• Anceka m D

    Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.

    I somras startade jag en tråd för oss kring 30 som snart skulle starta syskonförsök. Nu några månader senare är det inte så många kvar i den tråden då de flesta har fått sitt efterlängtade plus! Dock inte jag (och några till som också är välkomna hit!). På julafton har jag nästa äl och då är vi inne på sjätte försöket...

    Så, är du kring 30 och har försökt få syskon i ett par månader eller så kan det här kanske vara tråden för dig!?


  • Svar på tråden Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.
  • lyckobubblor

    Och oj, vilken pik med den boken.... Den hade vi oxå garanterat tagit och gömt! Min man hade blivit galen, nu hade hans mamma aldrig gjort så men det hade mycket väl kunnat vara min mamma...

  • Lilla kakan
    Akinna 77 skrev 2013-01-09 11:02:11 följande:
    ...Jag har 3 nära vänner som väntar nummer 2 och ska föda snart. En annan som precis fått nummer 2 och en tredje som ska börja försöka till våren.  2 av dom som ska föda snart fick sitt första barn samtidigt som vi fick vår son. Jag tycker ärligt talat att det är skitjobbigt, jag är inte missunnsam men nog tusan är jag avundsjuk! Det verkar som att "alla" andra bara behöver titta på varandra så blir de gravida!  ...
    Jomensåatt... Får ju skriva under på det där till viss del ändå. Är absolut inte missunsamm - är tokglad för alla som lyckas. Men ibland - som idag, blir jag avis, när en i min mammagrupp (från sonen då alltså) "råkat" bli gravid, med nr 3... Fast å andra sidan kan jag verkligen inte klaga, finns ju de jag känner som försökt i 2 år på syskon nu och inget händer. Är bara så otroligt livrädd emellanåt att det ska hända oss också Nä, idag (såklart när man väntar på mensen) är ingen uppåt-dag för mig. Borde checka ut och ägna mig åt jobbet!
  • helen

    ja de är märkligt att man kan bli så fokuserad på att bli gravid, så att man nästan glömmer bort allt runtomkring....Det går ju inte att göra så mycke mer än hoppas....vi började bebisverkstaden i augusti (tog ut spiralen i Juli)  men så sa min doktor (har haft problem med ämnesomsättningen, men är frisk nu) att vi var tyugna att vänta minst ett år, blev så otroligt deprimerad av det å hela hösten har allt bara vart åt helvete å de enda jag har tänkt på är bebis. Men så  pratade jag med min BM å enligt henne så behövde vi inte alls vänta ett år. Så nu vill man ju att det ska ta sig på en gång :) ...dock tror jag att jag behöver tappa några kilo först, har på grund av ämnetsomsättnings problemen lagt på mig. 

    Tack för ordet :) ...mina vänner har lite svårt att förstå att jag har sån bebislängtan när vi redan har två barn, dom har oxå två och är nöjda där.    

  • Anceka m D

    Ta det på rätt sätt men det känns skönt att ha lite sällskap i sina tankar! Även jag är mest rädd för att det aldrig ska bli något syskon, om det "bara" tar lite tid gör ju egentligen inte så mycket.

    Jag borde också lägga lite energi på annat ett tag men det är svårt att släppa tankarna på att bli gravid.

  • Cuppies

    Så då var ÄL klart för denna gång. Jobbade på varje dag, så nu håller vi alla tummar. Måste tillägga att det var lättare att få till det "under ältidspressen" när vi försökte till vårt första barn :)

  • ÄnglaMini

    Oj oj oj vad ni har skrivit idag! Här hänger man inte med :)
    Jag delar precis samma rädsla som er, tänk om vi aldrig får ett syskon till vår lilla tjej? Just nu tänker jag främst för hennes skull, att jag verkligen vill att hon ska ha någon vid sin sida oavsett vad som händer oss...men så vill jag väldigt gärna ha barn själv...
    Vi har berättat för föräldrar nu, men det är för att vi måste bo hos dem i samband med nästa IVF efter helgen. Vi får inte ta med vår dotter till kliniken, så hon får vara hos farmor o farfar. Vi bor dessutom på annan ort och hinner inte köra dit på morgonen, har 60 mil...så nu vet de och min mamma samt några andra mammor jag hängt med det senaste året. Tar det enklare för varje dag. Jag var så otroligt hemlighetsfull förr, men har blivit lite mer öppen med tiden.
    På måndag blir det återföring av ägg för oss, spännande! Det är ju som att likställa med er ÄL, fast jag vet att ägget är befruktat, men vet inte om det fäster........

