• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • Kattflickan

    Jag har också svårt att våga tro att det ska bli ett barn den här gången. Tredje sommaren på raken som jag är gravid.

    Ska på inskrivning imorgon. Vill ju göra kub-test och då är det hög tid att boka in det. Dessutom vill jag att de kollar av mitt TSH värde imorgon. Började äta levaxin när jag var i vecka 6.

    Jag är normalviktig och på mig syns magen rejält. Flera kollegor har redan gissat och jag är bara i vecka 10.

  • Noliee

    Jag har också väldigt svårt att förstå att jag är gravid och att vi ska ha barn. Tittar på andra barn på stan som skriker och är jobbiga och tänker och funderar på om jag verkligen vill ha det sådär.
    Men så tänker jag att nä sådär kommer ju inte våra ungar bli...right.

    Magen lyser ju med din frånvaro så det enda som påminner mig om att jag har en bebis i magen är spykalasen varje morgon. I morse blev det när jag stod i duschen, fy tusan. Äter inget på morgonen numera innan jag fått upp mina morgonspyor för då har man inte se mkt att kräkas upp. Ursäkta infon, men det funkar mkt bättre. 
    Tog en bild på magen idag när jag gick in i v 9, så är enorm är den.

     


    ♥ Gravid med första barnet ♥
  • Thesss

    Verkar som hur många län som helst får fria kub-test! Här nere i Skåne erbjuds bara kvinnor över 35 det gratis, annars får man gå till en privat klinik och betala 2500! Jag ska göra det ändå för jag tycker det är värt pengarna oavsett men tycker det är konstigt att det kan skilja sig så i landet...

  • Noliee

    v 9, (8+0)



    ♥ Gravid med första barnet ♥
  • Noliee
    Thesss skrev 2012-08-15 20:29:08 följande:
    Verkar som hur många län som helst får fria kub-test! Här nere i Skåne erbjuds bara kvinnor över 35 det gratis, annars får man gå till en privat klinik och betala 2500! Jag ska göra det ändå för jag tycker det är värt pengarna oavsett men tycker det är konstigt att det kan skilja sig så i landet...
    Vi gör inte heller KUB i Norrbotten, endast ett UL i v 18.
    Jag ber till gud att barnet bli friskt. Har några bekanta som fått sjuka barn på ett eller annat sätt med handikapp och DS och är runt 25 år! 
    ♥ Gravid med första barnet ♥
  • Angeliic
    Thesss skrev 2012-08-15 20:29:08 följande:
    Verkar som hur många län som helst får fria kub-test! Här nere i Skåne erbjuds bara kvinnor över 35 det gratis, annars får man gå till en privat klinik och betala 2500! Jag ska göra det ändå för jag tycker det är värt pengarna oavsett men tycker det är konstigt att det kan skilja sig så i landet...
    2500!? Herregud!

    Nu hade de börjat föra in i min kommun att även om man inte vill göra KUB (som är gratis och frivilligt för ALLA här)  så får man ändå ett vanligt ultraljud i vecka 12.

    Sen till nästa år, alltså januari 2013, ska det bli tillgängligt för ALLA i hela Sverige att göra KUB i vecka 12. Superbra tycker jag. 
  • Thesss
    Noliee skrev 2012-08-15 20:31:52 följande:
    Vi gör inte heller KUB i Norrbotten, endast ett UL i v 18.
    Jag ber till gud att barnet bli friskt. Har några bekanta som fått sjuka barn på ett eller annat sätt med handikapp och DS och är runt 25 år! 

    Ja det kan ju hända alla, därför tycker jag det är konstigt att bara de över 35 erbjuds!
    Visst jag förstår att det är en pengafråga, men vad kostar inte barn med särskilda behov egentligen?!? 
  • kohler12

    hej är jag som hette
    annakoh1209

    misstänker fortfarande en graviditet trots svaga plus på rfsu o blödningen som kom på bim+13 för idag kräktes jag o kan inte dricka kaffe längre för då spyr jag 

  • LiLoLaLa
    Thesss skrev 2012-08-15 20:29:08 följande:
    Verkar som hur många län som helst får fria kub-test! Här nere i Skåne erbjuds bara kvinnor över 35 det gratis, annars får man gå till en privat klinik och betala 2500! Jag ska göra det ändå för jag tycker det är värt pengarna oavsett men tycker det är konstigt att det kan skilja sig så i landet...
    Jag gör det också på privat klinik. Tycker som du att det är konstigt att det kan skilja så mellan olika län.
  • 2013mamma

    Är gravid med mitt första barn. Jag plussade för två veckor sedan och vi svävar på moln här hemma.
    Är i v. 6+0. Känner inte av det jätte mycket, lite öm i brösten och konstiga hungerkänslor även om jag har ätit. Annars inget speciellt.
    Längtar tills vi ska berätta för alla men vill vänta till v. 10 åtminstone.
    När borde man kontakta MVC? *lost*

Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!