• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Penny123

    Jag skulle absolut rekommendera att sätta igång i god tid, att ha det färskt i huvudet och grunderna klara- det underlättar väldigt mycket! Jag vet inte hur andra skolor lägger upp det, men där jag går hade vi matten samtidigt med annan tung kurs man skulle tenta av bara någon vecka efter, så tiden skulle bli knapp och stressig utan förberedelser. Då var det skönt att bara kunna göra någon gammal tenta då och då för att hålla igång Glad

  • Flashbulb

    T4 praktiken blir på Mag-tarm kirurgavdelningen. Tror nog det kan passa mig rätt bra, jag tror man kan utvecklas rätt bra på en sådan avdelning.

  • NillaO

    Och helt plötsligt har jag börjat T6 och ångesten är på topp! 10 veckor med C-uppsatsen, slutpraktik, skriftlig och praktisk nkse-tenta. Mest nervös är jag för den skriftliga delen av NKSE. Ni andra som går sista terminen eller om det finns nån här som är klar ssk, hur pluggar/pluggade ni inför tentan?

  • sussey

    Kollade mest igenom lite allmänt om de vanligaste sjukdomarna och typ stickteknik osv. Meningen är ju att man inte ska behöva plugga nåt vidare till den. Men typ diabetes, hjärtkärlsjukdomar och lungsjukdomar är nog bra o ha koll på!

  • bratz

    Åh jag har med börjat T6 nu!! Ångesten är hög! Fast jag har iof redan gjort min C-uppsats :) nu väntar snart 9 veckors vfu inom hemsjukvården...

  • Emmeliina

    Åh jag vill också börja termin 6 nu :) började termin 1 i måndags så det är ju bara 2,5 år tills jag börjar termin 6, men man får se framåt! :D

  • bratz
    Emmeliina skrev 2012-09-05 21:36:25 följande:
    Åh jag vill också börja termin 6 nu :) började termin 1 i måndags så det är ju bara 2,5 år tills jag börjar termin 6, men man får se framåt! :D
    Det går fort, alldeles för fort
     
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!