• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Chetti
    Emmeliina skrev 2013-04-05 17:57:48 följande:
    Så är geriatrik praktiken klar! Fick VG i slutbedömningen och ett nytt sommarjobb som ger mig 1500kr mer i lön än mitt gamla jobb. Glad är jag idag!
    Grattis! Härligt med lönehöjning och avklarad praktik med bra betyg!! =D
    blääääääääääää
  • avocadoo
    Emmeliina skrev 2013-04-05 17:57:48 följande:
    Så är geriatrik praktiken klar! Fick VG i slutbedömningen och ett nytt sommarjobb som ger mig 1500kr mer i lön än mitt gamla jobb. Glad är jag idag!
    Blir man betygsatt på VFU:n? :O

    Jag trodde bara att man antigen blev godkänd eller inte...

    Grattis :) 
  • Emmeliina

    Ja vi blir det iaf :) på själva uppgifterna vi har kan man bara bli godkänd eller underkänd men sen på själva hela praktiken i sig så kan vi få VG :)

    Tack!

  • Vackert

    Vi kan bara bli godkända eller inte på vår VFU. Det tycker jag är skönt!!

  • Emmeliina

    Ja så länge man blir godkänd så :) skönt att få VG i något iaf tyckte jag.

    Gjorde första läkemedelsberäknings tentan igår. Det kändes bra iaf och var inte alls svårt så det ska nog gå bra.

  • Vanilla ice queen

    Men om man har ändrat betygsystemen till ABCD osv... För att det ska bli enklare att få upp betyg och komma in på attraktiva VUBar hur blir det då med lärosäten som fortfarande har U, G och VG och ibland bara U och G? Hur valideras det vid antagningen?

  • Emmeliina

    Fast för att komma in på en vub går man väl efter hur många hp man läst? Eller har jag missuppfattat det?

  • Vanilla ice queen

    Det är flera saker som ingår i hur man kommer in på en VUB som jag förstått det.
    Nu är ju VUBen jag vill gå inga problem att komma in på men tänker på alla som vill bli barnmorskor som söker, söker och söker...

  • Essien
    Emmeliina skrev 2013-04-10 13:16:08 följande:
    Fast för att komma in på en vub går man väl efter hur många hp man läst? Eller har jag missuppfattat det?
    så har jag också fattat det men det verkar vara olika mellan tex uppsala och sophiahemmet. ibland tar de på studerade hp och då i två olika grupper så att fler ändå ska ha chansen och ibland räknas arbetserfarenhet ist. har inte helt fått koll på det där än men det verkar vara lättare att komma in i uppsala iaf!
  • Vanilla ice queen

    Kollade upp lite och extra högskolepoäng samt högskoleprovet är tydligtvis bra att ha vid antagningen för VUBar. Det kan ju vara bra att ha med sig om man redan under grundutbildningen vet med sig att man vill VUBa

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!