• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Hanna36

    Tiden går galet fort! Tyckte nyss jag började, men snart färdig med termin 3... känns så himla gött att vara halvvägs! =)
    Sommarlov, here I come!


    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Vackert

    Hanna36: Ja, det går fort :) Det jobbiga med att det går fort är att man måste fatta snabba beslut ibland tycker jag. I höst kommer jag att ha min sista VFU på kirurgen och IVA. Det är beslut jag själv fått ta under en tvåveckorsperiod, men så svårt och veta om jag har gjort rätt.

  • fucktard
    Vackert skrev 2013-05-25 06:57:38 följande:
    Hanna36: Ja, det går fort :) Det jobbiga med att det går fort är att man måste fatta snabba beslut ibland tycker jag. I höst kommer jag att ha min sista VFU på kirurgen och IVA. Det är beslut jag själv fått ta under en tvåveckorsperiod, men så svårt och veta om jag har gjort rätt.
    Du kommer ha SÅÅ roligt! Jag gjorde IVA/op den här terminen, och det var det bästa jag har gjort! De är så otroligt duktiga, och vana med studenter och jätteduktiga på att lära ut. Jag har haft en enorm nytta av vad jag lärt mig där nu under sista praktiken. Du kommer älska det!
    If you wanna do it, do it right.
  • sskstudent
    Hanna36 skrev 2013-05-23 15:02:39 följande:
    Köp boken "Träna Läkemedelsräkning" och börja öva. Ju mer du räknar desto lättare går det! Lycka till... 

    Tack för tipset, har kollat vad för litteratur vi ska ha i kursen och bla är det "Läkemedelsberäkning och läkemedelshantering" så då undrar jag om det funkar lika bra att öva med den istället eller har du någon erfarenhet av den? tänkte mest för spara lite pengar eftersom att den står med i litteratur för kursen men inte "träna läkemedelsräkning" eller någon som vet skillnad på dessa två böcker? :)
  • Hanna36
    sskstudent skrev 2013-05-26 14:35:06 följande:

    Tack för tipset, har kollat vad för litteratur vi ska ha i kursen och bla är det "Läkemedelsberäkning och läkemedelshantering" så då undrar jag om det funkar lika bra att öva med den istället eller har du någon erfarenhet av den? tänkte mest för spara lite pengar eftersom att den står med i litteratur för kursen men inte "träna läkemedelsräkning" eller någon som vet skillnad på dessa två böcker? :)
    Det spelar nog ingen större roll vilken bok du köper, bara du kommer igång !=)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    Vackert skrev 2013-05-25 06:57:38 följande:
    Hanna36: Ja, det går fort :) Det jobbiga med att det går fort är att man måste fatta snabba beslut ibland tycker jag. I höst kommer jag att ha min sista VFU på kirurgen och IVA. Det är beslut jag själv fått ta under en tvåveckorsperiod, men så svårt och veta om jag har gjort rätt.
    fucktard skrev 2013-05-25 13:28:53 följande:
    Du kommer ha SÅÅ roligt! Jag gjorde IVA/op den här terminen, och det var det bästa jag har gjort! De är så otroligt duktiga, och vana med studenter och jätteduktiga på att lära ut. Jag har haft en enorm nytta av vad jag lärt mig där nu under sista praktiken. Du kommer älska det!

    jag har jobbat som USK på IVA och OP under 18 år. det är otroligt intressant och lärorikt!! =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • sskstudent
    Emmeliina skrev 2013-05-26 14:36:52 följande:
    Vi har också haft den boken du ska ha och där är bra räkneexempel och uppgifter i den tycker jag iaf :)

    Okej så bra då blir det nog att införskaffa den snarast så man hinner träna upp sig lite Glad
  • sskstudent
    Hanna36 skrev 2013-05-26 20:52:25 följande:
    Det spelar nog ingen större roll vilken bok du köper, bara du kommer igång !=)

    Okej, jo bäst att sätta igång så snart denna termin är över :) så får man nöta hela sommaren, hellre det än att fatta noll när hösten väl börjar...
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!