• Anonym (uäk)

    Vad är det äckligaste din kropp drabbat dig med?

    För min del var det när jag hade magsjuka och jag spydde samtidigt som jag satt på toaletten.

    Det och när halsen liksom stöter upp sådanadär hemskt illaluktande små vita kulorna som kan komma emellanåt... UÄK!

    Så... vad har du drabbats av som du själv kan känna rejäl avsmak inför?

  • Svar på tråden Vad är det äckligaste din kropp drabbat dig med?
  • Anonym (vedervärdighet)

    Jag hade nagelsvamp på ena stortånageln, Det höll på i ett par år, men till slut hade det spridit sig över precis hela nageln. Så en sommardag när jag hade badat i flera timmar så såg nageln extra konstig och gulvit ut. Den såg helt enkelt vedervärdig ut, När jag petade lite lätt på nageln så lossnade den helt och hållet. Den liksom bara gled av. Det var både äckligt och skrämmande. Men det hade delvis växt ut en ny tunn och fin nagel under. Efter någon månad eller mer, så täckte den hela nagelbädden. Nu ser det fint och normalt ut och jag har inte fått tillbaka nagelsvampen än i alla fall.
    Men nageln såg hemsk ut när det var som värst. Som en monsternagel. Jag tyckte det var pinsamt att gå omkring med en sån nagel, så jag hade plåster på fast det egentligen inte är bra.

  • Anonym (FyFan)

    Här är några grejer jag har drabbats av och utsatt mig själv för:

    Kräks Förstoppning under typ hela min barndom. När bajskorvarna väl kom ut så var dom stora som falukorvar och jag hade suttit där i säkert minst en timme och trott att jag skulle dö när dom var på väg ut.  

    Kräks För några år sedan drabbades jag av en sådan där Pilonidalcysta som någon i tråden tidigare skrivit om. Det började göra ont när jag satt, bak precis där skinkorna går ihop. Efter några dagar kunde jag inte sitta ned utan fick typ sitta på sidan eller mer på ryggen. På natten kunde jag absolut inte ligga på rygg. Tillslut gick jag till läkaren som skulle försöka skära upp den 5 cm i diameter stora cystan under lokalbedövning, men det gjorde så fruktansvärt ont att dom fick remittera mig till sjukhuset så dom fick operera mig under narkos. Efteråt hade jag ett vidrigt, ständigt varande öppet sår ungefär stort som en 5-krona som jag var tvungen att gå och lägga om hos en distriktsköterska var tredje dag i någon månad. Varje gång jag bajsade så var det nästan oundvikligt att få lite bajs på förbandet när jag torkade mig. Stackars ssk...

    Kräks När jag var 10 år så drabbades jag av Herpes simplex virus på hjärnan. Jag var så sjuk att hela min högra sida darrade och hängde (svårt att förklara). Men läpparna hängde och darrade samtidigt liksom. Benet och armen skakade. Min mamma höll på att gå upp i limningen stackarn. Samtidigt mådde jag fruktansvärt illa och spydde flera gånger om dagen, huvudvärken var inte utav denna värld och yrseln jag kände när jag reste mig upp var som att åka karusell. Jag låg på sjukhus i 3 månader i sträck och fick så starka mediciner att det frätte sönder mina ådror i armarna. Ja, det är väl det närmaste döden jag har varit kan man väl säga. Läkaren sa att om vi hade kommit in några dagar senare hade jag varit död. Det mest otroliga är väl att jag inte har några som helst men efter detta förutom att jag blir snabbare utmattad än andra.  

    Kräks Bakfylla... Ja, där finns det ett och annat att berätta med. Min första fylla hade jag som 15-åring, jag drack då åtta stora plastglas med jordgubbscider på några timmar. Dagen efter spydde jag rosa spyor elva gånger på tre timmar. En annan gång i vuxen ålder drack jag aningens för mycket grogg på en kväll och spydde enormt äckliga spyor som smakade brännvin halva nästa dag.

