• telgebo

    Familjen Annorlunda

    Prattråd för oss som följer programmet Familjen Annorlunda på måndagar kl 20 i TV 4.

    Såg att det inte fanns nån tråd för oss så jag startar en nu.


    Min lycka dotter född okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Svar på tråden Familjen Annorlunda
  • Mizzii
    gerd123 skrev 2013-01-30 09:35:58 följande:

    Familjen Algeson (de med soffan) tyckte jag om direkt. Någon påpekade att mamman "bara" verkar leva genom man och barn, men jag är lite allergisk mot det tänket. Det är oftast helt okey att leva för sitt jobb (i folks ögon) MEN när man lever för sina barn så har man dem "bara till låns" (osv). Till skillnad mot sitt arbete som man har på livstid?


  • tilj75
    gerd123 skrev 2013-01-30 08:55:40 följande:
    Såg programmet på play igår. Här i tråden diskuterades det om det var lämpligt att en unge skulle krypa omkring med bar rumpa i teve så jag var beredd när den scenen kom och jag tyckte den var oskyldig (jag är EMOT nakna barn i teve)!

    MEN det jag noterade var
    Scen 1- unge kryper med rumpan bar i vild skräck i soffa

    Scen 2- unge sitter i soffa med blöja! Fortfarande helt skräckslagen!

    (Någon annan reagerade säkert också på det men jag orkar inte läsa alla inlägg)

    Den hemska tanken slår mig att man tog om scenen med skräckslaget barn! Först filmade man honom en snutt utan blöja när han vrålade av skräck. Sedan får han på sig en blöja, placeras i soffa, och skräms igen av pappans borrande. Den skräck som fanns i det barnets ögon fick mig att börja gråta.
    Men är det inte två barn? Deras tvillingar? En med blöja, en utan....
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Mizzii
    tilj75 skrev 2013-01-30 09:43:09 följande:
    Men är det inte två barn? Deras tvillingar? En med blöja, en utan....
    Trodde ocks det var deras tvillingar
  • jimbo82

    Tror oxå det är två barn o inte samma o mamman kom ju o tog dom

  • helene 355
    gerd123 skrev 2013-01-30 09:35:58 följande:

    Familjen Algeson (de med soffan) tyckte jag om direkt. Någon påpekade att mamman "bara" verkar leva genom man och barn, men jag är lite allergisk mot det tänket. Det är oftast helt okey att leva för sitt jobb (i folks ögon) MEN när man lever för sina barn så har man dem "bara till låns" (osv). Till skillnad mot sitt arbete som man har på livstid?



    jag tycker varken man ska leva för sitt jobb eller barn, de har jag aldrig förstått, att gå in helt i att bara leva för dem och inte finnas till själv nästan. jag vill inte definiera mig bara genom mina barn eller mitt jobb, jag är en person som räknas, jag är jag, sen kanske jag gillar mitt jobb, älskar mina barn, men "bara" mamma är jag ju inte, utan en egen person med egna intressen och de tycker jag känns väldigt konstigt när folk bara lever för sina barn, då tappar dem ju sig själv en del, känns de som.
  • Mizzii
    helene 355 skrev 2013-01-30 09:49:37 följande:

    jag tycker varken man ska leva för sitt jobb eller barn, de har jag aldrig förstått, att gå in helt i att bara leva för dem och inte finnas till själv nästan. jag vill inte definiera mig bara genom mina barn eller mitt jobb, jag är en person som räknas, jag är jag, sen kanske jag gillar mitt jobb, älskar mina barn, men "bara" mamma är jag ju inte, utan en egen person med egna intressen och de tycker jag känns väldigt konstigt när folk bara lever för sina barn, då tappar dem ju sig själv en del, känns de som.

    Tur inte alla tänker som du då.
    Alla tycker och är olika 
  • jimbo82

    Jag lever för mina barn , egentid tar jag när barnen fått sitt !

  • gerd123
    tilj75 skrev 2013-01-30 09:43:09 följande:
    Men är det inte två barn? Deras tvillingar? En med blöja, en utan....
    Ja så kan det vara och allt annat känns ju hemskt att tänka. Men det blev konstigt filmat!
  • Mizzii
    jimbo82 skrev 2013-01-30 09:57:42 följande:
    Jag lever för mina barn , egentid tar jag när barnen fått sitt !

    Samma här!

    Lever också för mina barn, gör allt för dom först och främst och för mig är det en självklarhet att jag kommer sen då barnen fått sitt/sover osv 
  • helene 355
    jimbo82 skrev 2013-01-30 09:57:42 följande:
    Jag lever för mina barn , egentid tar jag när barnen fått sitt !

    jo precis! vad jag menar med, då har du ju tid för dig att göra de du vill och fortfarande vara du som innan barnen kom, emn ändå mamma med. Men jag känner en mamma i närheten som tappat allt hon gjorde innan, ingen egentid, inga intressen och inga kompisar om de inte är barnträffar, vet inte ens om hon och killen har någon tid tillsammans när dem inte diskuterar deras barn. Hon LEVER bara för sina barn och de känns synd tycker jag.
Svar på tråden Familjen Annorlunda