• Pallas

    Mekarskryt!

    Nu ska jag bara skryta av mig lite: Har lyckats byta glödstift på BMW:n! Inte för att jag vet om det blev nåt bättre, men jag har iaf demonterat hela luftintaget för att komma åt de små rackarna. Tur man är begåvad med en hand-/armstorlek värdig en 5-årig asiatisk tösabit, för inte var det mycket plats att skruva på inte! Hur gör karlar egentligen, river hela toppen?

    Bilen startade inte helt felfritt efteråt, så jag undrar om det snarare är reläet som är trasigt. Nåja, det var iaf bytesdags på glödstiften, så jag ångrar det inte. Tre timmar blankt gick det på och jag har aldrig gjort det förut. Känns alltid bra att få ihop något som är lite mer avancerat än att byta oljefilter.  

  • Svar på tråden Mekarskryt!
  • Pallas
    Noname00 skrev 2013-11-02 17:17:10 följande:
    Det låter som ett bra pris tänk på att det troligtvis är per styck.
    Jo, det är styckpris, tyckte inte det var farligt för Brembo. Ska langa iväg en beställning i morgon förmiddag, men jag ska kolla om de har lite andra grejer också.
  • Rabarbapuppa
    Pallas skrev 2013-11-01 12:51:06 följande:
    Kan man köpa navringar på Biltema?
    Nej,

    Du går in på lokala däcksfirman och köper sånna.
    Eller så köper du på eBay, det brukar jag göra.

    Det var alltså navhålet du funderade över, inte spacers som flyttar fälgen utåt (påverkar ET)

    Puppa
     
  • Pallas
    Rabarbapuppa skrev 2013-11-04 09:04:58 följande:
    Nej,

    Du går in på lokala däcksfirman och köper sånna.
    Eller så köper du på eBay, det brukar jag göra.

    Det var alltså navhålet du funderade över, inte spacers som flyttar fälgen utåt (påverkar ET)

    Puppa
     
    Navhålet är det. ET inga problem.
  • Rabarbapuppa
    Pallas skrev 2013-11-04 09:10:12 följande:
    Navhålet är det. ET inga problem.
    Vilka mått är det vi snackar då? Navet är..... ? millimeter, och fälgens hål är......? millimeter?

    /Puppa 
  • Nyfikna72

    Ni kan nog sluta höja Brembo till skyarna iallafall......där betalar man till största delen för namnet bara och sen får man typ samma skivor som alla andra säljer........de gör nämligen väldigt lite skivor själva idag och köper istället in från samma tillverkare i Nederländerna som försörjer de flesta med skivor.........

  • Pallas
    Nyfikna72 skrev 2013-11-04 09:50:47 följande:
    Ni kan nog sluta höja Brembo till skyarna iallafall......där betalar man till största delen för namnet bara och sen får man typ samma skivor som alla andra säljer........de gör nämligen väldigt lite skivor själva idag och köper istället in från samma tillverkare i Nederländerna som försörjer de flesta med skivor.........
    Ska kolla vad det fanns för andra märken på autopartsmarket. Såg något som jag inte hört talas om förr.
  • Nyfikna72

    Det finns en hel del märken om man säger så.......är det bara ett namn i mängden så är det bara ett varumärke och de köper bara in och förpackar i egna kartonger. De enda jag vet som verkligen tillverkar själva är väl ATE men inte ens det innebär att de gör allt själva. Köper själv in skivor från en lev som garanterat är Made in china och de är många ggr bättre än det reguljära Europa skivorna så idag spelar märken väldigt liten roll

Svar på tråden Mekarskryt!