• faceprimer

    fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Nu är det dags att starta en fortsättningstråd för bebisarna från: "Vi som väntar marsbebis 2012 "
    trots att det "bara" är januari just nu, så har bebisar velat titta ut lite tidigare.
    Vi håller tummar och tår allt allting kommer gå fortsatt bra för er!
      
    Allt eftersom tiden går kommer denna tråd fyllas på med våra "marsbebisar" och här kan vi prata om våra små, om tiden efter föslossning, lägga ut bilder, diskutera, stötta... Ja, i princip samma funktion som förra tråden alltså

    och vi säger VÄLKOMMNA TILL VÄRLDEN alla bebisar!
    Ni är efterlängtade!  

    _____________________________________________________
    Prat-tråden:www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html
    Bild-tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html 
         


    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • Svar på tråden fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Kalksten
    Wielkip skrev 2012-03-10 10:08:21 följande:
    Inatt kl.01:08 föddes äntligen vår lilla dotter Charlie!
    Hel, perfekt och med världens kalluffs!
    Kan inte ladda upp bilder från mobilen men gör såfort vi är hemma igen.

    Tacka vet jag epiduralen när jag öppnade mig 4 sistw cm på 2h! Låg och sov och sen bara VIPS vart jag tvungen att 'gå och bajsa' oså splashade vattnet i toan, så var det i full gång!
    Åhh grattis!!! {#emotions_dlg.flower}

    oj men shit ja tur du hann få epidural då!
  • marsmamma87

    Tack för era tips om bärsjal, ska kolla upp det. Någon som har tips på modell/märke?

    Vår lille sover än så länge i vår säng med mig, har inte funkat för fem öre att lägga han i egen säng då nätterna är den tid på dygnet han är som mest närhetstörstande. Men det hade ju onekligen varit skönt att kunna vänja honom vid att sova själv åtminstone några timmar per natt, jag själv sover ju inte heller jättegott med en bebis klistrad mot mig och sambon är tillfälligt förpassad till gästrummet nattetid.

  • Bittersweet2012
    Wielkip skrev 2012-03-10 10:08:21 följande:
    Inatt kl.01:08 föddes äntligen vår lilla dotter Charlie! Hel, perfekt och med världens kalluffs! Kan inte ladda upp bilder från mobilen men gör såfort vi är hemma igen. Tacka vet jag epiduralen när jag öppnade mig 4 sistw cm på 2h! Låg och sov och sen bara VIPS vart jag tvungen att 'gå och bajsa' oså splashade vattnet i toan, så var det i full gång!

    Stort grattis till lilla Charlie!!!!!
  • k girl

    När åkte du in till förlossningen igen Wielkip? Det blev så tyst efter att du skrivit att du blev hemskickad.

  • Becka 77

    Jättegrattis Wielkip! Väntar med spänning på bilder

    Marsmamma87 - köp en trikåsjal av valfritt märke, de skiljer sig inte så mycket åt. En del är tunnare än andra men de kan man inte bära lite tyngre barn med. Så
    det finns för och nackdelar med alla varianter. Sen finns det ekologiska sjalar med. Jag rekommenderar dig att köpa en billig/begagnad och om du sen "blir såld" och känner behov kan du ev köpa en annan.

  • StugFrugan89

    Åhh grattis wielkip!!!!! Charlie är ett så fint namn!! Hoppas ni mår bra och rå om er nu

  • Lippo

    Tror bestämt att det blir samsovning för mig och dottern om jag ska gissa utifrån hur tiden på BB varit. Jag har inget problem med det men mannen... Funderar skarpt på bärsjal också. Hade en bärsele med sonen men den fungerade inte när han var nyfödd. Tycker det verkar krångligt med de långa sjalarna men många verkar så nöjda då de väl lärt sig knyta!

  • kristinka

    Grattis Wielkip :)

    Är det många som har ont i svanskotan efter förlossningen ??? Lyckades sträcka den på nåt sätt igår.. Så nu kan jag knappt röra på mig.. Ställa sig och sätta sig gör fruktansvärt ont :/

Svar på tråden fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)