• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Noliee

    Jag nojjar också, vet inte om jag gått upp något än. Vägde 52,7 kg i v 8 hos bm. Kommer bara väga mig när jag går dit och inte hemma. Jag vet att jag är smal och jag har inga ätstörningar, men ändå tycker jag det känns dö jobbigt. Min mage brukar nästa gå innåt på morgonen och det gör den inte nu längre. Ser ut som en korv som hänger när man sitter ner. :-/ Men jag måste helt enkelt vänja mig vid att kroppen kommer ändras och att det faktiskt är en bebis där inne. Sen får jag ta itu med detta efter bebis har kommit. Har både crosstrainer och fris vikter hemma så det finns förutsättningar. Tror det bästa är att inte väga sig helt enkelt!


    ♥ Gravid med första barnet ♥
  • MammaTillEnStjärna
    saoura skrev 2012-08-28 08:27:03 följande:
    Mammatillenstjärna, känner igen den smärtan. Vaknar också på nätterna med en överfylld blåsa. Kan inte gå till toaletten rakryggad för då spänner det i magen..
    Jag tror det är sin livmoder du känner då organen ligger bakom och att det är den fyllda blåsan som tryck upp livmodern :)

    Kan inte heller gå rakryggad då... Usch. ja det kanske är livmodern
  • Johanna 413

    Just nu sitter jag hos BM, har precis druckit den där äckliga sörjan man ska ta när man gör glukostolerans-testet. Det var det vidrigaste jag druckit!
    Men det gick ner för jag höll för näsan och låtsades att jag drack citronsoda haha:) sen fick jag vatten av sköterskan.
    Nu ska man bara vänta 2 timmar innan hon ska sticka mig igen och sen får jag äntligen äta frukost. Är så hungrig!
    Min BM tyckte jag hade högt BMI och att min farfar och farbror fått typ 2 diabetes så det var lika bra att ta prov.
    Hoppas jag inte spyr upp det bara för då får man tydligen göra om det...

  • EnStoltMamma

    Här är en till som är orolig för vikten;) just nu är jag glad att jag kan äta utan att kräkas och stoppar i mig det jag är sugen på för stunden.. Förra grav vägde jag 50 kg på inskrivningen och gick upp 6 kg.. Helt okej! När jag låg inne vägdes jag och vägde 68... Ska bli spännande att se hur mycket jag väger på torsdag på inskrivningen! Jag vill helst inte gå upp så mycket men antar att det är något som hör grav till... Morgonillamåendet tillbaka idag.. De senaste dagarna har jag bara mått jätte illa på kvällarna..

    Och så ser jag att det har diskuterats kring KUB, vi (läs jag) har valt att inte göra det.. Jag vet att jag aldrig skulle klara av att ta ett fostervattensprov så då bestämde vi tillsammans med bm att skippa det helt! :) nu längtar vi tills det är dax för rul!! Någon som ska ta reda på kön?:)

  • Laliii

    Nojjade oxå över vikten i början. är i vecka 13 & redan gått upp 5 kg (om inte lite mer nu). Jag äter nyttigt för det mesta & dricker ingen läsk, ingen godis eller chipssug, bakelse glider in någongång då och då. Jag äter frukost, lunch & middag & mellanmål då & då. Min BM berättade att vissa går upp mer i början och stadigare sen, jag kanske är en av de som går upp mer i början. När vi plussade vägde jag 64,5 kg & nu är jag väl uppe i 70-71 eller så. Så jag hade "plats" att gå upp så att säga. Är 160 cm lång!

    Men jag har insett att så länge jag äter nyttigt, inte frossar i massa olika onyttigheter & ändå går upp i vikt så är det för att kroppen behöver det, jag blir ju inte tjock, utan har ett litet liv som växer inom mig & det är därför vågen & kroppen visar mer. Fullt naturligt. Sen så är det bara att jobba lite hårt efter graviditeten för att få ned alla de extra kilon man gick upp. Det löser sig :) Det gör det alltid. Jag lyckades gå ned 20 kg i övervikt, från 82 kg till 62 kg på 1 & ½ år med god kost (GI) & lite träning. Så på så sätt oroar jag mig inte, skulle jag gå upp 20 kg med graviditeten så går jag ned de igen efteråt.

    Detta är ju mitt första barn så jag vet inte riktigt hur min kropp kommer att reagera. Min mor är 155 cm lång & med mig & mina 2 bröder gick hon upp olika, med mig 13 kg (första barnet), med min mellersta bror över 20 kg & med yngsta 15 kg :) Och alla gånger gick hon ned det & såg fin fin ut!

    Något underbart kommer ut i slutändan. :)      

  • FruRundberg
    Hokuspokusan skrev 2012-08-27 21:07:33 följande:
    Bor ca 2 tim ifrån gbg Nära Uddevalla. Brukar säga jag bor långt ifrån allt för så känns det!
    Inte så långt ifrån mig då
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • FruRundberg
    Charlow skrev 2012-08-27 23:00:43 följande:
    Aha nice tjörn! Har hört att det är en riktig pärla på sommaren :) Själv bor jag i kortedala göteborg. Mindre fancy :) Men hoppas på flytt härifrån snart
    Hehe joo på sommaren är det jättefint, men vi bor inte jättefacy En helt vanlig villa med massor av renoveringsbehov Men vi trivs bra på landet.
    Vi bodde i Tynnered innan vi flyttade hit så visst är det skillnad.
    Jag har med bott i Kortedala. Allhelgonakyrkan
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • LurvensFrö
    älskarlivet81 skrev 2012-08-27 21:34:56 följande:
    Tack! Tyvärr tror jag inte att det blir bättre denna gången. Dert började flera veckor tidigare och är redan mycket värre än vad det var i början förra gången!



    Gissar det med men försökte säga något positivt och ge hopp hi hi men förstår dig. Skit också men hoppas du slipper rullstol. Är ju faktiskt vissa som det går så långt. :(
Svar på tråden Marsbebis 2013