• Ante94

    Utgifter/månad?

    Nyfiken.... Hur mycket har ni i utgifter/månad(ej mat)? Vi är 2 vuxna+ 4 barn och har i snitt 13000kr i utgifter/månad

  • Svar på tråden Utgifter/månad?
  • teälskaren
    Trädblåsare skrev 2013-02-26 15:25:02 följande:
    Du är medveten om att det är de personer som arbetar som ser till att du får pengar? Utan dessa personer så skulle du inte ha ett öre. Du borde vara glad över att folk arbetar.

    och utan min skatt hade Du inte fått några pengar :) Det gör åt bägge håll serru. Jag betalar ditt barnbidrag,sjukpenning,mammapenning osv. Du betalar min pension.
  • Fidelis ad urnam
    teälskaren skrev 2013-02-26 15:19:08 följande:

    fast anställda=de på golvet Tjänstemän= de lite högre. Jag kunde ju likagärna använt verkstadsanställda(de på golvet) Men jag ville ju belysa att de avskedar på alla nivåer. Golvet,bemanning,tjänstemän.
    Att du gör en sådan uppdelning påvisar, ännu en gång, att du inte har någon koll på vad du pratar om. Att skriva som du gör blir bara så fel. 
    Varför inte skriva exempelvis tjänstemän och arbetare för att påvisa att det avskedas på alla olika nivåer?
    Vad fick dig att anse att det skulle bli rätt om du skrev fast anställda och tjänstemän? Du ser själv att det blir helt fel va? 
  • Fidelis ad urnam
    teälskaren skrev 2013-02-26 15:23:05 följande:

    vad är svårt med att förstå att vi varit sjuka i 3månader och ej haft sex på den tiden? Man varken har lust eller ork.så funkar vi. Sen kom kattens sjukdom uppepå det!
    Var kom sjukhus och att ha sex där in i det hela?
  • Icilla
    tänkaren skrev 2013-02-07 16:03:22 följande:
    ni måste förstå att både 32.000kr i räkningar och att blåsa 50.000kr/mån är helt osannolikt i vår värld.

    i vår värld bränner man inte pengar även om man har dem.

    Vi har ca 28 000:- / mån på 2 vuxna (ej mat och nöjen utan endast räkningar) och vi blåser inte pengar!
    Att ha hus, bil, att pendla till jobbet, att vara ansluten till facket, att ha en mobiltelefon, att försäkra sina ägodelar... sånt kostar pengar.

    Vi har själva valt att bygga nytt hus, att unna oss en säker bil osv. Det betyder inte att vi är slösaktiga. Skulle snarare säga att vi båda är väldigt ekonomiskt lagda och köper nästan aldrig något vi inte behöver.
    Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag blir gammal och aldrig köpte hus, för att jag exempelvis var rädd för att ta ett lån. Då skulle jag känna att jag inte levt mitt liv. Men, sånt är individuellt och vi alla är olika och prioriterar olika.

    När jag ser på våra utgifter har jag svårt att se att jag skulle kunna leva det liv jag vill och samtidigt ha räkningar under 20 000:-.  Så... i min värld är allt under 20 000:-/mån osannolikt. Som sagt, vi är alla olika. Just face it! :)
  • teälskaren
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-26 15:32:25 följande:
    Att du gör en sådan uppdelning påvisar, ännu en gång, att du inte har någon koll på vad du pratar om. Att skriva som du gör blir bara så fel.  Varför inte skriva exempelvis tjänstemän och arbetare för att påvisa att det avskedas på alla olika nivåer? Vad fick dig att anse att det skulle bli rätt om du skrev fast anställda och tjänstemän? Du ser själv att det blir helt fel va? 

    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-26 15:32:25 följande:
    Att du gör en sådan uppdelning påvisar, ännu en gång, att du inte har någon koll på vad du pratar om. Att skriva som du gör blir bara så fel.  Varför inte skriva exempelvis tjänstemän och arbetare för att påvisa att det avskedas på alla olika nivåer? Vad fick dig att anse att det skulle bli rätt om du skrev fast anställda och tjänstemän? Du ser själv att det blir helt fel va? 

    bemanningen är inte fast anställda.
  • Fidelis ad urnam
    teälskaren skrev 2013-02-26 15:39:52 följande:


    bemanningen är inte fast anställda.
    Nämnde jag någonsin de som är anställda via bemanningsföretag (där de förövrigt kan ha en tillsvidareanställning)? Det jag opponerade mig mot var ditt sätt att använda orden "fast anställda". 
  • teälskaren
    Virriga Vera skrev 2013-02-26 15:27:53 följande:
    Du har helt rätt, men samtidigt är det även verkligheten för många som inte har en utbilding/CSN lån.

    vi har 8,4% arbetslöshet just nu i Sverige. Och undomsarbetslösheten är 24,8%. Vad jag försöker säga till dig är att det spelar idag ingen roll om du är utbildad eller inte Alla har lika svårt att få jobb. Vi har sedan 2008 en pågående kris i världen. Den är inte över än,och kommer troligtvis att fördjupas ytterligare.
  • teälskaren
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-26 15:46:14 följande:
    Nämnde jag någonsin de som är anställda via bemanningsföretag (där de förövrigt kan ha en tillsvidareanställning)? Det jag opponerade mig mot var ditt sätt att använda orden "fast anställda". 

    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-26 15:46:14 följande:
    Nämnde jag någonsin de som är anställda via bemanningsföretag (där de förövrigt kan ha en tillsvidareanställning)? Det jag opponerade mig mot var ditt sätt att använda orden "fast anställda". 

    Ja,fast anställda som i ordinarie personal som sköter den dagliga driften utav Volvo,som får det att rulla. Hör att du inte är insatt,när du inte ens förstår så Ella ord som: Fast personal Bemanning Tjänstemän Ska se om jag hittar artikeln,så får du se hur VD'n uttryckte sig :)
Svar på tråden Utgifter/månad?