• Anonym (Rådvill)

    vill ha barn

    Hej
    Är ca 40 år gammal har försökt bli gravid i 15 år ca håller inte riktigt koll på räkningen blev gravid för ca 16-17 år sedan fick missfall vilket var tur drev eget på den tiden och jobbade ca 365 timmar i månaden.Tänkte att det var väl ingen skada det kommer sedan, efter detta fick min kille diabetes 2 och efter det har ej vi kunnat bli med barn har hållt på ett tag men ändå försökt att inte tänka oroa mig eller så, ville att det skulle ske naturligt.nu börjar klockan att ticka så nu börjar jag bli orolig
    mina frågor är det:
    Kan det vara svårare att skapa ett barn för en man som har diabetes 2 om sockret ej ligger på bra nivåer?
    Kan man få typiska utlösningar utan att ejekulera vid diabetes 2?
    Finns det några hjälpmedel som man kan använda för att det ska gå för en man?
    det finns ju hjälpmedel för att stå men finns det för att gå också.
    Felet med mig är att jag ofta ej har någon sexlust veckan efter mens vilket det är då jag har ägglossning.
    så då försöker jag egga upp mig själv för att jag skall kunna njuta så att vi kommer till skott
    finns det någonting som jag kan ta för att jag skall kunna få mer lust under ägglossning.
    Jag har koll på min ägglossning och vi har haft sex och enligt hans utsaga så har det gått för honom
    2-3 ggr efter varandra under ägglossning, men jag vet inte.

    vore tacksam om någon kan svara på mina frågor vet inte vad jag skall ta mig till tack på för hand

  • Svar på tråden vill ha barn
  • Sexolog Camilla

    Hej.

    Jag svarar inte på frågor om diabetes 2, kontakta (din mans) läkare för att få svar på samtliga frågor du ställer om hur diabetes 2 påverkar en eventuell graviditet. 

    Hälsningar
    Camilla  

Svar på tråden vill ha barn