• telgebo

    Familjen Annorlunda

    Prattråd för oss som följer programmet Familjen Annorlunda på måndagar kl 20 i TV 4.

    Såg att det inte fanns nån tråd för oss så jag startar en nu.


    Min lycka dotter född okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Svar på tråden Familjen Annorlunda
  • hellen75

    Ha, tyckte oxå att  föräldrarna i den "nya" familjen i Örsundsbro, verkade vara släkt med varann.Förvånad
    Som en mamma skrev här med 5 barn.... undra om folk nu tror att det är så när vi är ute med barnen.
    Hemsk tänkte, men som jag skrev i mitt tidigare inlägg,att man känner sig VÄLDIGT lyckad som familj, när man med 6 stycken, barn INTE har dom här problemen.Tungan ute
    Men om mamman i Motala skulle lägga lite mer tid på sina barn, och lite mindre tid på löpbandet, så finns det nog hopp för hennes barn medObestämd(säger inte att man ska sluta att träna, utan har man satt barn till världen, så kanske man ska umgås med dom "lite")
    Jag försöker också röra på mig. 

  • jimbo82

    Fast hon tränade med barnen vilket är ett sätt att umgås med barnen oxå

  • millana
    jimbo82 skrev 2013-01-30 08:48:17 följande:
    Fast hon tränade med barnen vilket är ett sätt att umgås med barnen oxå

    Precis...o hon blir en bättre mamma om hon får träna....och det finns en pappa!!!!
  • gerd123

    Såg programmet på play igår. Här i tråden diskuterades det om det var lämpligt att en unge skulle krypa omkring med bar rumpa i teve så jag var beredd när den scenen kom och jag tyckte den var oskyldig (jag är EMOT nakna barn i teve)!

    MEN det jag noterade var
    Scen 1- unge kryper med rumpan bar i vild skräck i soffa

    Scen 2- unge sitter i soffa med blöja! Fortfarande helt skräckslagen!

    (Någon annan reagerade säkert också på det men jag orkar inte läsa alla inlägg)

    Den hemska tanken slår mig att man tog om scenen med skräckslaget barn! Först filmade man honom en snutt utan blöja när han vrålade av skräck. Sedan får han på sig en blöja, placeras i soffa, och skräms igen av pappans borrande. Den skräck som fanns i det barnets ögon fick mig att börja gråta.

  • Analoga
    Nyfniken83 skrev 2013-01-29 22:38:04 följande:
    Googlade och fann svaret själv... Ush! Gillade aldrig henne och gillar henne ännu mindre nu efter skvallret jag läst här.

    Tycker inte det är lämpligt att i denna tråd sitta bakom en skärm och bilda sig en uppfattning om människor, som grundar sig på skvaller och rykten. Det här är en öppen sajt där alla kan gå in och läsa, och jag vet att många av deltagarna i familjen annorlunda brukar läsa här. Inte så roligt då kanske, att läsa allt skit som skrivs om en; hur det riktigt "gottas" i illvilligt skvaller. Hur det än ligger till så är det ju bara de berörda själva som vet sanningen; och dessutom har vi ju inte med det att göra.

    Ok, man får skriva vad man vill...men jag går bara till mig själv; och jag skulle ta väldigt illa upp om jag tittade in här och ser att det i en tråd skrivs massa skit om mig.. 
  • olb

    Kollade inte så noga men funderade på om det verkligen är samma unge, med blöja som utan? Tycker dom är så lika allihopa...

  • pontus1992
    Analoga skrev 2013-01-30 09:03:02 följande:
    Tycker inte det är lämpligt att i denna tråd sitta bakom en skärm och bilda sig en uppfattning om människor, som grundar sig på skvaller och rykten. Det här är en öppen sajt där alla kan gå in och läsa, och jag vet att många av deltagarna i familjen annorlunda brukar läsa här. Inte så roligt då kanske, att läsa allt skit som skrivs om en; hur det riktigt "gottas" i illvilligt skvaller. Hur det än ligger till så är det ju bara de berörda själva som vet sanningen; och dessutom har vi ju inte med det att göra.

    Ok, man får skriva vad man vill...men jag går bara till mig själv; och jag skulle ta väldigt illa upp om jag tittade in här och ser att det i en tråd skrivs massa skit om mig.. 



    ställer man upp i ett tv program om sitt liv så får man räkna med att folk har synpunkter
  • Analoga
    pontus1992 skrev 2013-01-30 09:11:25 följande:


    ställer man upp i ett tv program om sitt liv så får man räkna med att folk har synpunkter

    Ja det tycker jag oxå. Men jag syftade mer på en deltagare som inte varit med på flera säsonger...
  • gerd123

    Familjen Algeson (de med soffan) tyckte jag om direkt. Någon påpekade att mamman "bara" verkar leva genom man och barn, men jag är lite allergisk mot det tänket. Det är oftast helt okey att leva för sitt jobb (i folks ögon) MEN när man lever för sina barn så har man dem "bara till låns" (osv). Till skillnad mot sitt arbete som man har på livstid?

Svar på tråden Familjen Annorlunda