• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Hem lig
    Guy skrev 2013-09-23 17:01:57 följande:
    Men när började du? Efter du var klar med utb.?



    Började sommaren efter första året, samma sommar jag fick jobbet, dock inte som sjuksköterska. Jobbar nu som sjuksköterska på samma ställe.
  • Hem lig
    Guy skrev 2013-09-23 17:01:57 följande:
    Men när började du? Efter du var klar med utb.?



    Började sommaren efter första året, samma sommar jag fick jobbet, dock inte som sjuksköterska. Jobbar nu som sjuksköterska på samma ställe.
  • MammaTillMy11
    Guy skrev 2013-09-23 17:02:36 följande:
    Hur är det med praktik? Är det student som väljer?
    Menar du placering? Vi får inte välja, utan blir tilldelade platser. Det är för att ställena som tar emot oss studenter får betalt. 
    ♥ My 110124 - mysansfamily.blogg.se
  • Guy
    MammaTillMy11 skrev 2013-09-23 20:07:05 följande:
    Menar du placering? Vi får inte välja, utan blir tilldelade platser. Det är för att ställena som tar emot oss studenter får betalt. 
    Inte bra!
  • Hanna36
    Guy skrev 2013-09-23 17:02:36 följande:
    Hur är det med praktik? Är det student som väljer?
    Vi får önska enligt en lista... man får rangordna sina val och sen lottas platserna ut!
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • GrimbartStrike

    Ni som redan är igång, hur krävande är utbildningen?
    Jag är riktigt nervös över om jag ska klara det. Har fått för mig att man behöver plugga nätter och helger året om utan andningspauser. Snälla säg att det inte är så
    Jag försöker tänka att det finns MÅNGA ssk i Sverige och alla dom kan inte vara skitsmarta  
    Eller? Tyst 

  • bomman

    Går första terminen. Startar med två kurser anatomi på sammanlagt 15p. Tycker att det kräver mycket. Har föreläsningar varje dag, oftast halva dagen. Andra halvan pluggar jag själv. Och så brukar jag gå igenom nästa dags föreläsning på kvällen.

    Anatomin sägs vara några av de värre kurserna.
    Det är absolut inte omöjligt så sök

  • GrimbartStrike

    Föreläsningar gillar jag, har alltid memorerat all information jag får på så vis. Mycket lättare än när jag läser själv.

    Ja, jag har sökt. Måste klara av pressen, det finns inga andra alternativ :) 

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!