• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Ariellan

    Tack för svar! :)

    Då är jag med! Nu ska jag bara hitta ett ställe där jag kan få ut blodproven så att jag kan skicka till USA. Ska kolla med Sophiahemmet och mina vårdcentraler häromkring också.

  • mockasin

    Hej Alla! 
    Jag har gjort en lyckad behandling på Serum i Aten. Har nu en liten son på 8 månader. 
    Har inte skrivit i tråden tidigare, men har haft stor nytta av att läsa och följa er andra. 
    Nu har jag gjort en liten rensning här hemma och hittade lite överblivna mediciner efter min behandling. 
    Är det nån som är intresserad av:
    Trombyl 75 mg, Utrogestan 200mg, Lutinus 100mg, Fragmin 5000ie,Pregnyl 1500iu.
    Kontakta mig gärna i pm så kanske jag inte behöver slänga allt. 
    Stort lycka till alla kämpar här i tråden!  Hjärta

  • Ariellan

    Hur har ni andra gjort för att kunna få ta blodprover och skicka till Chicago?

    Vet ju inte vilka rör eller så det ska vara?

  • UndrandeSökare

    Ariellan- Du hittar info om att skicka blodprov på www.fertilitetsguiden.com

    Jag föreslår att du först mailar Dr D och säger att du vill bli hans patient eftersom det kan ta tid att få alla papper av honom du behöver för att kunna skicka.

    Du behöver också skapa ett eget konto på Fedex.

  • Ariellan
    UndrandeSökare skrev 2017-10-11 11:41:30 följande:

    Ariellan- Du hittar info om att skicka blodprov på www.fertilitetsguiden.com

    Jag föreslår att du först mailar Dr D och säger att du vill bli hans patient eftersom det kan ta tid att få alla papper av honom du behöver för att kunna skicka.

    Du behöver också skapa ett eget konto på Fedex.


    Ja jag skrev ihop ett mail igår och tänkte skicka det idag. MEn ville vara ute i god tid så jag inte står utan ett provtagningsställe sen. Tror ni det är helt omöjligt att vårdcentraler kan hjälpa till?
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2017-10-11 11:48:12 följande:

    Ja jag skrev ihop ett mail igår och tänkte skicka det idag. MEn ville vara ute i god tid så jag inte står utan ett provtagningsställe sen. Tror ni det är helt omöjligt att vårdcentraler kan hjälpa till?


    Du kan ju ringa runt och fråga, kanske du kan hitta nån läkare på nån VC som ställer upp om du betalar det privat, räkna inte med att det går på högkostnadskortet. Annars pröva med nån privat gynekolog. Men först måste du ju ha Dr Ds papper där det står exakt vilka prover han vill du ska ta.
  • Ariellan
    UndrandeSökare skrev 2017-10-11 12:36:35 följande:

    Du kan ju ringa runt och fråga, kanske du kan hitta nån läkare på nån VC som ställer upp om du betalar det privat, räkna inte med att det går på högkostnadskortet. Annars pröva med nån privat gynekolog. Men först måste du ju ha Dr Ds papper där det står exakt vilka prover han vill du ska ta.


    Visar jag det pappret för den som ska ta blodproverna då? Och då ska denne veta vilka rör osv?
  • UndrandeSökare

    Ariellan- Går du till en Vc och de säger ok, så vet labbet vilka provrör det ska vara, när de vet vilka prover det ska vara. Jag har aldrig skickat prover själv så vet inte exakt vilka prover det gäller. Men gissar på blodstatus plus diff, alla sköldkörtelprover inkl anikroppar, sänkan, alla koagulationsprover, Tnfalfa etc etc. Kolla på www.fertilitetsguiden.com för mer info.

  • Ariellan
    UndrandeSökare skrev 2017-10-11 13:47:06 följande:

    Ariellan- Går du till en Vc och de säger ok, så vet labbet vilka provrör det ska vara, när de vet vilka prover det ska vara. Jag har aldrig skickat prover själv så vet inte exakt vilka prover det gäller. Men gissar på blodstatus plus diff, alla sköldkörtelprover inkl anikroppar, sänkan, alla koagulationsprover, Tnfalfa etc etc. Kolla på www.fertilitetsguiden.com för mer info.


    Men är det dessa prover som ska skickas till USA? Ska alltså blodstatus och sköldkörtelprover också analyseras där då? Trodde det bara va tnf och NK-celler.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!