• Anonym (Pinsamt)

    Vad är det pinsammaste du sökt vård för?

    Har för närvarande en varböld i storlek av en oingisbill på min ena blygdläpp och även om jag fått råd att avvakta så inser jag att jag måste söka hjälp....

    Stötta mig lite här!!

    Vad är det pinsammaste du sökt vård för?   

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-18 22:19
    oingisbill skall vara pingisboll!!! Förlåt!

  • Svar på tråden Vad är det pinsammaste du sökt vård för?
  • Anonym (pinsamt)
    Anonym (;P) skrev 2012-04-20 11:44:22 följande:
    Den har jag också lyckats med. På huk med en stekpincett gick det tillslut att få ut den Tipps till nästa gång kanske;)) Ja, jag slängde stekpincetten efteråt;_)
    Ok, ska tänka på det nästa gång. ;) HiHi
  • Mariohn
    elmadumle skrev 2012-04-20 12:51:10 följande:
    Jag har aldrig varit med om att gyn tvättar där nere innan undersökning, låter märkligt.
    Det beror kanske på varför man är där? Efter förlossningen tvättade min gynekolog mig men jag har aldrig varit med om att någon gjort det inför en vanlig undersökning. 
  • stikkem
    Anonym skrev 2012-04-20 11:51:07 följande:
    Öh, varför skulle man behöva duscha för det?
    For att det ingar i normal hygien? Att halla sig ren?

    Jag hade aldrig gatt till gyn. lakare, massor etc etc utan att ha duschat nyligen. Ar det gyn-besok tvattar jag av mig innan. Tillhor inte det vanlig hyfs?
  • Mariohn
    stikkem skrev 2012-04-20 13:04:26 följande:
    For att det ingar i normal hygien? Att halla sig ren?

    Jag hade aldrig gatt till gyn. lakare, massor etc etc utan att ha duschat nyligen. Ar det gyn-besok tvattar jag av mig innan. Tillhor inte det vanlig hyfs?
    Njaeahe. Jag tvättar mig alltid innan jag ska på gynbesök men man kan ju tänka sig att det finns folk som är så sjuka att de inte kan? 
  • Anonym
    stikkem skrev 2012-04-20 13:04:26 följande:
    For att det ingar i normal hygien? Att halla sig ren?

    Jag hade aldrig gatt till gyn. lakare, massor etc etc utan att ha duschat nyligen. Ar det gyn-besok tvattar jag av mig innan. Tillhor inte det vanlig hyfs?
    Jo, men varför skulle man behöva duscha för att hålla sig ren?
  • Anonym
    Anonym (Ler) skrev 2012-04-20 12:25:40 följande:
    Om du visste hur vår relation ser ut så skulle du förstå att jag vet att hon inte på något sätt tvättar av sig innan

     
    Det gör inte jag heller; tvättar mig specifikt i underlivet när jag ska till gyn. Jag duschar 4-5 ggr/vecka, då håller jag mig ren. Det behövs ingen specialrengöring inför ett gynbesök, inte i mitt underliv i alla fall.
  • stikkem
    ElectroDiva skrev 2012-04-20 12:26:32 följande:
    jag har inte under mina 20 år behövt gå till gyn, så vad vet jag, men tycker inte att det är äckligt, antagligen inte gynekologerna heller, dom är väl vana.
    om dom tkr det är äckligt valde dom fel yrke.

    men alla har fria åsikter. 
    Nu gor jag VUL dagligen och det finns gott om kvinnor som inte anser att personlig hygien ar sarskilt viktigt.

    Ljumsk-svett, mus-svett (disco-f*tta), gamla flytningar, torkad urin etc etc etc. Hur trevligt tycker du det later? Eller du kanske ar en av dom som anser att personalen inte ar manniskor utan ska tycka allt ar ok?
  • Mariohn
    stikkem skrev 2012-04-20 13:09:26 följande:
    Nu gor jag VUL dagligen och det finns gott om kvinnor som inte anser att personlig hygien ar sarskilt viktigt.

    Ljumsk-svett, mus-svett (disco-f*tta), gamla flytningar, torkad urin etc etc etc. Hur trevligt tycker du det later? Eller du kanske ar en av dom som anser att personalen inte ar manniskor utan ska tycka allt ar ok?
    Du är alltså läkare? 
  • Anonym
    stikkem skrev 2012-04-20 13:04:26 följande:
    For att det ingar i normal hygien? Att halla sig ren?

    Jag hade aldrig gatt till gyn. lakare, massor etc etc utan att ha duschat nyligen. Ar det gyn-besok tvattar jag av mig innan. Tillhor inte det vanlig hyfs?

    Nej, det tror jag inte det gör; alltså "tillhör vanligt hyfs". Lika lite som jag skulle skrubba/tvätta hela armarna när/om jag ska få en spruta där. Muttan är ju faktiskt ett område som vid normal hygien håller sig "självrenande".    
Svar på tråden Vad är det pinsammaste du sökt vård för?