• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Malleh

    I min graviditetsbok står det något om att det ska gå åt minst 3 bindor eller något för man ska vara orolig för missfall

  • Proudtobetogether
    Malleh skrev 2012-07-21 19:52:04 följande:
    I min graviditetsbok står det något om att det ska gå åt minst 3 bindor eller något för man ska vara orolig för missfall

    En vän till mig hade ett tidigt missfall, det blödde inte mycket alls egentligen. Kroppen gjorde inte sig av med embryot, det satt liksom kvar så hon fick skrapa tror jag... En annan jag känner blödde rätt mycket, där var det livmodertappen som var orsaken - inget missfall. Lite svårt att tolka signalerna känner jag Och akut är det ju inte heller... Men ett VUL ska man kanske fixa sig!!
    första försöket (bim 13 juli 2012) - nygravid med första barnet (bf 23 mars 2013)
  • Proudtobetogether

    Tillägg: Det du menar är kanske att om man snabbt blöder igenom bindorna kan man behöva åka in och ligga på sjukhus pga risk för blodbrist


    första försöket (bim 13 juli 2012) - nygravid med första barnet (bf 23 mars 2013)
  • Lilly Jk

    Är det någon annan som har fått kronisk huvudvärk?
    Vaknar och det gör ont och så gör det tills jag lägger mig igen.
    Det gör mig så lättirriterad och nästan elak, tycker synd om min sambo.

    Han tycker att jag bara sover hela tiden, börjar känna att det stämmer.
    Måste ta en powernap vid 16-tiden för att fungera någorlunda.

    Också sjukligt rädd för MF och MA, men har också läst massor
    om riktigt sena MF och förlossningar som startat kring v 23.
    Borde inte ens läsa sådant!

  • LurvensFrö
    alltiiiing skrev 2012-07-21 19:10:56 följande:
    Hur mår alla mammor ?

    Hur har eran dag varit, hittils ?



    Jag har redan så mycket sammandragningar så det känns obehagligt. Det gör inte ont men då och då kan det stramats och gjort lite ont om jag typ reser mig för fort från soffan! Är det någon mer som redan har sammandragningar? :(
  • LurvensFrö
    satirnine skrev 2012-07-21 19:25:17 följande:
    Jag har mått jättebra under hela dagen, inget illamående, ont i magen eller något.

    Lite ömma bröst och finnar, annars är allt som vanligt.

    Känns skönt!

    Men jag vet inte om Familjeliv är bra för mig. Sedan jag började läsa på forumet så har jag blivit så rädd för MF och MA. Men det kanske är just dem människorna som varit med om det som söker sig hit (tröstar jag mig med). Och dem som varit gravida och det går jättebra för är inte här.

    Procentantalet för MF är ju inte särskilt stort i jämförelser med lyckade graviditeter.

    Känner mig för tillfället bara stressad över alla jämförelser kring krämpor och missfall osv. Alla är vi olika och känner olika, jag tror inte det är bra att jämföra sig med andra.

    Och det ska man tänka på när det gäller det mesta. Vi är alla olika individer. 

    Jag tyckte inte jag kände något speciellt innan jag visste att jag var gravid, medan andra personer kände hur mycket som helst, det var inte ens säkert att de var gravida. Bara det gjorde mig nojjig, varför känner inte jag som henne? Varför känner hon sådär? Nä jag är nog inte gravid..och vips så var jag visst med barn!

    Det är väl hormonerna som spökar för mig också. Men jag känner att jag har ingen lust att lägga energi på att gå omkring och oroa mig hela tiden.

    Händer det så händer det, funkar inte för mig att gå omkring och tro att hemska saker kanske ska hända.

    Nåväl, känner mig lite aggig just nu. Ville bara skriva av mig lite. Ursäkta mitt humör! 

    Jag har bara bestämt mig för att sluta jämföra min graviditet med andras och njuta av denna resa!

    Hoppas ni får en mysig kväll! 

     



    Jag känner lite som dig och är skit orolig som om det vara skit stor procent att få missfall! Nä nu ska vi njuta av att vi är gravida! :)
  • satirnine

    Gick och kollade film och funderade lite.
    Känns bra att några håller med iaf.

    Jag måste bara säga att jag har ju absolut full förståelse för er med MF och MA i bagaget att ni är oroliga med all rätt.
    Vill absolut inte klanka ner på någon eller få någon att känna sig utpekad!
    Det var bara lite egna tankar. Glad 

    Sambon blir tokig på mig när jag "familjelivar" hela tiden. Vi hörs i morgon tjejer! Sov gott! Gravid 


    ♥ Nygravid ♥
  • HejAlice

    Ok lurvensfrö. Jag vet inte om det är sammandragningar jag har, vet inte hur de känns :) men det kanske det är för jag har känt precis som du känt att det liksom kramar till ibland på kvällen när jag reser mig ur soffan, så kan jag nästan inte räta upp kroppen på ett par sekunder för det gör för ont då. Men sen går det över också är det bra :) jag är i vecka 9 idag och har känt det ett par tre gånger sen vecka 7 kanske.

Svar på tråden Marsbebis 2013