• faceprimer

    fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Nu är det dags att starta en fortsättningstråd för bebisarna från: "Vi som väntar marsbebis 2012 "
    trots att det "bara" är januari just nu, så har bebisar velat titta ut lite tidigare.
    Vi håller tummar och tår allt allting kommer gå fortsatt bra för er!
      
    Allt eftersom tiden går kommer denna tråd fyllas på med våra "marsbebisar" och här kan vi prata om våra små, om tiden efter föslossning, lägga ut bilder, diskutera, stötta... Ja, i princip samma funktion som förra tråden alltså

    och vi säger VÄLKOMMNA TILL VÄRLDEN alla bebisar!
    Ni är efterlängtade!  

    _____________________________________________________
    Prat-tråden:www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html
    Bild-tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html 
         


    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • Svar på tråden fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • kristinka

    Stinis, menade mig själv .. Om lillen hade feber, hade nog ringt upplysningen direkt .. Fått nog panik :p

  • viplanerar09

    Handwritten: stort grattis! Lika stor som vår gosse :) (skiljer 20g).

  • Stinis83

    Grattis Handwritten, äntligen!! :)

    Kristinka, jaha! :) Ja då är det nog ingen större fara även om det inte är kul :) Hur mår du i övrigt? Jag fick mjölkstockning med dottern, men då hade jag 40 graders feber med febernedsättande i kroppen, och jag har nog aldrig varit så sjuk i hela mitt liv.

    Carla, det är så konstigt att det är så... Och lite obehagligt tycker jag. Vi behöver ju äta när vi ammar. Och jag blir lite rädd att det är min icke fungerande hjärna som automatiskt gör så här eftersom jag varken trivs med vikt eller kropp, för så här har det varit förut. Dock inte när jag fick Julia. Men att det inte är något medvetet val från min sida, att kroppen undermedvetet fixar det där själv... Men det lär väl märkas :)

    Men när fan ska vätskan i benen försvinna?! Jag har ont i fötterna...!

    Oj vad duktig du är, men synd att du fick så ont! Man blir ju mer och mer övermodig... Jag glömde bort mig och lyfte upp J två gånger idag, och det gick förvånansvärt bra :) Men efteråt...

    Ja här byts det också bajsblöjor var och varannan minut :) Och nu sitter jag och ammar. Hoppas du sover gott! Kram :)

  • kristinka

    Stinis, sitter också å ammar :)
    Svårt att säga, har ont i hela kroppen.. Men det är väl det ända :/ så är nog ingen fara ;)

  • Stinis83

    Kristinka, ja man känner sig lite som en mjölkkossa ;) Usch, hoppas att det bara är lite feber som går över fort! Krya på dig :)

  • kristinka

    Stinis, visst gör man det.. Gillar inte alls att amma :/ vad man inte gör för dessa små underverk ;)

  • candydarling

    Jag tycker det är jättemysigt att amma (om man bortser från att det fortfarande känns som att bröstvårtorna ska slitas av varje gång....) Kommer nog försöka helamma i ett halvår om kroppen tillåter. Tycker däremot inte att det är några som helst fel med ersättning för dom som föredrar det, så länge bebben får i sig käk så är ju allt bra!

    Min lille har blivit mycket hungrigare det senaste, från att amma var 3e timme till varannan - är det okej eller är det för ofta? finns det liksom någon gräns? :s

  • k girl
    candydarling skrev 2012-03-12 07:59:55 följande:
    Jag tycker det är jättemysigt att amma (om man bortser från att det fortfarande känns som att bröstvårtorna ska slitas av varje gång....) Kommer nog försöka helamma i ett halvår om kroppen tillåter. Tycker däremot inte att det är några som helst fel med ersättning för dom som föredrar det, så länge bebben får i sig käk så är ju allt bra!

    Min lille har blivit mycket hungrigare det senaste, från att amma var 3e timme till varannan - är det okej eller är det för ofta? finns det liksom någon gräns? :s
    Min son ammade varannan timme för det mesta. Han åt färdigt på fem minuter och var jättenöjd, men han blev ju hungrig igen rätt fort. Det kan också vara så att han vill öka produktionen lite. Ammar man fritt undviker man en hel del problem.
  • k girl

    Jag tycker mycket om att amma och långtidsammade sonen. Överproducerar dock mjölk i dagsläget och har kraftig utdrivning, det var samma med sonen tills han var 3-4 månader och planade i vikt.  Mina barn har inte kunnat snutta, de får i sig för mycket, sväljer luft och tycker att det är jobbigt att ligga vid bröstet. Ett lyxproblem, förvisso, men nog så frustrerande, och det känns inte kul att orsaka magknip hos sina bebisar. Jag hade glömt bort detta - det är på många vis så mycket mysigare att amma en bebis som blivit lite äldre.

  • Stinis83

    Jag tycker inte direkt att det är mysigt att amma just, men det är mysigt att ha honom nära mig, och att kunna ge honom något som ingen annan kan ge. Och jag älskar det faktum att jag kan amma. Men hade det inte lossnat i helgen så hade jag lagt av och kört på ersättning.

    Men på nätterna är det inte ett dugg mysigt att behöva gå upp mitt i natten och amma ;)

    Candy, min son har också börjat amma mycket oftare nu och det blir typ varannan timme. Han får styra det, de är så små nu så jag tror att man ska ge dem när de vill ha :) Däremot äter han bara ur ena bröstet nu istället för båda, sen somnar han som en stock. Men det gissar jag att det beror på att produktionen har ökat och att han får i sig såpass mycket så han blir nöjd ändå. Men då blir det ju att han äter oftare istället. Tror jag :)

Svar på tråden fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)