• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • mumskastrull
    Yrla76 skrev 2017-11-06 17:03:39 följande:

    Verkar som att vi är många som håller på med hcg prover nu Håller alla tummar för er (oss). Ringde kliniken idag och bad om ett vul då jag även har lite ont i magen nu men de tycker det är för tidigt att se ngt. Skulle ringa igen om smärtan tilltar och ta nytt hcg imorgon.

    Finee - hoppas att det har stigit mer och att 1000 bara är en allmän gräns de anger. Håller tummarna!

    Mumskastrull - vet flera som haft ?fel? vecka på clearblue. Läste bland annat om en som fått för lågt på digital, men tagit hcg och fått högt värde, på 3-4000. Men jag vet, med våra erfarenheter är det inte solskenshistorierna som ligger närmast till hand att tro på för en själv...

    Jag är själv bäckmörk, minsta avvikelse och jag tror direkt att det är MF. I mitt fall brukar det tyvärr stämma oxå...


    Jag har också läst att flera fått fel, men känns långsökt...
    Har sådan ångest/oro...

    Håller tummarna för dig!!
  • Yrla76
    finee skrev 2017-11-06 17:17:03 följande:

    Det verkar vara som så att över 1000 kan vara mycket över 1000! Fick till sist mitt svar och det var tack och lov på 6779!!!! Är så glad just nu. Tacksam att jag såhär långt fortfarande verkar vara gravid. Mina immunprover verkar lugna också, tror jag. Både Leukocyter o Neutrofila har gått ned en liten aning (fortfarande förhöjt dock). Lymfocyterna en lite smula upp: från 1,3 till 1,6, men känns rätt lugnt ändå. Hoppas det fortsätter såhär nu. Håller tummarna för ditt provsvar imorgon!!Ja, vi är några i hCG-karusellen nu... Man blir ju helt knäpp av detta. Jag är också kolsvart och katastrofig när det kommer rill att tolka - jag var helt säker på att ?över 1000? betydde ?något på 1000?.. så jag räknade helt ut mig själv. Nu var ju värdet väldigt högt istället, till min stora lycka Men precis som du säger brukar ju inte solskenshistorierna vara dem som ligger närmast till hands...

    Håller tummarna som bara den gör ditt hcg imorgon, verkligen.


    Åh så glad jag blir för din skull! Så skönt att det var ett högt och bra värde! Det är extra roligt när det går på rätt håll för medsystrar i denna karusell.

    Mitt värde var ju bara några hundra så jag är rätt säker på att det är kört. Nu hoppas jag som sagt bara på att det inte är utomkvedes och att det inte blir utdraget. Haft ett MA som inte gav efter förrän i v 15 trots att vi viste redan i v 6-7 att det inte stod rätt till...
  • Ariellan

    Hej!

    Detta mail har jag fått av Dr D, förstår inte riktigt vad han menar att jag betalar för?

    950 euro för USA-testerna förstår jag ju, och även 150 euro för konsultationen. Men 650 euro är det för immunsupport fram till plus på stickan?

    För lite längre upp har han ju skrivit att de 500 euro till förlossningen inte är inräknade liksom.

    Jag trodde att jag bara skulle betala för USA-testerna och konsultationen först och sen se om mitt tnf-alfa tex var högt.

  • melina77
    Ariellan skrev 2017-11-06 17:54:59 följande:

    Hej!

    Detta mail har jag fått av Dr D, förstår inte riktigt vad han menar att jag betalar för?

    950 euro för USA-testerna förstår jag ju, och även 150 euro för konsultationen. Men 650 euro är det för immunsupport fram till plus på stickan?

    För lite längre upp har han ju skrivit att de 500 euro till förlossningen inte är inräknade liksom.

    Jag trodde att jag bara skulle betala för USA-testerna och konsultationen först och sen se om mitt tnf-alfa tex var högt.


    Det stämmer, 650 euro är immunsupport/behandlingsplan fram tills konstaterad graviditet. Tolkningen av dina provsvar ingår inte i de 950 som du betalar för Chicago-proverna, de ingår nog i kostnaden för immunsuporten.
  • melina77

    Och grattis till er som plussat! Det gör ont att det inte gått vägen för en själv men förstås ät jag glad för er andra. Kämpa på!

