• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • satirnine

    Ni som är illamående, vilken vecka är ni i nu?


    ♥ Nygravid ♥
  • Irmo82

    Jag har väl inte varit en stor kaffedrickare tidigare men morgonkaffet har varit heligt för mig. Enligt rekomendationerna skall man hålla sig till under 3 koppar om dan så jag inbillar mig att det inte är någon fara men är ändå lite nojig för hur jag bör göra? Obestämd 
    Kul & höra att det finns så många motivernade blivande mammor som lägger ner tvärt  Skrattande

  • Laliii
    Irmo82 skrev 2012-07-24 11:00:57 följande:

    Jag har väl inte varit en stor kaffedrickare tidigare men morgonkaffet har varit heligt för mig. Enligt rekomendationerna skall man hålla sig till under 3 koppar om dan så jag inbillar mig att det inte är någon fara men är ändå lite nojig för hur jag bör göra? Obestämd 
    Kul & höra att det finns så många motivernade blivande mammor som lägger ner tvärt  Skrattande


    Man vet själv bäst vad som är bäst för sig själv & bebisen :) Så lyssna på magkänslan helt enkelt. Det gjorde jag och därav slutade dricka kaffe, svart te & läsk :) Kändes bara rätt att göra det & utan svårigheter gjorde jag det! :)
  • Cantaton
    satirnine skrev 2012-07-24 10:56:57 följande:
    Ni som är illamående, vilken vecka är ni i nu?
    Jag är i 8:e och hittills har illamåendet bara stegrat sedan jag gick in i vecka 6.
  • Proudtobetogether
    Evsi skrev 2012-07-23 15:45:04 följande:
    Åh nej jag blöder. Dax för mitt 5e missfall kanske?

    Jag har just slutat, kan vara antingen eller vad jag förstod... Känns ju lite onödigt med min inskrivningstid om det inte är nåt kvar! :-/
    första försöket (bim 13 juli 2012) - nygravid med första barnet (bf 23 mars 2013)
  • CookieKaka

    Jag började må illa för nån dag sedan, det är värst på kvällar, nätter och innan frukost... När jag väl tvingat i mig nått så avtar det rätt tvärt! Men jag är törstig konstant och vaknar på natten för att kissa och måste då dricka vatten för att kunna lägga mig igen, illamåendet stannar tills jag somnar. Har även svårt för smaker och lukter. Mat ska helst smaka inget alls och allt luktar tantperfym eller kattpiss :( är i v.7+4 idag och ska på vul på torsdag! Hoppas på att få se hjärtat då :)

  • JagEm

    Får jag också vara med? BF nån gång i mitten av Mars ;) Mår dock riktigt illa och har jätteont i magen och ryggen. Kommer inte ihåg att det var såhär under förra grav.....

Svar på tråden Marsbebis 2013