• Webbredaktör

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • elwen

    jag och min 3 åriga dotter ( nu 9år) låg i sängen för att sova , hon försökte på alla vis att få slippa sova , till slut började hon gråta

    jag - varför gråter du
    hon - det gör jag inte
    jag - men det kommer ju tårar?
    hon- ja men det är för du ätit lök och då luktar det illa ur din mun å då gråter jag
    jag- men jag har inte ätit lök idag
    hon- nä men det kan väl inte jag veta

    nänä de kunde hon ju inte ,man måste chansa ibland

    en kompis son kom in i sovrummet på morgon med två glassar i handen , hans mamma frågade varför han tagit två glassar , då svara han att han inte orka bära mer än två ...han var tre eller fyra år då  

  • Mrs Green

    Jag kom på en till... när dottern var 3-4 år var hon väldigt intresserad av skyltar och kommenterade alla hon såg: "här får inte hundar vara", "här får man inte röka" osv... En dag åkte vi bil och körde av från motorvägen (http://www.vagmarken.com/motorvag-upphor/), då sa hon "här får man... öhhh.... inte ha hängelsbyxor"

  • IngGa

    På tal om kassan i mataffären.
    Sonen på 3 gastar rätt högt; Men pappa! Sådana har ju du hemma!! Och pekar på kondomerna...

  • Plutteli

    Ser på Wiggles på youtube, en låt som handlar om en apa. Säger till dottern:
    -"Mins du när du var yngre, då dansade du som de i filmen"
    varav dotter utbrister: -"Men jag är ingen apa, jag har klänning!"

  • NKmamma

    I morse skulle jag smörja dottern 4 år med hydrokortison.
    Jag: Vi tar lite kortison och smörjer armen.
    Dottern: Vaddå kort, tuben är lång ju.

  • Sofiiie

    Vi är ute och åker bil då det börjar lukta kogödsel.

    Jag: Vad är det som luktar Zackarias? Har du bajsat i blöjan?
    Zackarias 1år&10månader: Rynkar näsan och räcker ut tungan o säger. Ååh, iiisss blää! Muuu!   

    Han kom visst ihåg hur kossan luktade som vi hade varit för några veckor sen och sett!

  • adagumsan

    Här kommer tre stycken som vår 2,5-åriga Edwin har sagt:


    – Vad tror du att det är i magen – en lillebror eller en lillasyster?
    – Bjoj!
    – Vad ska han heta då?
    – Pappa!
    – Jahaaaaa, vad ska jag heta då då?
    – Gubbe!


     


    – Nä mamma, jag är ingen sötnos!
    – Nähä? Vad är du då då?
    – En guldklimp.


     


    Sitter i soffan och smådansar lite till signaturmelodin till Bamse och deklarerar stolt:
    – Jag sjunger med rumpan!

  • mamma 86
    deac skrev 2012-06-29 21:53:59 följande:
    Igår när jag var på väg hem så var grannens  3-åriga barnbarn ute. Vi pratade lite innan jag gick in och släpppte ut hundarna på gräsmattan. Jag gick med dem runt knuten av huset medan han stod kvar en liten bit bort vid staketet. Helt plötsligt hör jag honom ropa: Flickan, flickan vart tog du väägen, flickan? Flera gånger ropade han. 
    Jag skrattade så att tårarna rann.

    Vilken komplimang, 45 år och bli kallad flicka! 
    haha

    min dotter kallar min farmor och farfar för flickan och pojken, de börjar närma sig 80.. :D 
  • adagumsan
    Z4ndr4 skrev 2012-07-01 06:57:53 följande:

    Min 6 åring rullade in sig i min yogamatta när vi satt o kolla tv.

    och utbrast kort därefter " TITTA på mig jag är en kebabrulle.

    Vi skrattade så vi fick ont i magen.   


    Hahahahahahahaaaa
  • oraklet från delphi
    Mrs Green skrev 2012-07-01 17:23:06 följande:
    Dagis var stängt för planeringsdag och jag skulle vara hemma med dottern. När hennes pappa skulle gå iväg till jobbet sa hon "men pappa, du behöver inte gå till jobbet idag, jag ska ju vara hemma". 

    Härligt om barnen tror att vi går och jobbar bara för att ha något att syssla med när de är på dagis  
Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!