  • finee
    mumskastrull skrev 2017-11-06 17:35:42 följande:

    Nämen vad roligt!! Vilken ökning på 6 dagar! Fantastiskt. Kroppen verkar också lugn!  Har nu fått några mer symtom?

    Själv är jag så nervös.. troligen för att jag känner att något är fel. Tycker också att jag borde ha fått mer symtom nu. Har ont i brösten, men bara det. Mensvärken som jag hade har försvunnit sedan 3 dagar.. 

    Jag tycker inte jag har några symtom på immunattack (inte för att jag vet vad jag ska leta efter), men mina lymfocyter har gått upp igen sedan förra veckan. Låg då på 2.2 och idag 3.4.... Resterande värden förutom trombocyterna har börjat sjunka. Vet inte vad jag ska tro och som vanligt har inte Dr D svarat....

    Bara att invänta bhcg....


    Det känns roligt med lite medvind för en gång skull.... Nej, jag har typ inga symtom. Ömmande bröst på nätterna och morgonen bara, vilket jag i princip har haft sen jag började med Lutinus o Progynom två dagar FÖRE insättning.. Vid några enstaka tillfällen (fem gånger kanske totalt?)har jag känt lite ?stickningar? i livmodern. Men visst kan man inte låta bli att känna efter. Igår morse tyckte jag mina bröst ömmade lite mindre och då fick jag panik.

    Vad trist att inte Dr D svarar. Man blir väldigt stressad av det. Hur länge sen var det du skickade mailet?
    Yrla76 skrev 2017-11-06 17:39:02 följande:

    Åh så glad jag blir för din skull! Så skönt att det var ett högt och bra värde! Det är extra roligt när det går på rätt håll för medsystrar i denna karusell.

    Mitt värde var ju bara några hundra så jag är rätt säker på att det är kört. Nu hoppas jag som sagt bara på att det inte är utomkvedes och att det inte blir utdraget. Haft ett MA som inte gav efter förrän i v 15 trots att vi viste redan i v 6-7 att det inte stod rätt till...


    Tack snälla

    Åh, hoppas du har fel och allt är bra. Men förstår din oro Och om det inte går bra för vi hoppas att det i alla fall inte blir utdraget. Beklagar verkligen ditt MA
  • Yrla76

    Åh, hoppas du har fel och allt är bra. Men förstår din oro Och om det inte går bra för vi hoppas att det i alla fall inte blir utdraget. Beklagar verkligen ditt MA [/quote]

    Tack! <3 Har hållit på i 6,5 år så tyvärr hunnit med 10 MF/MA men det mest utdragna var det i v 15, vissa har kommit ut redan i v 5-6 vilket så klart är att föredra (om det nu måste hända). Har dock lyckats en gång och har en pojke på 4 år så vi vet att det kan gå

  • finee
    Yrla76 skrev 2017-11-06 18:57:19 följande:

    Tack! <3 Har hållit på i 6,5 år så tyvärr hunnit med 10 MF/MA men det mest utdragna var det i v 15, vissa har kommit ut redan i v 5-6 vilket så klart är att föredra (om det nu måste hända). Har dock lyckats en gång och har en pojke på 4 år så vi vet att det kan gå


    6,5 år en är lång tid, och vad oerhört tungt med alla MF/MA Förstår hur du resonerar - ska man ändå få missfall så kan det det ju ske så fort som möjligt och utan komplikationer. Härligt att höra att du ändå lyckats en gång, att du har en som! Var det med immunbehandling?
  • Ariellan
    melina77 skrev 2017-11-06 18:34:30 följande:

    Det stämmer, 650 euro är immunsupport/behandlingsplan fram tills konstaterad graviditet. Tolkningen av dina provsvar ingår inte i de 950 som du betalar för Chicago-proverna, de ingår nog i kostnaden för immunsuporten.


    Men vad händer om inte mina USA-prover är förhöjda? Behandlar han ändå med dropp osv?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!