• Anonym (Besviken mamma)

    Dottern fick en second hand nalle på barnkalaset.

    Jag bjöd dagisbarnen på kalas nu i lördagen och det var många som kom. 

    Det skulle öppnas presenter och hon fick allt från bilar till leksaker. Ett speciellt paket fanns med som gör mig så irriterad, det var en nalle i form av en hund!

    Till saken hör att den där nallen uppenbart var använd, jag sa mest på skämt "Den där ser ut att ha varit med ett tag" Varpå mamman som gav presenten sa, ja den är från SECOND HAND!!! Kvinnan skämdes inte ens.

    Maken till snålhet har jag aldrig varit med om, har man så lite pengar/är så snål kan man strunta i att gå på barnkalas kalas tycker jag. 

    Usch. 

  • Svar på tråden Dottern fick en second hand nalle på barnkalaset.
  • molly50
    Helle333 skrev 2012-09-03 18:36:11 följande:
    Men snälla, så om man har dålig ekonomi så får man alltså inte gå på barnkalas? Med andra ord kommer min dotter inte få gå på kalas förrän jag börjar jobba heltid om flera år då i din värld. Jises.

    Anonym skrev 2012-09-03 18:55:09 följande:
    I det villaområde du bor på gör man inte det. Vart ligger det villaområdet om jag får fråga? I det område jag bor (ja ett av de finare i Stockholmsområdet) är begagnat inget att skämmas över. Om du inte viste det redan är det mer och mer "inne" med begagnat / second hand
    Jag är säker på att din dotter inte hade något emot pressenten, om du inte redan har hunnit förstöra henne med din grymt taskiga attityd.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • DesJoh
    Anonym (Besviken mamma) skrev 2012-09-03 18:56:26 följande:
    Hej! Vad aktiva ni varit och jag är så glad att det finns fler som förstår att detta inte är ett beteende som är okej. Det finns så många alternativ för den här mamman. Angående hennes ekonomi så hade hon relativt exklusiva kläder så pengar verkade hon ha

    Hur väl känner ni varann?  Även om jag hade varit rik så hade jag INTE velat "kasta ut" mycket pengar på ett barn vars föräldrar jag knappt vet vilka de är.........nån som man bara hejar på när man möts i dörren på dagis.
  • Anonym (Besviken mamma)
    Anonym skrev 2012-09-03 18:55:09 följande:
    I det villaområde du bor på gör man inte det. Vart ligger det villaområdet om jag får fråga? I det område jag bor (ja ett av de finare i Stockholmsområdet) är begagnat inget att skämmas över. Om du inte viste det redan är det mer och mer "inne" med begagnat / second hand

    Jag är säker på att din dotter inte hade något emot pressenten, om du inte redan har hunnit förstöra henne med din grymt taskiga attityd.

    Inget att skämmas för? Dina "inne" grejer var stora på 70 talet och mitten på 90-talet. Det låter precis som att somliga fortfarande lever kvar där. Nej! Presenten kunde i alla fall varit i nyskick på grund av att det just var en nale! Jag är inte ensam att tycka så.
  • Planer för Juni

    Jag har inget emot begagnat. Men en nalle som uppenbarligen ser sliten/använd ut känns inte så mysigt.

    Böcker, spel och leksaker känns okej men inte en nalle. Men det är imo.

  • Anonym (håller med)
    DesJoh skrev 2012-09-03 19:03:29 följande:
    I din lilla rosa fluffvärld är det kanske otroligt...........men i den riktiga världen är det så att det finns många som har det väldigt knapert.
    Har väl oxå haft tider när man haft mindre pengar över, men som sagt då får man spara in på nått annat. Skulle aldrig komma på nåns kalas vuxen eller barn utan att ha k ö p t  en present, och som i detta fallet verkade ju inte familjen ha ont om pengar, det var bara ren lat/snålhet allmänt sniken helt enkelt.
  • DesJoh
    Anonym (Besviken mamma) skrev 2012-09-03 19:08:30 följande:

    Inget att skämmas för? Dina "inne" grejer var stora på 70 talet och mitten på 90-talet. Det låter precis som att somliga fortfarande lever kvar där. Nej! Presenten kunde i alla fall varit i nyskick på grund av att det just var en nale! Jag är inte ensam att tycka så.
    Var bor du, TS?  Solsidan?
  • DesJoh
    Anonym (håller med) skrev 2012-09-03 19:11:15 följande:
    Har väl oxå haft tider när man haft mindre pengar över, men som sagt då får man spara in på nått annat. Skulle aldrig komma på nåns kalas vuxen eller barn utan att ha k ö p t  en present, och som i detta fallet verkade ju inte familjen ha ont om pengar, det var bara ren lat/snålhet allmänt sniken helt enkelt.

    Men om det finns folk som INTE KAN snåla in ännu mer än vad de har snålat in?!
  • Anonym
    DesJoh skrev 2012-09-03 18:49:41 följande:
    Jo, det finns folk som har såååååå dålig ekonomi!!!!!!

    Nä man har 15 kr
  • DesJoh
    Anonym skrev 2012-09-03 19:13:14 följande:

    Nä man har 15 kr

    ??????
Svar på tråden Dottern fick en second hand nalle på barnkalaset.