• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Hanna36
    micksaan skrev 2013-08-26 19:38:59 följande:
    Hanna36: Får man önska VFU placering på din skola? Alla terminer?

    Har också fått veta min placering som jag börjar 23 september. Ska vara 4 veckor på Infektion. Börjar T3 nu på måndag. Spännande! :)
    Ja, vi får önska placering... =) Sen lottas platserna ut... =)
    Det blir nog kul för dig på infektion!=)

    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Emmeliina

    Ja då började jag också igår. T3 börjar iaf inte med någon mjukstart :p på fredag ska vi hålla en powerpoint redovisning på 15 min om en folkhälsosjukdom så det var bara att sätta sig direkt efter uppropet igår. Puh!

    Känner att denna terminen kommer bli seeeeg.

  • MammaTillMy11
    Emmeliina skrev 2013-09-03 08:22:04 följande:
    Ja då började jag också igår. T3 börjar iaf inte med någon mjukstart :p på fredag ska vi hålla en powerpoint redovisning på 15 min om en folkhälsosjukdom så det var bara att sätta sig direkt efter uppropet igår. Puh!
    Känner att denna terminen kommer bli seeeeg.
    Vi började också igår! :) T3:a här med och direkt med föreläsning om vätskebalansen-syra-bas-ph. Oj vad man vad trött i huvudet igår. Idag två långa föreläsningar om akut-buk och prepostoperativ vård.  

    Som sagt, ingen mjukstart.  :P
    ♥ My 110124 - mysansfamily.blogg.se
  • Tillsammans4

    Har gått termin 3 i två veckor nu och har en läkemedelstenta redan nu på lördag. :O

  • Emmeliina
    MammaTillMy11 skrev 2013-09-03 10:12:55 följande:
    Vi började också igår! :) T3:a här med och direkt med föreläsning om vätskebalansen-syra-bas-ph. Oj vad man vad trött i huvudet igår. Idag två långa föreläsningar om akut-buk och prepostoperativ vård.  

    Som sagt, ingen mjukstart.  :P
    usch ja det hade vi i termin 1 och 2, är glad att det är överstökat :P
    Nicole 110322 <3
  • MammaTillMy11
    Tillsammans4 skrev 2013-09-03 15:07:44 följande:
    Har gått termin 3 i två veckor nu och har en läkemedelstenta redan nu på lördag. :O
    Blä! Vi ska börja med läkemedelsberäkningen om 2 veckor..Nivå 2. 
    Lycka till på lördag! :D 
    ♥ My 110124 - mysansfamily.blogg.se
  • Emmeliina

    Vi läser vetenskapliga metoder (B-uppsatsen) och en kurs inom ledarskap men jag ska läsa en kurs i patientnära ansvar mellan Öresundsregionen, så den läser jag 7,5 hp i Köpenhamn och 7,5 hp i Malmö :) den var en valbar kurs istället för ledarskaps kursen. Tyckte den lät lite roligare.

    Nivå 2, är det med gaser och sånt?

  • MammaTillMy11
    Emmeliina skrev 2013-09-03 20:21:20 följande:
    Vi läser vetenskapliga metoder (B-uppsatsen) och en kurs inom ledarskap men jag ska läsa en kurs i patientnära ansvar mellan Öresundsregionen, så den läser jag 7,5 hp i Köpenhamn och 7,5 hp i Malmö :) den var en valbar kurs istället för ledarskaps kursen. Tyckte den lät lite roligare.

    Nivå 2, är det med gaser och sånt?
    Låter spännande! :) 

    Ja, precis, gaser, volym, dropphastighet och annat sånt :P Nivå 1 hade vi i T2an.  
    ♥ My 110124 - mysansfamily.blogg.se
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!