• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • MS81
    xxx4 skrev 2015-12-07 17:40:55 följande:

    Någon som behöver köpa Intralipid så har jag både 100 ml o 200 ml över.


    Hej
    Jag köper gärna några påsar av varje. Är det ok datum på? Ska inte använda dem än. Stort grattis till graviditeten!
  • Walda
    xxx4 skrev 2015-12-07 17:40:55 följande:

    Någon som behöver köpa Intralipid så har jag både 100 ml o 200 ml över.


    Jag är också intresserad. Har inboxat dig igår men det kanske inte funkade?
  • Solkattan

    Sitter o väntar vid datorn.. Ska Skype med dr d. Kl 15 grekisk tid. Ska jag ringa upp eller han?! Har aldrig skypat förrut ? Rädd att missa min tid... Har lagt till honom (skickat kontakt begäran)... Hmm.. Nån som skypat med honom tidigare ? Brukar han cara sen ?

  • mom2012

    GrukanGrace hur har det gått för dig?
    Vet inte om det är en tröst men jag hade också långsamt stegrande HCG och jag hade hinnsäck och forster och allt på rätt plats Ett långsamt stegrande HCG kan tyda på problem men måste inte göra det. Jag håller verkligen tummarna för att allt ser bra ut och att du får behålla graviditeten!
    OM det skulle vara risk för utomkveds och du får smärtkänsla måste du åka till gynakuten direkt. Men det har du säkert redan koll på.

  • Heystella

    Hej tjejer!

    Har lite panik, skulle verkligen behöva 1st påse med 100ml IL. Har lyckats plussa naturligt (första gången någonsin!) och blivit beordrad att boka in IL så fort som möjligt, lyckades få tag i en tid på tisdag morgon men är i London hos Dr Gorgy fram till måndag em och får först då recept på IL och kommer inte hinna beställa i tid när jag kommer hem. Det vore guld värt om någon kunde skicka mig en påse <3 Kan givetvis skicka tillbaka en så fort jag fått hämtar ut mina. Kramar!

  • Heystella
    Heystella skrev 2015-12-09 22:27:25 följande:

    Hej tjejer!

    Har lite panik, skulle verkligen behöva 1st påse med 100ml IL. Har lyckats plussa naturligt (första gången någonsin!) och blivit beordrad att boka in IL så fort som möjligt, lyckades få tag i en tid på tisdag morgon men är i London hos Dr Gorgy fram till måndag em och får först då recept på IL och kommer inte hinna beställa i tid när jag kommer hem. Det vore guld värt om någon kunde skicka mig en påse <3 Kan givetvis skicka tillbaka en så fort jag fått hämtar ut mina. Kramar!


    Betalar givetvis! :)
  • GrukanGrace

    Tack för råd och omtanke.

    Hoppet här är nere på 1% och då var det nog som Max uppe på 10%.

    Ska ta nya prover på fredag och på måndag är det vul.

    Nu hoppas vi bara att det inte ska bli några komplikationer.

    Hur mår FU/ni?

    Kram


    mom2012 skrev 2015-12-09 17:54:02 följande:

    GrukanGrace hur har det gått för dig?

    Vet inte om det är en tröst men jag hade också långsamt stegrande HCG och jag hade hinnsäck och forster och allt på rätt plats Ett långsamt stegrande HCG kan tyda på problem men måste inte göra det. Jag håller verkligen tummarna för att allt ser bra ut och att du får behålla graviditeten!

    OM det skulle vara risk för utomkveds och du får smärtkänsla måste du åka till gynakuten direkt. Men det har du säkert redan koll på.


  • Solkattan

    Ni som använt neupogen ...

    Dr D rekommenderade det nästa försök. Han bad mig kolla in läkemedlet med avseende pris och biverkningar.

    Jag blir totalt matt. Alltså 4475:50 kr för 6 sprutor. Enligt dr d (om jag förstod honom rätt?!) så skulle jag ta en spruta varje dag ... I 12 veckor. Det blir 62657 kr ... ?? Hur sjutton har ni andra lyckats ? Och sen biverkningarna ..? Tycker det är lite läskiga saker som står ..

    Nån neupogen användare som kan dela med sig om användandet av medicinen ?

  • mom2012
    Solkattan skrev 2015-12-10 11:20:32 följande:

    Ni som använt neupogen ...

    Dr D rekommenderade det nästa försök. Han bad mig kolla in läkemedlet med avseende pris och biverkningar.

    Jag blir totalt matt. Alltså 4475:50 kr för 6 sprutor. Enligt dr d (om jag förstod honom rätt?!) så skulle jag ta en spruta varje dag ... I 12 veckor. Det blir 62657 kr ... ?? Hur sjutton har ni andra lyckats ? Och sen biverkningarna ..? Tycker det är lite läskiga saker som står ..

    Nån neupogen användare som kan dela med sig om användandet av medicinen ?


    Denna följer jag gärna. Dr D bad mig också använda Neupogen nästa gång. Biverkningarna har jag inte ens vågat läsa om ännu.
    Jag köpte flaskor, det priset var ca 3000 ngt. Kanske är förfyllda sprutor dyrare? Ville Dr D du skulle ta 1 hel ampull varje dag även inför ÅF?
    Han ville att jag skulle ta halv flaska per dag, vilket innebär att under förberedande perioden innan FET så är det 1 flaska per 2 dgr.
    Serum ordinerar 1/4 flaska per dag, vilket gör att flaskan räcker 4 dgr i förberedande perioden.
    Men allt beror ju på vilka immunproblem man har och vilka värden man har. Jag hade höga nK celler och högt tnf alpa (47).
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!