• Webbredaktör

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • oraklet från delphi

    min son (på 9år då) & jag låg på soffan & tränade på svensk läxa att "böja ord" vi var trötta & fnissiga så var det dags att böja ordet MOR han sa : En mor flera morötter oj vad vi skrattade det gör vi än idag nu är han 18år :)

  • Jajja87

    när min bror var runt 3 år frågade han: "men varför har dem ställt huset på kiosken?" (huset låg på bottenvåningen i ett högre hus) :) :D

  • M  och  M

    Min dotter, då 1½ år, såg dammpartiklar flyga runt i vardagsrummet när vårsolen lyste in, då pekade hon och sa: "Blinka lilla stjärna"

    Häromdagen såg hon, nu 2 år, ett klistermärke på en banan och sa: "Bananen har plåster"

     

  • LillaFlisa

    Min 2 åriga son sa för någon vecka sedan en sak som fick mig att hajja till...... 

    Han hade precis badat naken i poolen i trädgården och satt på sin handduk och soltorkade lite. Han tittade sedan ner på snoppen och utbrast "Mamma, jag har hår på snoppen!!" Jag vände mig om, förvånad av vad jag hörde eftersom det borde dröja x antal år innan han börjar fundera över sådant.. ser då att han fått ett katthårstrå över snoppen, haha..  fick mig ett gott skratt och kunde pusta ut ;)

  • mia A

    Jag hade fått en ultraljudsbild på vårat barn i magen. Kan tilläggas att ja fått tre missfall och min stora dotter som är 8 år med autism sade du bara ljuger mamma för det blir ju ingen iallafall.

    När ja hämtade henne frågade ja henne om hon kunde gissa vad det var på fotot hon tänkte en stund och sedan utbrast hon: Men det är ju ett marsvin så sprang hon till fröken och ropa glatt ja ska få ett marsvin.

    Då skrattade både jag och hennes fröken som hade sett bilden och jag fick berätta att det var hennes lilla bror eller lillasyster som hon ska få.

  • Leone i Västerås

    Sonen på 6 år har väntat lääänge på att få tappa sina tänder och för någon vecka sedan hade äntligen den första tanden tappats.
    Vi pratade om varför man tappar tänder och att de heter mjölktänder. Jag frågade sonen om han kom ihåg vad de nya tänderna hette, och han funderar ett tag och svarar sedan glatt "öltänder"!


    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Border

    Min sambo han är långhårig. En dag var vi och handlade. När vi gick hem stod en flicka runt 4 år gammal och stirrade chockad på sambon när vi gick förbi. Plötsligt pekar hon på min sambo och säger till sin pappa:
     - Pappa, hjälp! Vad är det där för konstig tjej?? 


Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!