• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • AnnC

    de där berömda nattsvettningarna.... Till min förvåning vaknade jag upp svettig idag. Inte jättemycket men tillräckligt för att notera. Tror jag kände implantationen igår kväll dessutom. (Jag har känt det 4 av 5 graviditeter) Betyder det att kroppen redan jobbar bort en ev graviditet eller kan det lyckas ändå? stress stress över allt!! Blir uppdatering till dr D idag men vill höra era erfarenheter!!

  • HRE
    lillebob skrev 2015-06-30 09:58:22 följande:

    Hre- jag bor i nv Skåne!!


    Så bra! Skicka pm med ditt nummer så ringer jag!
  • HRE
    lillebob skrev 2015-06-30 09:58:22 följande:

    Hre- jag bor i nv Skåne!!


    Lillebob, du missade en siffra. Jag har skickat mitt nummer.
  • Jennso

    JZ: Forlat jag har forsokt kopplat bort allt I nagra veckor men aterkommer snart.

    Det var vad jag tankte sa jag fragade Peny om Neuporgen och om dosen prednisolone. Hon sa att vi lunde lagga till Neuro men hon tyckte inte att det var nodvandigt och ville inte hoja prednisole doesn forran efter ett postivt test. Jga far tanka lite pa om vi ska lagga till nat...

  • AnnC

    Har läst tillbaka en del och inser att det är lymfocyter man ska "akta" sig för, att nk cellerna är en typ av lymfocyt! Vilken stor polett som trillade ner där.
    Mina lymfocyter har höjts från 2.5 till 2.9 (första taget före IL och andra 9 dagar efter IL, 7 dagar efter äl)
    Känns ju inte bra att det har höjts, IL ska väl trycka ner de. Dr D skrev dropp just in case igår vilket jag ska få idag. Stinker svett med

  • lillebob

    hej! Liten fråga, har precis fått ut min neupogen - 5 små flaskor och 1 kartong.
    står att jag ska ta GCSF 60 IU varje dag. hur mkt är det och kommer mina 5 flaskor räcka till ÄD? TACK förhand!!

  • Ananda Balaganapati
    lillebob skrev 2015-07-01 16:29:07 följande:

    hej! Liten fråga, har precis fått ut min neupogen - 5 små flaskor och 1 kartong.
    står att jag ska ta GCSF 60 IU varje dag. hur mkt är det och kommer mina 5 flaskor räcka till ÄD? TACK förhand!!


    Hur mycket är det i varje flaska? Jag har 0.3 flaskor och tar 0.15 varje dag. Så fem flaskor för mig räcker 10 dagar. Ska göra sköljning och då behövs en hel 0.3 flaska.
  • Ananda Balaganapati

    Någon annan som fått känningar/molvärk av neupogen? Bidrar neupogenet även till att slemhinnan växer? Någon som vet? Inte känt så mycket molvärk så tidigt tidigare. Ska på ultraljud imorgon (CD 8) och det ska bli mycket intressant. 

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!