• telgebo

    Familjen Annorlunda

    Prattråd för oss som följer programmet Familjen Annorlunda på måndagar kl 20 i TV 4.

    Såg att det inte fanns nån tråd för oss så jag startar en nu.


    Min lycka dotter född okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Svar på tråden Familjen Annorlunda
  • Annsiss

    Är man förälder med småbarn har man väl alltid trasa eller liknande till hands, annars ber man väl personalen om en trasa men torkar själv. Blev väldigt upprörd av hennes nonchalanta stil

  • Ruggugglan
    Koppkaka skrev 2013-02-05 09:59:59 följande:
    Hur kan man jämföra en tappad mjölkförpackning, med någon annans unges kiss? "Mina barn och andras ungar", du vet. Jag hade inte torkat upp det åt en kund, jag hade försett med mopp och skurhink och sagt att dom får städa upp själva.

    Olyckor händer men bara för att man råkar jobba inom service betyder inte det att man måste göra vilket skitgöra som helst. Och faktiskt, de flesta erbjuder sig själva att ta upp! Den här mjäkiga människan fnittrade ju bara och lät personalen göra det.
    Antar att du var med under hela händelseförloppet eftersom du vet exakt hur det gick till?
  • LadyViolette

    Tänkte också på mamman i algesson familjen, hon får väl torka upp själv. Jag skulle ha skämt ögonen ur mig om någon annan ska stå och torka, jag hade själv  städat upp efter oss. Och svordomen reagerade jag på, kanske inte att barnet sa den men att mamman inte reagerade. Har väldigt svårt för nya familjen. Äldsta dottern känns mognare än bägge föräldrarna tillsammans.

    Men säffle familjen är ju bara för underbar, deras kärlek till varandra känns så stark! Vart väldigt rörd av Maria

  • Analoga
    Minimis skrev 2013-02-04 21:22:28 följande:
    När algesons var i leksaksaffären, pissade ungen i golvet eller vad hände? Och stackars butiksbiträdet fick torka upp det!? Oavsett vad det var så var mamman äckligt nonchalant!
    Ja det var lite märkligt faktiskt???
  • Aileen Allannah

    Fast kissincidenten, det var ju en väldigt kort grej och nog sjutton lär mamman ha erbjudit sig att torka upp, men jag antar att personalen ville att det skulle se bra ut i tv och torkade själva. Sen att hon verkar vara blyg, är det något som man ska håna?

  • Ruggugglan
    Aileen Allannah skrev 2013-02-05 10:37:38 följande:
    Fast kissincidenten, det var ju en väldigt kort grej och nog sjutton lär mamman ha erbjudit sig att torka upp, men jag antar att personalen ville att det skulle se bra ut i tv och torkade själva. Sen att hon verkar vara blyg, är det något som man ska håna?
  • SoStylish

    Jag hoppas att Ilmrud-familjen har mer connection med sina hundar än vad som visades i senaste avsnittet där de verkade bli totalt ignorerade bägge gångerna de var med.

  • Aileen Allannah
    gerd123 skrev 2013-02-05 07:36:35 följande:
    Och hur tänker du att mamman skulle gjort?  Lägga babyn på golvet och gå in på lagret och leta efter skurhink och käpp? Det är alltid personalen i en butik som skurar bort vilken olycka det än handlar om. Om biträdet tycker att en liten flickas urin är det vidrigaste som finns så går det ju utmärkt att använda gummihandskar och munskydd.
    gerd123 skrev 2013-02-05 07:40:58 följande:
    Har du någonsin sett en kund städa upp i butiken när hen tappat en glasburk eller tappat en mjölktetra etc etc? TÄNK EFTER
    gerd123 skrev 2013-02-05 07:45:14 följande:

    ?? Nice!   Nej om det var inavel så skulle de ALDRIG kunnat få så många friska barn.

    Det är inte alls alltid personalen som skurar och torkar, oftast erbjuder de sig, många gånger har de inget val, men nog fan har jag sett föräldrar torka, liksom jag själv har gjort.

    Och jag har också sett kunder torka upp när de tappat ett ägg eller liknande på golvet i butiken.

    Inavel skulle du också kunna läsa på lite om, om två syskon får barn ihop så föds de inte med all säkerhet med missbildningar.

  • Mizzii

    Sicka gnällkärringar här finns.
    VARFÖR glor ni på programmet om ni retar er så mycket på folk? 

Svar på tråden Familjen Annorlunda