• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Guy
    Hanna36 skrev 2013-09-23 21:39:00 följande:
    Vi får önska enligt en lista... man får rangordna sina val och sen lottas platserna ut!
    Det låter bra! Var läser du?
  • Hanna36
    Guy skrev 2013-09-24 07:26:37 följande:
    Det låter bra! Var läser du?
    Högskolan i Borås!=)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    GrimbartStrike skrev 2013-09-23 22:15:53 följande:
    Ni som redan är igång, hur krävande är utbildningen?
    Jag är riktigt nervös över om jag ska klara det. Har fått för mig att man behöver plugga nätter och helger året om utan andningspauser. Snälla säg att det inte är så
    Jag försöker tänka att det finns MÅNGA ssk i Sverige och alla dom kan inte vara skitsmarta  
    Eller? Tyst 
    Ja du, vad ska jag säga... det är absolut ingen räkmacka, utan det krävs mycket slit om man ska klara av utbildningen! På våran skolan säger de att ungefär hälften i varje klass hoppar av/blir spärrade. Vi var 140 från början, är nog ca 60 kvar nu i T4...
    Jag vill inte kalla mig "smart" utan jag får plugga MYCKET! Det betyder MINST 40 h/vecka...
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Guy
    Hanna36 skrev 2013-09-24 09:55:51 följande:
    Högskolan i Borås!=)
    Bor du i Borås eller pendlar du?
  • Emmeliina
    GrimbartStrike skrev 2013-09-23 22:15:53 följande:

    Ni som redan är igång, hur krävande är utbildningen?
    Jag är riktigt nervös över om jag ska klara det. Har fått för mig att man behöver plugga nätter och helger året om utan andningspauser. Snälla säg att det inte är så smile5.gif
    Jag försöker tänka att det finns MÅNGA ssk i Sverige och alla dom kan inte vara skitsmarta smile5.gif  
    Eller? Tyst 


    Säger samma som ovanstående. Jag tycker det var jobbigare än jag trodde :p vi har haft vääääldigt många som försvunnit (slutat, uppehåll, inte kommit vidare) nu när jag började T3. Vi var 140 från början, nu är vi 70 och mindre lär det bli.
  • MammaTillMy11
    GrimbartStrike skrev 2013-09-23 22:15:53 följande:
    Ni som redan är igång, hur krävande är utbildningen?
    Jag är riktigt nervös över om jag ska klara det. Har fått för mig att man behöver plugga nätter och helger året om utan andningspauser. Snälla säg att det inte är så
    Jag försöker tänka att det finns MÅNGA ssk i Sverige och alla dom kan inte vara skitsmarta  
    Eller? Tyst 
    Visst är det tufft, det är som ett heltidsjobb. Inför tentor så sitter jag både dagar/kvällar och helger och pluggar. Men samtidigt är det otroligt kul och intressant! :D Det väger liksom upp för det jobbiga.  
    ♥ My 110124 - mysansfamily.blogg.se
  • GrimbartStrike

    Haha, börjar ångra den där ansökan! Tyst
    Nej, jag har som sagt inget alternativ. Det finns ingenting annat jag vill göra med mitt liv och jag har alltid haft lätt för studier när det kommer till ämnen som intresserar mig. Jag MÅSTE vara den där halvan som klarar mig genom det!

  • Jennynorge

    Vet inte om det e en bra plats att skriva på men for er som pluggar i Sverige kan jag ge ett riktigt bra tips från mig i Norge:

    I kursen läkemedelshantering (som många inte klarar så enkelt) har alla studenter i Norge en app som heter MedRegning. Sjukt bra om ni frågar mig.  Testa den! Finns till både iphone och andra.

  • Hem lig
    Jennynorge skrev 2013-09-25 08:15:57 följande:
    Vet inte om det e en bra plats att skriva på men for er som pluggar i Sverige kan jag ge ett riktigt bra tips från mig i Norge:

    I kursen läkemedelshantering (som många inte klarar så enkelt) har alla studenter i Norge en app som heter MedRegning. Sjukt bra om ni frågar mig.  Testa den! Finns till både iphone och andra.



    Nej, alla studenter har inte den. De som vill har köpt den men långt ifrån alla.

    Appen Utregning är bättre och gratis
  • Hem lig
    Jennynorge skrev 2013-09-25 08:15:57 följande:
    Vet inte om det e en bra plats att skriva på men for er som pluggar i Sverige kan jag ge ett riktigt bra tips från mig i Norge:

    I kursen läkemedelshantering (som många inte klarar så enkelt) har alla studenter i Norge en app som heter MedRegning. Sjukt bra om ni frågar mig.  Testa den! Finns till både iphone och andra.



    Och sedan är det läkemedelsräkningskursen och inte läkemedelshanteringskursen.
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!