• Anceka m D

    Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.

    I somras startade jag en tråd för oss kring 30 som snart skulle starta syskonförsök. Nu några månader senare är det inte så många kvar i den tråden då de flesta har fått sitt efterlängtade plus! Dock inte jag (och några till som också är välkomna hit!). På julafton har jag nästa äl och då är vi inne på sjätte försöket...

    Så, är du kring 30 och har försökt få syskon i ett par månader eller så kan det här kanske vara tråden för dig!?


  • Svar på tråden Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.
  • Anceka m D

    Ca 10 dagar kvar till äl, tiden går inte så himla långsamt ändå. Är ju en del att göra innan jul också. Av nån anledning tror jag inte att det här försöket kommer lyckas heller. Jag börjar ställa in mig på att det kan ta tid. Med sonen tog det 5 månader, det är ganska precis tre år sen...

  • ÄnglaMini

    Hej - en till här :)
    Började försöka i juni för syskon men eftersom första kom till via IVF så har vi i aug

  • Anceka m D

    Välkommen! Ditt inlägg blev avbrutet men om jag tolkar det rätt är det tänkt att ni ska göra IVF igen?

    Jag känner mig bara så himla nedslagen och negativ. Av nån anledning tror jag inte att det kommer bli något syskon till sonen, trots att vi bara har försökt ett drygt halvår.  

  • ÄnglaMini

    Nej men hoppsan, det såg jag inte...
    Jag skulle säga att vi gjort två FET (insättning av frysta embryon) i höst och är inplanerade för ny insättning i januari. Där emellan har vi så klart försökt själva...
    Jag förstår nedstämdheten. Det är lätt att komma in i det. För egen del har jag kommit till ro efter ett halvårs försök, det kommer när det kommer, om det kommer...men hade jag fått önska så hade jag velat ha syskon någorlunda tätt...
    Hur gammalt är ert barn?
    Lycka till nu i julhelgen, kanske är det nu det händer ;)

  • Pärlan01

    Hej! Jag är 30 år snart och vi har en son som är 2,5år, planen var från början att det skulle komma ett syskon i somras men så blev det tyvärr inte.. så nu har vi försökt i över 1år.. jätte jobbigt.. man blir så besviken och ledsen varje månad. Efter varje ägglossning är det samma visa
    -nu ska vi försöka att "inte tänka så mycket" visst.. det är ju lätt??
    man känner efter olika "symptom" hela tiden.. och vid varje mens blir man grymt besviken.
    Nu har det gått så långt att det är en jätte press för sambon vid varje ägglossning och det börjar bli jobbigt, vilket resulterar i att vi har sex typ 2ggr.. använder ägglossningstest och gjort det hela tiden. Med sonen tog det 3 månader.. Nu är det mens ungefär till nyår, sen ska vi göra uppehåll och jag ska ta tag i bantning/träning bara för att skingra tankarna.. man liksom pausar livet när man håller på att försöka bli gravid.. eller iaf jag, tar inte tag i något som handlar om mig själv utan lever i 2 veckors intervaller vilket oxå är otroligt jobbigt.. 
     Vi har tänkt söka hjälp men orkar inte riktigt ta tag i det-typ..
    Men hoppas som sagt på ett + i slutet av dec.

    Lycka till! 

  • ÄnglaMini

    Pärlan01: åååå, jag vet precis... Det spelar inte så stor roll vad andra säger, man lurar hjärnan till paus på nåt sätt... Jag hoppas så att ni lyckas snart! God jul - försök att njuta av denna tid som är!

  • lajni

    Hej! Detta verkar vara en tråd som passar mig alldeles utmärkt! Jag är 29 och jag o min man har bara precis börjat "baka" småsyskon ... Vi har en dotter som är 16 månader. Vi har gjort ett försök som misslyckades och nu har jag BIM på söndag eller måndag...puh..,nervöst! Känner med er som försökt länge ochföstår hur nedslående det måste vara!:( Än så länge har jag inte fått den där ångesten som jag känner så väl igen sen vi försökte med tösen, tror det har att göra med att vi har fullt sjå med lilldamen just nu :)men detkommer väl! Vi bestämde oss att för att börja försöka lite tidigare än vad vi egentligen tänkt, men tanke på att det kan ta jättelång tid! Vet inte vad ni säger som har syskon, men för oss som har en 16 månaders är det inte alltid så lätt att få till det på bestämda dagar ;)

  • lyckobubblor

    Hej, hoppar gärna med här!! Var med en sväng i den förra tråden men fick en svacka så jag var inte så aktiv på familjeliv längre... Men nu jäklar ska det väl ta sig snart! :)
    Har BIM den 1/1 och tänkte testa på nyårsafton så man vet hur man ska göra med champagnen... :)

  • ÄnglaMini

    Välkomna hit! Fler som har bim snart alltså...!! Håller tummarna!!

    Pärlan01: hur har det gått för dig? Hade/har inte du bim i dagarna?
    Jag har förmodligen bim imorgon, men jag är så ojämn så jag vågar inte lita på det :( har sagt efter nyår till mannen så han inte ska fråga hela tiden..... Har haft lite lite lite kramp eller menskänning sen förra torsdagen, men jag befarar det värsta. Väntar mig liknande känslor som förra gången och eftersom de lyser med sin frånvaro så vågar jag inte hoppas. Och jag är en sån som åtminstone väntar en vecka efter bim innan jag testar, så vi får väl se utgången på det här...

  • sagoslott

    Hejsan! Hoppar gärna in här! Vi har två barn och har försökt med nummer tre sedan i juni... Känns lite jobbigt då de andra två tog på första försöken. Jag har ÄL nu och hoppas på att slippa mensen den 11/1.

    Håller med om att det är svårt att inte tänka på det...

Svar på tråden Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.