• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Solkattan

    Mom:jag bokade samtal via Skype nästa vecka. Hade liksom inte riktigt tid dagen efter .. Undrar lite stilla vad hans prislapp är för ed. Samt kostar väl Skype samtalet också nån tusenlapp ? Ja ja .. Det får väl kosta. Hoppas du får bra svar ifrån dimitri idag. Återberätta gärna !

  • mom2012

    Solkattan - jag vet inte om han räknar det som en del av din behandlingen att ha det skypesamtalet. Då kanske det ingår och är gratis. Vi har bokat specifikt samtal mellan 2 behandlingar ang. vad som hände I vår senaste behandling och börja planera för den kommande. Det kostar 80 Euro. 

  • trex2013
    mom2012 skrev 2015-12-03 20:37:38 följande:

    Trex jag försökte skicka pm till dig men ser ej din profil. Du kan vän pma mig - skulle vilja fråga lite off line :)


    har messat dig :)
  • pipperoni

    På söndag åker jag till Aten för att på måndag träffa Dr D för första gången och ta USA-proverna. Det känns skönt att vara på väg framåt igen. Och på tisdag ska jag göra hysteroskopi. Känner mig lite smånervös över det eftersom jag aldrig har gjort någon förut. Kan ni som har varit med om det berätta lite hur det går till? Gör det ont? Får man bedövning? Hur känns det efteråt? Blödningar?  


  • mom2012

    Du får gärna berätta efteråt för jag har svårt att få en hysteroskopi i sverige av gyn och funderar också på att göra hos dr d. Hoppas allt går bra och lycka till!

  • Solkattan

    pipperoni: nu var jag visserligen i Riga o gjorde hysto men antar att det är liknande även i Aten? Iallafall så tittade läkaren först om det fanns något som inte borde vara där. När hon fann en polyp så bestämdes det att jag skulle sövas. Alla alla ingrepp man gjort under årens lopp så var detta det som kändes minst! Tog inte många minuter heller. Blödningen efteråt var minimal. Nu kan det ju vara olika för alla ... men förhoppningsvis så kommer du också uppleva det positivt. Och tänk att du kanske får "svar" på saker som stört tidigare försök!? :).
    Lycka till på måndag också!

  • GrukanGrace

    Tog nytt HCG idag och det var bara på 51!

    För en vecka sen var det 13,8

    Borde väl vara runt 100 nu.

    Någon som kan inge hopp?

    Idag CD 33 brukar blöda dag 28-29.

    Kram

  • Solkattan

    GrukanGrace: Det är inte världens bäst stigande värde... men det stiger..? Eftersom du har hcg i kroppen så kommer den antagligen inte börja blöda. Jag är tyvärr mer eller mindre proffs på biokemiska graviditeter (efter 4 stycken i en rad nu , låga hcg från dag 9) och min erfarenhet är att blodet håller sig borta tills att hcg nåt ner till noll. Det enda som kan avgöra något är om du gör ett nytt hcg test inom några dagar. Alla är ju olika gällande hur hcg stiger. Håller tummar o tår för att hcg fortsätter stiga... !

  • mom2012
    GrukanGrace skrev 2015-12-04 13:24:44 följande:

    Tog nytt HCG idag och det var bara på 51!

    För en vecka sen var det 13,8

    Borde väl vara runt 100 nu.

    Någon som kan inge hopp?

    Idag CD 33 brukar blöda dag 28-29.

    Kram


    Vilken grav veckar du i? Vecka 4 ca?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!