• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Maryhe

    Jag blev diagnostiserad med BV i Italien när vi gjorde ICSI 2011. Blev behandlad med Doxycycline son går lika bra som Ery-max. I USA används ofta Doxycycline. Nu inför försöket på Arleta i höstas så behandlade jag mig själv med en kur Doxycycline innan transfer. Har turen att kunna köpa i Italien utan recept.

    Den 5/8 så kommer resultatet av behandlingen på Arleta. Planerat snitt i vecka 38+2.

  • lill111
    AnnC skrev 2015-07-15 17:01:16 följande:

    Tack för era svar redan och jz!

    Jag hade sån panik igår, nu har det lagt sig lite. Försöker dock själva och inte ivf så inget slöseri så sett men har ägglossning vilken dag som helst nu så känns ju bra att få behandling snarast! Plus att jag ju kör fullt på med immunsupport.

    Jag hade missuppfattat på serums hemsida, stod att recept kostade 100 euro om man inte är patient där, och jag visste inte om jag räknades som patient när jag "bara" gjort infektions screeningen där. Men det gjorde det visst, så nu har jag fått recept på ery-Max och beställt på apoteket, får det imorgon


    Hej ann!! Kan man köpa den antibiotikan receptfritt i Grekland tro? Ska dit nu på söndag och tänkte köpa mig en kur:)

    Eller ngn annan som vet ngn bra antibiotika penny skrivit ut som går att köpa receptfritt i Grekland?! Tacksam för svar:)
  • JZ79
    lill111 skrev 2015-07-15 19:36:54 följande:
    Hej ann!! Kan man köpa den antibiotikan receptfritt i Grekland tro? Ska dit nu på söndag och tänkte köpa mig en kur:)

    Eller ngn annan som vet ngn bra antibiotika penny skrivit ut som går att köpa receptfritt i Grekland?! Tacksam för svar:)
    du kan köpa antibiotika receptfritt i Grekland. Jag ordinerades Doxycyclin av Penny. Tror jag åt i 30-40 dagar, samma med maken. Båda måste behandlas..
  • mom2012

    Jag har sett flera forum nämna just Bactierell Vaginos. Min IVF klinik hemma I sverige menar på att 5 dgr kur Antibiotika skulle lösa det, men jag ser att flera Grekiska kliniker skriver kurer på iaf 30 dgr.

    Biter inte antibiotikan på 5 dgr kort kur då? En kur på 30 dgr är rätt agressivt.

    Det är väldigt spännande att läsa och jämföra era mediciner som ni fått och vad jag själv fått!

    Vi var i Grekland för ett tag sedan och valde att göra utredningen där men vår IVF hemma i Sverige. Det kändes enklast när vi använder våra egna spermier och ägg. När vi väl går över till äggdonation (vi är oerhört nära det steget nu) så gör vi nog på annat sätt, för delad behandling mellan Grekland och Sverige är ganska meckigt. Det lät bra på plats, men väl hemma så har vi fått kämpa lite extra för att få behandlingsplan mm av båda klinikerna. De grekiska medicinerna är värst att få till, jag har jagat personer som kan ge Intralipid-droppet mm mm. Det har varit ganska jobbigt men det har gått. Vår vårdcentral var snälla att erbjuda sig att sätta iaf de 3 första droppen.


     


     

  • lill111
    JZ79 skrev 2015-07-15 19:39:52 följande:

    du kan köpa antibiotika receptfritt i Grekland. Jag ordinerades Doxycyclin av Penny. Tror jag åt i 30-40 dagar, samma med maken. Båda måste behandlas..


    Tack snälla du för svar:) heter antibiotikan så? Tack igen;))
  • AnnC

    Det känns som de flesta får doxycyclin/vibramycin så det undrar jag också vad som skiljer åt egentligen, att jag fick erythromycin t ex. Min kur är 25 dagar... Verkar va hög dos med, två tabletter morgon och två kväll. För mig och min man. det låter saftigt liksom, men vågar ju inget annat än att följa instruktionerna!!
    Härligt med Greklands semester lill, perfekt tillfälle att handla på sig lite (ps. verkar va en annan sort man ska gå över till när/om man plussar som heter Zithromax)

  • JZ79
    lill111 skrev 2015-07-15 20:11:48 följande:

    Tack snälla du för svar:) heter antibiotikan så? Tack igen;))


    Om jag minns rätt stod det Doxycycline på

    Förpackningen.. Hämtade även ut på recept i Sverige och då fick jag nått paket Doxyferm. Samma sak, googla Doxycycline och Grekland...Docycycline är det verksamma ämnet.
    AnnC skrev 2015-07-15 20:12:03 följande:

    Det känns som de flesta får doxycyclin/vibramycin så det undrar jag också vad som skiljer åt egentligen, att jag fick erythromycin t ex. Min kur är 25 dagar... Verkar va hög dos med, två tabletter morgon och två kväll. För mig och min man. det låter saftigt liksom, men vågar ju inget annat än att följa instruktionerna!!

    Härligt med Greklands semester lill, perfekt tillfälle att handla på sig lite (ps. verkar va en annan sort man ska gå över till när/om man plussar som heter Zithromax)


    Följ Pennys ordination. Alla har olika problem som behandlas individuellt.

    Ja, Zithromax åt jag före ET sen i 5 dagars perioder några veckor efter plus.
  • lill111
    JZ79 skrev 2015-07-15 20:32:55 följande:

    Om jag minns rätt stod det Doxycycline på

    Förpackningen.. Hämtade även ut på recept i Sverige och då fick jag nått paket Doxyferm. Samma sak, googla Doxycycline och Grekland...Docycycline är det verksamma ämnet.Följ Pennys ordination. Alla har olika problem som behandlas individuellt.

    Ja, Zithromax åt jag före ET sen i 5 dagars perioder några veckor efter plus.


    Kanon!! Tack rara ni!!

    Ja, valde Grekland medvetet, för att handla på mig lite;)

    Då letar jag efter detta!

    Ska bli skönt med soool.., är kallt som attan i Borås iaf:( kram alla fina!
  • lill111
    Maryhe skrev 2015-07-15 19:35:43 följande:

    Jag blev diagnostiserad med BV i Italien när vi gjorde ICSI 2011. Blev behandlad med Doxycycline son går lika bra som Ery-max. I USA används ofta Doxycycline. Nu inför försöket på Arleta i höstas så behandlade jag mig själv med en kur Doxycycline innan transfer. Har turen att kunna köpa i Italien utan recept.

    Den 5/8 så kommer resultatet av behandlingen på Arleta. Planerat snitt i vecka 38+2.


    Underbart!! Grattis!! Hur många dagars kur körde du? Mannen med?? Tacksam för svar;))
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!