• telgebo

    Familjen Annorlunda

    Prattråd för oss som följer programmet Familjen Annorlunda på måndagar kl 20 i TV 4.

    Såg att det inte fanns nån tråd för oss så jag startar en nu.


    Min lycka dotter född okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Svar på tråden Familjen Annorlunda
  • Kotthare

    Jag tror inte att barn mår bra av föräldrar som bara lever för och genom sina barn. Barnen behöver upptäcka att mamma och pappa är egna personer, med egna viljor, intressen och behov. Som inte har Toy Story som favoritfilm, pannkaka som favoriträtt och älskar att bygga lego.

    På så sätt visar man vägen för hur barnen blir egna personer!

    Jag menar inte att man inte ska tillgodose barnens behov, men deras behov att mamma leker med dem är faktiskt inget behov. En önskan, kul ibland, men mammas behov kommer före barnens önskningar.

  • helene 355

    okey, då var de inte dem jag tänkte på va? var de kanske hon som skulle öppna "cafe"  med hennes mor. herregud så dåligt minne jag har.

  • Mizzii

    Vilka hade inga lakan?
    Såg inte av det i programmet.

    Men sen så kanske ungarna hade slitit av dom???
    Händer här iaf titt som tätt så man får dra på dom igen    

  • jimbo82

    Nä inte dom heller , vet inte hur jag ska förklara vilka dom var , bodde i ett rätt hus byggde en friggebod på gården som stora tjejerna skulle bo i , Tina höll på att ta mc kort

  • gbgumman

    Klart man kan göra något kul utan att ta med barnen på allt och ändå älska dem hemningslöst. Ska på les Miserables på lördag. De skulle nog inte gilla att jag tog med dem. Det går ingen nöd på dem. De får ofta gå på bio och så har de en pappa så de behöver inte vara själva heller. Varför skulle jag inte kunna gå på bio utan mina barn.

  • Mizzii


    jimbo82 skrev 2013-01-30 10:49:03 följande:
    Nä inte dom heller , vet inte hur jag ska förklara vilka dom var , bodde i ett rätt hus byggde en friggebod på gården som stora tjejerna skulle bo i , Tina höll på att ta mc kort

    jag vet vilka du menar...
  • Jättekul
    Mizzii skrev 2013-01-30 10:48:45 följande:
    Vilka hade inga lakan?
    Såg inte av det i programmet.

    Men sen så kanske ungarna hade slitit av dom???
    Händer här iaf titt som tätt så man får dra på dom igen    
  • helene 355
    Kotthare skrev 2013-01-30 10:47:07 följande:
    Jag tror inte att barn mår bra av föräldrar som bara lever för och genom sina barn. Barnen behöver upptäcka att mamma och pappa är egna personer, med egna viljor, intressen och behov. Som inte har Toy Story som favoritfilm, pannkaka som favoriträtt och älskar att bygga lego.

    På så sätt visar man vägen för hur barnen blir egna personer!

    Jag menar inte att man inte ska tillgodose barnens behov, men deras behov att mamma leker med dem är faktiskt inget behov. En önskan, kul ibland, men mammas behov kommer före barnens önskningar.

    oj, du fick då fram de mesta jag menade iaf i översta delen :)
Svar på tråden Familjen Annorlunda