• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Vackert

    Vi hade också 100% och den tentan var bra, men att traggla med fler tycker jag känns onödigt.

  • Emmeliina

    Jag och en kompis ska komma på vad vi ska ha för ämne i vår B-uppsats (litteraturstudie) nu och vi har väl kommit på att vi vill ha något om palliativ vård men vi vill också försöka göra något som vi kan spinna vidare på i c-uppsatsen sen.

    Någon som har tips på hur man kan tänka?

  • Mosaik
    Guy skrev 2013-09-16 20:54:00 följande:
    Hej

    Jag har sökt till VT 14 men har bokat en resa till juni. När slutar VT 14?



    Beror på vart du ska läsa. Vi i skövde brukar sluta runt sista maj, första juni ungefär
  • GrimbartStrike

    Hej alla sjuksköterskestudenter! :)

    Jag har precis skickat in min ansökan för start VT14 på Högskolan Dalarna. Jag söker in på högskoleprov där jag skrev 1,2 i våras. Antagningen har aldrig varit över 0.8 i Falun tror jag (0.6 VT13)?
    Bör jag söka till fler ställen i alla fall?
    Blir ju nervös nu Tyst 

  • Guy
    Mosaik skrev 2013-09-16 21:06:16 följande:



    Beror på vart du ska läsa. Vi i skövde brukar sluta runt sista maj, första juni ungefär
    Jag sökte till Göteborg, Borås och alla på distans! Resan är den 15/6
  • Hanna36
    Guy skrev 2013-09-17 06:42:31 följande:
    Jag sökte till Göteborg, Borås och alla på distans! Resan är den 15/6
    8 juni slutar VT i Borås.. =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Mosaik
    GrimbartStrike skrev 2013-09-17 02:18:17 följande:
    Hej alla sjuksköterskestudenter! :)

    Jag har precis skickat in min ansökan för start VT14 på Högskolan Dalarna. Jag söker in på högskoleprov där jag skrev 1,2 i våras. Antagningen har aldrig varit över 0.8 i Falun tror jag (0.6 VT13)?

    Bör jag söka till fler ställen i alla fall?

    Blir ju nervös nu  



    Jag hade lagt till några val om det är så att du helt säkert vill läsa även om du inte kommer in just i falun. Även om du borde kunna känna dig lugn så kostar de ju inget att lägga till fler :)
  • alfrida
    Emmeliina skrev 2013-09-16 13:28:09 följande:
    Jag och en kompis ska komma på vad vi ska ha för ämne i vår B-uppsats (litteraturstudie) nu och vi har väl kommit på att vi vill ha något om palliativ vård men vi vill också försöka göra något som vi kan spinna vidare på i c-uppsatsen sen.

    Någon som har tips på hur man kan tänka?

    Har inte skrivit någon B-uppsats men är snart klar med c-uppsatsen. Välj något ni tycker är intressant, något ni vill lära er mer om och som ni kommer att ha nytta av i era framtida professioner är mitt tips. Jag och min skrivarkompis skriver en kvalitativ studie och det ångrar jag inte en sekund. Jättekul! Och vi har lärt oss massor
  • Guy
    alfrida skrev 2013-09-19 18:33:36 följande:

    Har inte skrivit någon B-uppsats men är snart klar med c-uppsatsen. Välj något ni tycker är intressant, något ni vill lära er mer om och som ni kommer att ha nytta av i era framtida professioner är mitt tips. Jag och min skrivarkompis skriver en kvalitativ studie och det ångrar jag inte en sekund. Jättekul! Och vi har lärt oss massor
    Ska man skriva B och C?
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!