• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Emmeliina

    Fast själva matten är ju oftast inte så svår, oftast kan man ju räkna den med en miniräknare.

    Men det är ju bra att ha alternativ också :)

  • Tillsammans4

    Vi fick inte ha miniräknare, en ny grej dom började med för någon termin sedan. Läraren sa att det kanske kommer införas i andra skolor också så det är bra att försöka om sig grundmattematiken för att kunna använda i praktiken.

  • Hanna36
    Hem lig skrev 2013-09-24 11:50:54 följande:


    Det sker på alla skolor och är inget unikt för just Borås.
    Det tror jag säkert.... =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Tillsammans4

    Klarade av läkemedelsränkingen! Så skööööönt! Enlig läraren klarade sig bara 60% på tentan. Usch!

  • Hanna36
    Tillsammans4 skrev 2013-09-26 17:02:48 följande:
    Klarade av läkemedelsränkingen! Så skööööönt! Enlig läraren klarade sig bara 60% på tentan. Usch!
    Härligt, grattis!! =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Chetti
    Tillsammans4 skrev 2013-09-26 17:02:48 följande:
    Klarade av läkemedelsränkingen! Så skööööönt! Enlig läraren klarade sig bara 60% på tentan. Usch!

    Grattis! Härligt!
    blääääääääääää
  • Chetti
    GrimbartStrike skrev 2013-09-23 22:15:53 följande:
    Ni som redan är igång, hur krävande är utbildningen?
    Jag är riktigt nervös över om jag ska klara det. Har fått för mig att man behöver plugga nätter och helger året om utan andningspauser. Snälla säg att det inte är så
    Jag försöker tänka att det finns MÅNGA ssk i Sverige och alla dom kan inte vara skitsmarta  
    Eller? Tyst 

    Ja, det är fullt upp från start. Jag går första terminen och det är mycket att lära sig. Jag sitter ofta om kvällarna och söndagarna också men från fredag eftermiddag och hela lördagen är skolfri för mig. 
    Det finns lättare kurser under åren, praktik m.m. så lite andningspauser får man ju och även på sommaruppehållet och så. 

    Men det är ju roligt! Jag vill lära mig allt! 
    blääääääääääää
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!