• Anonym (Besviken mamma)

    Dottern fick en second hand nalle på barnkalaset.

    Jag bjöd dagisbarnen på kalas nu i lördagen och det var många som kom. 

    Det skulle öppnas presenter och hon fick allt från bilar till leksaker. Ett speciellt paket fanns med som gör mig så irriterad, det var en nalle i form av en hund!

    Till saken hör att den där nallen uppenbart var använd, jag sa mest på skämt "Den där ser ut att ha varit med ett tag" Varpå mamman som gav presenten sa, ja den är från SECOND HAND!!! Kvinnan skämdes inte ens.

    Maken till snålhet har jag aldrig varit med om, har man så lite pengar/är så snål kan man strunta i att gå på barnkalas kalas tycker jag. 

    Usch. 

  • Svar på tråden Dottern fick en second hand nalle på barnkalaset.
  • M Y L F
    Den vita staden skrev 2012-09-04 10:18:08 följande:
    Skulle aldrig falla mig in att hyckla heller, är säkert inte ensam om det heller.
    Måste? Har ni inte tvättmaskin hemma hos er(iofs tvättar de SH jag känner till allt innan försäljning)?

    Jag tycker att begagnade gosedjur ger man inte bort. Då är det bättre att inte ge något alls.
    Med tanke på all ohyra som samlas i tygmaterial, så skulle inte gosedjuret ändå kännas fräscht efter en tvätt.  
    Varför inte köpa ett begagnat domino eller jakten på den försvunna diamanten? 
  • mamman64

    Har bara läst TS men jag tycker att det första du bör tänka på TS är att alla människor ÄR olika och inte alltid gör och säger saker som just du tycker är bra och OK. Acceptera det och jag lovar att livet blir enklare att leva.

    Second hand tycker jag är jättebra ur många synvinklar även om jag kanske inte skulle tycka det vore så trevligt med en nalle som kan vara full av smuts men varför inte acceptera att just denna mammavalde detta pga olika saker. Tvätta nallen eller kasta den, konstigare är det inte  

  • vimsan06
     
    Anonym (Usch!) skrev 2012-09-04 09:31:57 följande:

    Och sen blir barnet ledset då man som mamma måste kasta den äckliga presenten.

     Ditt barn blir ledset ja. För att du är en korkad, ytlig inkompetent mamma. Våra barn går det ingen nöd på. En bra mamma får ett kott-djur att kännas som det bästa man kunde fått förstår du.

    Som min flicka sa när hon öppnade en present som låg i en låda invirad i en massa tidningspapper- Men åh mamma tidningspapper!! -tack så mycket,ska vi pyssla med det eller tänkte du vi ska använda det i nån lek?

    Jag skrattade och hjälpte henne att få fram en sak hon önskat sig som låg lägnst ner inuti papperet, varpå hon tog upp den, studerade den allvarsamt,sa tack och la den försiktigt en bit bort. Så dök hon ner i tidningspapperet.
    -Okej mamma nu gör vi såhär! Du börjar riva papperet i små bitar och lägger där,och jag tar den delen av papperet...osv.

    Sällan har jag varit så glad över att jag ställt upp kameran i rummet och filmade allt. Kan se det om och om igen när hon utbrister Åh mamma tidningspapper!     
  • M Y L F

    Varför kan inte folk förstå att vissa tycker att begagnade gosedjur är äckliga avsett tvätt?

    TS har nog inte problem med seconhand saker, men där går nog min gräns också.
     

  • mamman64
    M Y L F skrev 2012-09-04 10:46:31 följande:
    Varför kan inte folk förstå att vissa tycker att begagnade gosedjur är äckliga avsett tvätt?

    TS har nog inte problem med seconhand saker, men där går nog min gräns också.
     

    Jag tycker oxå det är äckligt och skulle tycka det var en konstig presentmen jag skulle aldrig skriva här om det utan kasta nallen så var det ur världen...vissa saker blir inte och är inte alttid som man vill de ska vara/bli
  • Anonym
    Anonym (Besviken mamma) skrev 2012-09-03 14:23:47 följande:
    Jag bjöd dagisbarnen på kalas nu i lördagen och det var många som kom. 

    Det skulle öppnas presenter och hon fick allt från bilar till leksaker. Ett speciellt paket fanns med som gör mig så irriterad, det var en nalle i form av en hund!

    Till saken hör att den där nallen uppenbart var använd, jag sa mest på skämt "Den där ser ut att ha varit med ett tag" Varpå mamman som gav presenten sa, ja den är från SECOND HAND!!! Kvinnan skämdes inte ens.

    Maken till snålhet har jag aldrig varit med om, har man så lite pengar/är så snål kan man strunta i att gå på barnkalas kalas tycker jag. 

    Usch. 
    Så om man är fattig är man inte vatten värd?
  • Kinya
    M Y L F skrev 2012-09-04 10:46:31 följande:
    Varför kan inte folk förstå att vissa tycker att begagnade gosedjur är äckliga avsett tvätt?

    TS har nog inte problem med seconhand saker, men där går nog min gräns också.
     

    Precis, ett begagnat spel, bok eller annat hade varit helt ok. Men begagnade gosedjur är äckliga. Vad hade det varit för fel på att ge bort en bok? De kostar inte mycket ens som nya!
  • M Y L F
    mamman64 skrev 2012-09-04 10:48:44 följande:

    Jag tycker oxå det är äckligt och skulle tycka det var en konstig presentmen jag skulle aldrig skriva här om det utan kasta nallen så var det ur världen...vissa saker blir inte och är inte alttid som man vill de ska vara/bli
    Fast det är ju ändå ett diskussions forum eller har jag missuppfattat något?

    Jag antar att TS var intresserad av att höra andras åsikter.

    Man köper hellre ett sätt med målarpennor än en begagnad sak anser jag. 
  • Den vita staden
    Anonym (Usch!) skrev 2012-09-04 10:27:20 följande:

    Skulle Aldrig låta mina barn ha en begagnad nalle från SH. Nej, den skulle slängas.
    Tråkig inställning du har .  Stackars Jord.
    vimsan06 skrev 2012-09-04 10:42:53 följande:

     Ditt barn blir ledset ja. För att du är en korkad, ytlig inkompetent mamma. Våra barn går det ingen nöd på. En bra mamma får ett kott-djur att kännas som det bästa man kunde fått förstår du.

    Som min flicka sa när hon öppnade en present som låg i en låda invirad i en massa tidningspapper- Men åh mamma tidningspapper!! -tack så mycket,ska vi pyssla med det eller tänkte du vi ska använda det i nån lek?

    Jag skrattade och hjälpte henne att få fram en sak hon önskat sig som låg lägnst ner inuti papperet, varpå hon tog upp den, studerade den allvarsamt,sa tack och la den försiktigt en bit bort. Så dök hon ner i tidningspapperet.
    -Okej mamma nu gör vi såhär! Du börjar riva papperet i små bitar och lägger där,och jag tar den delen av papperet...osv.

    Sällan har jag varit så glad över att jag ställt upp kameran i rummet och filmade allt. Kan se det om och om igen när hon utbrister Åh mamma tidningspapper!     
    Hjärta Vilken Underbar unge du har!

    //
    God never performed a miracle to convince an atheist, because his ordinary works provide sufficient evidence.
  • Anonym

    Tänker att det kanske handlar om mötet mellan två livsstilar snarare än att vara fattig eller rik. Second hand är populärt bland en del i samhället. Någon slags modestil. Andra lever ett liv där man enbart köper nytt

Svar på tråden Dottern fick en second hand nalle på barnkalaset.