  • Lallahh

    Nu är det bara en dag kvar tills jag ska börja testa med mina Clearblue ÄL stickor! Längtar!

  • Lilla kakan

    Änglamini: Superstort lycka till på måndag!! Solig

    Någon som testat?

    Ego: Känner precis som dig Änglamini att jag till största delen längtar för sonens "skull". Själv hade jag nog kunnat klara mig utan allt vad graviditet (och förlossning tvi vale!!) heter och första bebisåret känner jag mest som överlevnad (även om det också är underbart samtidigt). Jag är nog en sån som skaffar barn, inte bebis Kanske därför det också dröjt nu tills sonen blev tre innan vi var redo för en till. Men jag kan inte tänka mig att sonen inte ska få ett syskon. Det går bara liksom inte att föreställa sig :-/

    Neg. cb idag igen här i alla fall, "bim-1". Men - nu en fråga om det!
    Hur skulle ni resonera om detta med bim - ni som har något varierande cykler - hur räknar ni fram det? Förra månaden te.x. var min lutealfas plötsligt 18 dagar efter LH-stegring. Andra månader har den varit 13-15 dagar. Gissar att det beror på hur nära/långt efter LH-stegringen som ägget faktiskt släpper - men hur ska man beräkna bim tycker ni?.
    Om jag räknar 14 dagar efter pos ÄL-test denna månad så är bim i morgon. Men om jag räknar 17 dagar så är ju bim på tisdag - och i så fall så skulle ett neg. cb idag inte betyda så värst mycket (isf bim -4).
    Hur resonerar ni?
    Ska på middag ikväll så måste liksom ta ställning till om jag ska ta ett vinglas eller ej. Fast eg. vet jag väl redan mitt svar.. Ingen mens = inget vin.. Det är ju bara så sjuuukt tråkigt att vare sig få plus eller få unna sig något de få tillfällen jag kommer ut :-/

    *men men, letar efter det där sista lilla hoppet som efter en nål i en höstack *

    Kram på er alla!

  • ÄnglaMini

    Lillakakan: tack :) börjar bli lite nervös nu....
    Hoppas att du bara har testat för tidigt! Vad gäller bim så blir jag inte klok på det själv...

  • Akinna 77

    Lilla kakan,håller tummarna för att du testade lite tidigt och att du får resultatet vi alla önskar oss nästa gång du testar!

    Vi har precis avslutat bebisverkstaden för denna gången, ingen aning om vi prickade in ägglossningen eftersom min mens är så himla oregelbunden. Funderar på att köpa ägglossningsstickor till nästa gång.. Jag måste även bli bättre på att skriva upp vilket datum jag fick mens så att jag har större chans att räkna rätt :) 

    Och ja Cuppies, MYCKET lättare att få till det under ältidspressen innan man fick barn! Skrattande

    Usch, det är med att tänka positivt alltså..det går verkligen fram och tillbaka för mig! Jag går runt och tänker att nu ska vi minsann lyckas, fantiserar glatt om att berätta för familj och vänner om det positiva resultatet och tycker att jag känner mig glad och hoppfull..men sedan kommer jag på mig själv med att sitta och vara smyg-pessimistisk! Kollar på bebiskläder och tycker synd om mig själv..seriöst! Blir så trött på mig själv! 

    Måste sluta tänka på det så mycket, tur att jag jobbar rätt mycket den här veckan, är ny på jobbet så jag har inte tid att tänka på så mycket annat än själva jobbet när jag är där Glad
     

Svar på tråden Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.