    Kräks När jag låg inne på psykiatrisk avdelning p.g.a depression drabbades jag helt plötsligt av vinterkräksjuka när jag stod i kön nere i sjukhuskiosken. Jag kände hur illamåendet steg upp i halsen och slängde det jag höll i handen och sprang in på närmsta toa. Där så började jag spy först i toaletten men sedan kände jag hur det bullrade i magen och jag höll på att skita på mig. Jag skyndande av med mina byxor emellan spyattackerna och så satt jag där och spydde i handfatet och hade diarré samtidigt. På avdelningen blev jag isolerad i tre dygn i ett eget rum med egen toalett, det var dom ensammaste tre dygn jag har varit med om i hela mitt liv. Jag spydde bara en gång till under dom tre dygnen och då kissade jag ner mig samtidigt som jag kaskadspydde över hela jävla toalettgolvet. Det var något pinsamt sen när den skitsnygga manliga sköterskan kom för att torka upp mina utsöndringar...Obestämd    

             

       

  • Majlisen

    Jag älskar den här tråden! Tack vare den har jag legat vaken när jag egentligen ska sova Nå, ska bidra lite själv med äckliga saker:

    Stod i duschen efter FL och ska precis kliva ur då det känns som att moderkakan no 2 kommer ut, flopp säger det och när jag tittar på golvet så ligger där en enorm blodklump (såg ut som typ en liter levrat blod med massor av rester) som ser ut som ett organ och jag tror att jag typ dör. Uskan lugnade mig dock rätt fort och sa att det var normalt

    En BÖLD! Jag älskar att klämma små varfyllda saker (haha) och kände att jag fått en stor finne vid typ ljumsken. Jag sätter mig ner i duschen och försöker klämma och klämma. Går för att hämta ett sånt där rakblad när det misslyckas för att punktera, kände att det var något där under. Jag är inte kräsmagad, men blev rätt chockad över det som pulserade ut därifrån, så enorm var den icke, men inuti...

    Har en gammal navelpiercing. Hade haft som en svart prick vid hålet i säkert ett år (använde inte smycke). Tittade lite mer noga en dag och säg att det såg skumt ut. Rotade fram ett gammalt smycke och tryckte långsamt i det... Bläää, såg ut som en vidrig pormask som kom ut. Hårt (och mycket) gammalt var och smuts. Efter det satte jag i smycket en snabbis mellan varven och rengör ibland med alsolsprit.

    Sådana där "snuskiga" saker, kanske kommer på nåt mer

    Och ang. Tvillingar, min gammelmoster hade en tvilling i ryggen som dem op:ade bort

  • Anonym (bläääää)
    Anonym skrev 2012-06-17 23:16:04 följande:
    Haha, jag var på en resa för många år sedan och bajsade inte på 10 dagar. Försökte på flygplatstoaletten, men kunde inte riktigt få ro då det var cm-stora glipor vid dörren. När jag väl kom hem, då sket jag - och herregud vad skönt det var
    När jag åkte till Slovenien som 14-åring fick jag världens förstoppning. Jag satt på toa i stort sett hela båtresan (4 timmar från Sverige till Tyskland) och krystade och kämpade men det ville sig inte. Jag lämnade toaletten mitt i allihop för att säga till min mamma hur det var så att hon inte skulle vara orolig.

    Till slut med ett avgrundsvrål fick jag ut bajskorven. Den var tjock som en falukorv och korkskruvsformad, och jag blödde efteråt kan jag säga. D:
  • Anonym (FyFan)

    Glömde ju berätta om alla dom gånger jag har haft svamp. 

    Svamp i underlivet har jag haft minst 6-7 gånger. Varje gång så kliar det så enormt och så kommer dom där fruktansvärt vidriga, illaluktande keso-flytningarna. Det har hänt att jag har kliat så mycket så att hela fittan har svullnat upp och blivit röd, DET är inte skoj. Obestämd

    Sedan har jag även haft hudsvamp i armhålan en gång. Det luktade unket varje gång jag rörde på armen. När jag kollade så var det rött och en massa lösa hudflagor där. Blä.
    Har även haft svamp i naveln. Det vätskar sig och när man pillar sig i naveln och sniffar på fingret så håller man på att spy. Nu för tiden måste jag alltid vara grymt noga med att tvätta ur naveln ordentligt varje gång jag duschar och torka noga efteråt, annars kommer det tillbaka.           

