• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • AaFT

    Hej! Hur har ni tjejer fixat med mediciner via Penny...

    Recept via mail, orginalrecept via snailmail eller beställt /fått dem skickade via Penny...?? Medicinerna kostar via Penny, över 2000kr (om de skickar)... är det billigare eller dyrare via recept här i Sverige?? (vet att det inte går på högkostnadsskydd)

  • lillebob

    ännu ett missfall, hur många ska man orka med, trodde verkligen att det var vår tur nu.... nu när vi tror fått reda på vad som varit problemet innan och ändå skiter det sig, fattar ingenting!

    kom ut en "säck" som dr D vill att jag ska skicka på analys, men enl min gyn gör man inte såna tester, någon som vet??? Dr D vill säkerhetsställa om det var kromosom el immun som orsakat sista missfallet...
     

  • Snart lycklig
    Lillebob, beklagar, förstår att det känns riktigt tungt. Kroppen kan dock behöva en tid med immunbehandling för att klara en graviditet, sedan måste det ju också vara rätt embryo. Det finns flera exempel på de som är gravida nu, men inte lyckades direkt efter besök hos Dr D. Kan tyvärr inte hjälpa dig med var och om du kan analysera. Kram.    
  • TWH

    Lillebob, jag beklagar tusen ggr om. Kräv en kromosomanalys, det är vad D vill ha. Stå på dig, hur många missfall har du haft? Jag fick en sådan genomförd på det nionde missfallet och man har rätt efter många missfall till en sådan analys. Var har ni gjort av "säcken". Kramar

  • Snart lycklig

    Tack för svar angående dosering av D-vitamin och Omega 3. Som jag tidigare skrev, äter jag själv 5000 IU just nu, men förra burken var på 1000 Iu men då tog jag två tabletter dagligen.

    Mina Omega är vid intag av två tabletter per dag på 2400 mg, men har sedan en kort tid tagit tre tabletter per dag och idag börjat med fyra tabletter per dag. Tror ni det är för mkt? Läste någonstans att för mkt kan påverka kvaliteten på äggen.

    Någon som vet? 

  • TWH

    Jag vet att även Vilaa, som är i tråden ibland, har fått kromosomanalys av embryot.

  • södertjej

    Lillebob, Jättetråkigt, verkligen. Kram.


    OneLife skrev 2013-06-07 09:42:16 följande:
    Södertjej: Jag var där den 21e maj!
    Okej, dan efter mig alltså Glad.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!