• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Scream4
    Helene 907 skrev 2012-01-14 23:28:49 följande:
    Hoppar in här jag med, läser till undersköterska, andra terminen :)
    Fast detta är en tråd för sjuksköterskestudenter, inte undersköterskestudenter...
  • minimera
    Momalicious skrev 2012-01-14 23:29:04 följande:
    Haha samma här. Har aldrig studerat på högskola och känns som att jag inte fattar hur nånting går till men det lär väl klarna. Och så har jag fått för mig att alla är typ 19-åringar direkt från gymnasiet och att de kommer vara jätteomogna. Vet inte riktigt var det kommer ifrån. Jag är dessutom bara 22 så jag är ju inte lastgammal direkt :p och så ska man försöka få studierna att gå ihop med familjelivet också. Suck. Vet inte hur jag ska kunna sova i natt, eller imorgon :p
    Haha det där känner jag igen helt! Jag är 27 och känner mig typ äldst av alla fast det är många som är över 30 och till och med 40 i klassen :p Men tänk på hur många nya roliga människor du kommer träffa och lära känna. Det där med familjelivet har jag svårt att få balans i men jag hoppas vi hittar någon bra under våren.
    Hur gammal är ditt/dina barn?
  • minimera
    Momalicious skrev 2012-01-14 23:30:42 följande:
    I trollhättan ligger det haha.
    Haha okej. Jag går i Örebro
  • Momalicious

    Neon: ja det är väl så. De som är nya från gymnasiet kanske tänker att alla ska vara gamla ;)
    Min son är nyss fyllda 1 år. Min sambo ska börja skola in honom på måndag. Har ångest över det med ;)
    Ditt/dina barn? :)

  • Vackert
    Scream4 skrev 2012-01-14 23:28:50 följande:
    Har ni några funderar på vilket område ni vill jobba inom sedan?

    Akuten!! Sedan så kanske det dyker upp någonting annat på vägens gång. Inte BM och inte ambulansen bara Glad Du då?
  • Scream4
    Vackert skrev 2012-01-14 23:36:12 följande:

    Akuten!! Sedan så kanske det dyker upp någonting annat på vägens gång. Inte BM och inte ambulansen bara Glad Du då?

    Är lite inne på akuten jag med Men jag har redan fått fast jobb som sjuksköterska inom kommunen så det blir att jobba där ett tag Kanske jobba lite extra på akutvårdsavdelninge (har önskat slutplacering på en akutvårdsavdelning )
  • minimera

    Tricis - Jag vill bli BM (som alla andra hehe). Vill jobba på förlossningen ett tag men sen jobba på fertilitetsenheten. Jag vill inte jobba på akuten eller ambulansen alls haha

    Moma - Ja då förstår jag du har mer ångest än bara din skolstart. Min dotter är 2,5 och har gått på dagis sen hon var 1 och hon trivs superbra. Får ändå dåligt samvete för att hon får gå långa dagar, men hämtar jag henne tidigare så får jag dåligt samvete mot mig för att jag inte får pluggtid. Svårt att hitta balansen tycker jag.

  • Vackert
    Scream4 skrev 2012-01-14 23:38:03 följande:

    Är lite inne på akuten jag med Men jag har redan fått fast jobb som sjuksköterska inom kommunen så det blir att jobba där ett tag Kanske jobba lite extra på akutvårdsavdelninge (har önskat slutplacering på en akutvårdsavdelning )

    Ja ok. Att jobba inom kommunen är ju oerhört lärorikt så det är inte illa att börja där. Då har du ju bra med kött på benen om du ska vara på akuten.
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!