         

  • Anonym (FyFan)
    Majlisen skrev 2012-06-18 01:55:55 följande:
    Jag älskar den här tråden! Tack vare den har jag legat vaken när jag egentligen ska sova

    Jag med! Kan inte slita mig! Tack Anonym (uäk) för att du startade denna tråd!  
  • Anonym (bacillskräck)

    Jag tycker att denna tråd är läskig. Men bidrar ändå med att jag, som aldrig haft magsjuka förr eller senare,  en gång fick vinterkräksjuka när jag besökte ett äldreboende. Märkligt nog överlevde jag, trots att jag spydde var 10:e min i ca 12 timmar. Och jag hörde inte annat än de gamla också överlevde, men är inte säker :(  Omg vad äckligt det var att veta att man fått nåt som är så smittsamt. Jag typ dränkte hela lägenheten med klorin och tvättade allt som gick på 90 grader efter detta. Var f-n kommer denna sjukdom ifrån eg?!! 

  • Anonym (Äckel light?)

    Dubbelinfluensan jag hade var inte kul. Den värsta och faktiskt enda influensan på 10 år. Var inte så pass rutinerad i influensahantering, så jag satt på golvet och spydde i toan, när det akut ville ut i andra änden också. Fick slänga den morgonrocken. Nu vet jag att man ska sitt på toan och spy i handfatet, alternativt hink. 

    Sådana där vita otäcka pluppar har jag också haft, men de försvann i 20-årsåldern. En antibiotikaframkallad svampinfektion i underlivet var inte så kul. Konstiga flytningar och ett kliande från helvetet. 

    Fotsvamp vid lilltårna - skivade sig och luktade gam. En trasig tand, där det kilade fast sig matrester och orsakade en not so fresh andedräkt. Har en skinnflik i röven efter hemorrojder, som gör det svårare att hålla sig ren. 

    Tja, spytt ner mig, kissat ner mig, fått bajs på ställen där det inte skulle vara under analsex (snopp, lakan, täcke), osv. 

    Många äckelgrejor har jag förträngt...

    Minns en episod på krogen där jag blev packad och spydde i handfatet inne på damernas. Full, men ändå skamsen, försökte jag med handen röra om i soppan som inte gick att spola bort, för matrester hade korkat igen längst ner. Ville städa efter mig. Då kommer personal in med gummihandskar och städattiraljer. Hon måste ha blivit bra äcklad. Kanske var hon luttrad, vem vet. 

  • Anonym (Äckel light?)
    Anonym (Äckel light?) skrev 2012-06-18 03:40:57 följande:
    Dubbelinfluensan jag hade var inte kul. Den värsta och faktiskt enda influensan på 10 år. Var inte så pass rutinerad i influensahantering, så jag satt på golvet och spydde i toan, när det akut ville ut i andra änden också. Fick slänga den morgonrocken. Nu vet jag att man ska sitt på toan och spy i handfatet, alternativt hink. 

    Sådana där vita otäcka pluppar har jag också haft, men de försvann i 20-årsåldern. En antibiotikaframkallad svampinfektion i underlivet var inte så kul. Konstiga flytningar och ett kliande från helvetet. 

    Fotsvamp vid lilltårna - skivade sig och luktade gam. En trasig tand, där det kilade fast sig matrester och orsakade en not so fresh andedräkt. Har en skinnflik i röven efter hemorrojder, som gör det svårare att hålla sig ren. 

    Tja, spytt ner mig, kissat ner mig, fått bajs på ställen där det inte skulle vara under analsex (snopp, lakan, täcke), osv. 

    Många äckelgrejor har jag förträngt...

    Minns en episod på krogen där jag blev packad och spydde i handfatet inne på damernas. Full, men ändå skamsen, försökte jag med handen röra om i soppan som inte gick att spola bort, för matrester hade korkat igen längst ner. Ville städa efter mig. Då kommer personal in med gummihandskar och städattiraljer. Hon måste ha blivit bra äcklad. Kanske var hon luttrad, vem vet. 
    Löss har jag haft en gång i livet och jösses vad äcklad jag var. Efter det ett vävnadsprov tagits på livmodertappen, blödde jag så mycket att stora klumpar levrad blod rann ur mig. Det var riktigt otäckt. Läkaren sa att du kommer nog blöda lite i någon dag. Blödde som en gris i tre dagar. Klåpare! 
Svar på tråden Vad är det äckligaste din kropp drabbat dig med?