• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Emmeliina

    Totti: vi ska ha mest sjukdomslära och farmakologi i termin 2. Men det är kanske upplagt olika på olika högskolor.

    Vi fick lite information i förrgår inför vfu:n nästa termin (t2). Ser fram emot det jätte mycket! Fastän jag jobbat som usk i 6 år så känns det som att jag ska göra något jag aldrig provat förut överhuvudtaget. Vi har 5 veckor i somatiken och 5 veckor i geriatriken. Kul!

  • mystery88
    Hjärta i norr skrev 2012-12-06 16:00:54 följande:
    Hur har det gått, har du tagit dig till Sthlm än? Hoppas det!
    Nä. Det är bättre med tåg och så nu, men jag vågade inte ge mig ut på vägen här ute (speciellt med tanke på att jag varit med i en bilolycka en gång) . Det är ändå flera mil till tågstationen från där jag befinner mig... :p
  • Hjärta i norr
    mystery88 skrev 2012-12-06 23:58:17 följande:
    Nä. Det är bättre med tåg och så nu, men jag vågade inte ge mig ut på vägen här ute (speciellt med tanke på att jag varit med i en bilolycka en gång) . Det är ändå flera mil till tågstationen från där jag befinner mig... :p
    Vad tråkigt att höra, men förstår ju att du vill ta det lugnt i det läget. 
  • Totti

    Emmeliina: tack för svar! Förstår att det ser olika ut från skola till skola. Ska börja på Sophiahemmet:)

  • Hjärta i norr
    Totti skrev 2012-12-07 18:23:12 följande:
    Emmeliina: tack för svar! Förstår att det ser olika ut från skola till skola. Ska börja på Sophiahemmet:)
    Jag läser termin 6 på Sophiahemmet, så inboxa mig om du vill fråga något.
  • fucktard

    Nu rullar det på! Pm-skrivningen ska påbörjas, och jag och min skrivarkompis har haft turen att få ett ämne med empiriska fakta. Alltså ingen litteraturstudie för oss. Yay!


    If you wanna do it, do it right.
  • Tillsammans4

    Hej! Hoppar in här i tråden. Läser termin 2 och börjar snart T3. Ser fram emot det så sjukt mycket! <3 Vi ska äntligen få läsa om människans behov av omvårdnad vid ohälsa och sviktande funktioner. Sitter och läser litteraturlistan, lite nervöst är det ju men samtidigt ganska roligt. Läkemedels beräkning.. Man har ju hört så mycket om hur hemskt det kommer att vara. :C Anatomin ser jag mer fram emot. Även obstretiken. Men läkemedels beräkning.. Är det verkligen så hemskt? Har som sagt hört "mardrömssituationer" om den tentan. Exempelvis att 98% av klassen inte klarar av det och så. Stämmer det?

  • Emmeliina

    Fick precis reda på att jag blev underkänd på den ena anatomi tentan :( Just nu känns allt helt lönlöst. Har den andra delen på måndag och känner mig inte alls pepp för det. Funderar på om jag har fel inlärningssätt, hur har ni gjort för att banka in anatomin och fysiologin? Vill bara ha det överstökat och klart så jag kan börja ha ett litet socialt liv igen.


    Nicole 110322 <3
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!