html
    Bild-tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html 
         


    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • Svar på tråden fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Stinis83

    Tack så mycket :) Viplanerar, han var ståtliga 52 cm lång och 4040 g tung :) Igår kväll vägde han 3650, och nu ska han vägas igen alldeles strax. Vi har haft problem med amningen så vi ligger faktiskt kvar på sjukhuset fortfarande... kommer hem imorgon :)

  • Carla82

    Scorpio: Har också läst igenom din förlossningsberättelse. Som sagt hade hon bråttom ut. Skönt att allt har gått så bra och måste säga att hon är så fin!!

    Viplanerar: Vilken racerförlossning du hade!!! Tur ändå att ni hann in!  

  • viplanerar09

    Han var som mig när jag föddes ;) du ska se att det kommer gå fint med amningen! Jag höll på att ge upp då han fick dåligt tag pga sprängdfyllda bröst och att det gjorde sjukt ont i bröstvårtorna när han sög. Men nu har det blivit bättre :)

  • Stronza simpatica

    Tack alla ! Nu har jag vart uppe och gått runt lite och tagit ut katedern, vart på toa och bort med droppet. Sååå skönt! Har återhämtat mig otroligt fort denna gången konstigt nog!
    Så nu ligger jag här med min lilla budda i famnen och myser:)! Lycka!!

  • Scorpio

    Mammy: vad fin! Å vilken kalufs!! :P

    Nyss hemkommen från bvc och Enja har gått upp 110 g och 1 cm sen i måndags! :P Vågen stannade på 3390 g och hon är 49,5 cm! Inte konstigt kläderna är små nu för tiden ;) Kurvan står rakt upp! Läkaren berömde henne för att hon är så pigg och stark! Skönt!! :)

  • madde8603
    Scorpio skrev 2012-03-02 10:10:04 följande:
    Mammy: vad fin! Å vilken kalufs!! :P

    Nyss hemkommen från bvc och Enja har gått upp 110 g och 1 cm sen i måndags! :P Vågen stannade på 3390 g och hon är 49,5 cm! Inte konstigt kläderna är små nu för tiden ;) Kurvan står rakt upp! Läkaren berömde henne för att hon är så pigg och stark! Skönt!! :)
    Åhh, vad härligt att höra. Duktiga lilla Enja som börjar bli stor nu!!
Svar på tråden fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)