• Loriyana

    Vad är det "konstigaste" stavningen på vanliga namn du stött på?

    Är lite på mode nu att stava lite vanligare namn på ett annorlunda sätt. Själv träffade jag en liten flicka idag som hette "Frejaw"...alltå det uttalades "Freja"men de stavade det F R E J A W. 

    Tror det är den märkligaste stavningen jag sett på ett vanligt namn. Vad har ni själva stött på? Vore kul att höra :)

  • Svar på tråden Vad är det "konstigaste" stavningen på vanliga namn du stött på?
  • Tösabiten88
    CMM skrev 2013-02-18 21:21:05 följande:
    Oklart om någon som döper sin dotter till Vicktoria och själv lagt till ett Z i sitt namn bör ha mandat att göra sig lustig på det sättet.

    Nä jag kunde ju har bytt namn helt men fick inte :/
     och jag gör mig inte ett dugg lustig över namnet mer att man aldrig har sett det innan.

        
    * Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Rose123
    Höghus skrev 2013-02-20 15:02:20 följande:
    Mr Red: Fast Jankell/Flincks dotter heter ju inte Happy. Det är ett smeknamn. Och såna finns ju i de flesta familjer.
    Hur vet du det? Det finns hursomhelst närmare ett sjuttiotal kvinnor i Sverige som heter Happy, enligt SCB...
  • Höghus

    Rose123: Hur jag vet? Mindes från någon gammal intervju med Annika Jankell men en enkel googling räcker fint. Hon heter Betty Nicole Hildegard egentligen. Och ja, det finns säkert de som har så pass knäppa föräldrar att de heter Happy "på riktigt". Just den här männskan vi diskuterar gör det emellertid inte.

  • Tösabiten88

    Jag hörde på bvc för några år sedan en mamma som pratade med sitt barn som hette Metallica. Jag vet inte om hon hette det på riktigt eller var ett smeknamn. syskonet hette något med solsken,solglimt eller nått.


    * Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • hellokill3r
    Tösabiten88 skrev 2013-02-25 09:51:46 följande:
    Jag hörde på bvc för några år sedan en mamma som pratade med sitt barn som hette Metallica. Jag vet inte om hon hette det på riktigt eller var ett smeknamn. syskonet hette något med solsken,solglimt eller nått.



    Soleil kanske? Det är franskt, och betyder sol. Den svenskare varianten av det är Solveig.
  • Tösabiten88
    hellokill3r skrev 2013-02-25 10:00:45 följande:


    Soleil kanske? Det är franskt, och betyder sol. Den svenskare varianten av det är Solveig.

    Ja det kan nog mycket vara så :) Jag vet bara att många reagerade som satt i väntrummet :)
    * Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Tösabiten88

    var på scb och kollade på namnen metallica och solsken och det fanns ett par som hette det :)


    * Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • LsH

    Emmylee. Vad heter ungen!?! Emelie? Eller ska man säga Emmyyyleee!?!

Svar på tråden Vad är det "konstigaste" stavningen på vanliga namn du stött på?