• Anonym (Elöverkänslig)

    Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!

    Jag är elöverkänslig. Vad vill du veta?

  • Svar på tråden Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!
  • Jisse
    Inkontinental skrev 2012-10-21 13:23:46 följande:


    Skulle du kunna göra ett blindtest, och avgöra om en mobil är på eller av?

     
    Ingår elöverkänslighet i det s.k "randi-testet" där man får 1 miljon dollar för att visa upp paranormala förmågor?

    TS: Skulle du i så fall kunna tänka dig att göra det? Även om du inte vill bevisa något för din egen skull eftersom du säger dig redan veta och vara säker på din allergi så skulle det ju vara ett stort steg för forskningen i detta ämne tänker jag...
  • Inkontinental

    Instämmer. Det skulle verkligen förbättra läget för alla elöverkänsliga, om deras besvär verkligen kunde dokumenteras att orsakad yttre påverkan.

  • Anonym (??)
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-19 23:16:42 följande:
    Jag är sjukskriven för utamattningssyndrom. Eftersom elöverkänslighet inte finns enligt försäkringskassan är vi sjukskrivna för andra diagnoser, som tex utmattningsyndrom och fibromyalgi

    Ojojoj, bara mumbojumbodiagnoser. Lustigt att alltid kvinnor är bland de flesta!
  • Anonym

    Oavsett om din åkomma är fysisk i grunden eller ej så har du symptom som är psykiskt påfrestande och därmed är psykiatrisk hjälp en bra idé. På samma sätt som smärtpatienter kan behöva annan hjälp än bara smärtlindring.

  • Anonym
    Anonym (??) skrev 2012-10-21 20:23:49 följande:

    Ojojoj, bara mumbojumbodiagnoser. Lustigt att alltid kvinnor är bland de flesta!
    Nu är TS en man då. 
  • Anonym (Elöverkänslig)
    Anonym (Mild form) skrev 2012-10-21 13:44:13 följande:
    Du avvisar ju alla tips och råd med en lång rad bortförklaringar. Hade jag varit sjuk hade jag ju testat allt, zonterapi, kbt, hypnos, terapi mm. Jag hade ju aldrig nöjt mig med att bli sjukpensionär efter endast 14 år i arbetslivet.
    Nej jag avvisar inte allt. Jag tror inte på kbt och inte ens psykologen jag pratat med tror att det hjälper.

    Det viktigaste har jag gjort och det är en elsanering. Jag har testat en hel del med bla kost och vitaminer och mineraler. Jag är öppen för att testa andra saker som tex zonterapi. Jag tror inte att jag skulle kunna bli helt bra men det kanske kan släppa på en del muskelspänningar och ev annat som jag får av strålningen, funkar det så är det bra. Hade jag haft råd hade jag kunnat testa för att se vad som händer. I värsta fall är det bortkastade pengar. Men när pengarna inte ens räcker till den mat jag vill köpa är det svårt att få råd med något annat.
  • Thaleya1

    Jag har sett på tv hur olika elkänsliga beter sig och förklarar sina symptom, tycker du att de ger en rättvis bild av hur du upplever det med?

  • Anonym (Elöverkänslig)
    Anonym skrev 2012-10-21 20:24:28 följande:
    Oavsett om din åkomma är fysisk i grunden eller ej så har du symptom som är psykiskt påfrestande och därmed är psykiatrisk hjälp en bra idé. På samma sätt som smärtpatienter kan behöva annan hjälp än bara smärtlindring.
    Det skulle man kunna tänka sig, men nu mår jag rätt bra. Jag har under en tid testat Brain Gym, korsvisa övningar. De sägs kunna förbättra minnet och koncentrationen vilket jag inte märkt, men däremot blir jag glad av att göra övningen. Om man ska bli det eller inte det vet jag inte men för mig fungerar det så. Därför behöver jag ingen psykolog.
  • Anonym (Elöverkänslig)
    Jisse skrev 2012-10-21 13:52:03 följande:
    Ingår elöverkänslighet i det s.k "randi-testet" där man får 1 miljon dollar för att visa upp paranormala förmågor?

    TS: Skulle du i så fall kunna tänka dig att göra det? Även om du inte vill bevisa något för din egen skull eftersom du säger dig redan veta och vara säker på din allergi så skulle det ju vara ett stort steg för forskningen i detta ämne tänker jag...
    Det skulle ju inte bli vetenskapligt och skulle jag göra ett sådant test skulle jag vilja göra det med någon som vet vilka reaktioner elöverkänsliga har. Lägger man exponeringstillfällena för tätt fungerar det inte eftersom reaktionerna kan vara fördröjda.

    Sen finns det redan sådana tester.

     www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21793784

    www.magdahavas.com/dect-phones-affect-the-hea.../

    www.aehf.com/articles/em_sensitive.html
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-21 21:16:33 följande:
    Det skulle ju inte bli vetenskapligt och skulle jag göra ett sådant test skulle jag vilja göra det med någon som vet vilka reaktioner elöverkänsliga har. Lägger man exponeringstillfällena för tätt fungerar det inte eftersom reaktionerna kan vara fördröjda.

    Sen finns det redan sådana tester.

     www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21793784

    www.magdahavas.com/dect-phones-affect-the-hea.../

    www.aehf.com/articles/em_sensitive.html

    Men har du fortfarande inte fattat att de där länkarna inte betyd något? Det finns i dagsläget ca 2500 undersökningar som visar att el-allergi är Bullshit så den där lilla ynka betyder ingenting i sammanhanget.
Svar på tråden Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!