• Sanna890

    FITLINE - nackdelar

    Jag är gravid i vecka 14, min mamma har börjat med ett preparat som heter fitline, hon tjatar och tjatar på att jag ska dricka det under graviditeten, men jag vill inte då det inte finns några studier på vad som händer med fostret. Det mesta man läser på internet om fitline är solskens historier, men det finns även några få sidor om människor som råkat väldigt illa ut, läste om en kvinna vars njurar blev utslagna, en man vars bukspott körtel tog skada, han har nu mer typ 2 diabetes. Fitline är ju ganska nytt i Sverige som jag förstår, pga det hittar man inte så mkt info. Det är även mkt prat om pyramidspel, vilket alla säljare total nekar! Men vad kallar man det när man tjänar mer och mer pengar ju mer dina kunder säljer, och mer pengar ju mer kundernas kunder säljer? Hmm, jag är väldigt fundersam.

    Det jag undrar nu är om det är någon här som inte tkr att fitline har fungerat?


  • Svar på tråden FITLINE - nackdelar
  • alicia05

    PS: Är det någon som vill köpa ett gäng Restorate av mig??? 250 kr burken (ord pris 283 kr) De e BILLIGT!

    Skojar!!Skrattande

  • FavvoJonna

    Jag har oxå druckit fitline de senaste 3 åren, drack det även nu när jag var gravid med mitt andra barn. Dock drog jag ner lite på det eftersom jag oxå sökte på forskning angående fitlines påverkan på bebisen men inte hittade något. Jag slutade inte helt eftersom jag mår så bra av det och har under hela graviditeten klarat mig från att ta några andra tillskott och inte lidit brist på varken järn eller något annat till skillnad från min första graviditet.

    Sen jag började dricka ftiline så blir jag i stort sett aldrig sjuk och när jag blir det så är det väldigt lindrigt. T.o.m magsjukor som jag annars blivit helt däckad av har varit lindrigare!

    Det här är ju inget mirakelmedel såklart och passar inte alla, precis som med allt annat. Det beror väl alldeles på vad man har för brister (t.ex vitaminer) och behov. Men för mig har det gjort en sån skillnad på just immunförsvaret så jag vill aldrig sluta med det.

    Pyramidspel eller inte, det är klart att de som säljer det tjänar på det. Det är ju lixom så allt funkar. Jag säljer inte utan bara köper, har inte tid eller lust med något annat. 

    Tyvärr är det svindyrt, annars tycker jag alla borde prova det innan man dömer ut det!  

  • JohanJellstam

    Här kan man läsa om pyramidspel: sv.m.wikipedia.org/wiki/Pyramidspel Fitline bedriver inte pyramidspel för då hade det varit olagligt, vilket det inte är. Man kan kalla det mer för en nätverksverksamhet. Visst om man är duktig på att sälja så tjänar man mer. Precis som med allt annat. Då kan man börja tycka att hela världen är upp och ned, när en chef på ett företag tjänar så mycket mer än en anställd. För att inte tala om alla bonusar. Jobbar man hårt så tjänar man mer, och samtidigt tar man vara på sin hälsa. Alicia, hur menar du att PM lurar sina återförsäljare?

  • alicia05

    Lurar och lurar.. Om man räknar på fitlines påståenden  vad en försäljare kan tjäna så stämmer det helt enkelt inte.

  • JohanJellstam

    Så du menar att de skriver en sak och sen gör en annan? För det är väl ganska glasklart som Fitline "säger" att om du reggar 9 (förr var det 10st) teampartners, alltså användare, så dricker du gratis. Efter 5st TPs så köper du lösa produkter till 30% nedsatt pris.

    Om man vill satsa på FL så har dom ett bonussystem där man får poäng på alla TPs man har under sig. Bonusen delas procentuellt ut varje månad. Man får 5% av poängen på nivå 1 (egen omsättning, TPs och saker man själv beställer). 3% på nivå 2, 3% på nivå 3 osv... Det finns olika grader/titlar - Manager, Sales Manager, International Marketing Manager osv. För varje titel får man även där % som räknas från det sammanlagda poängbeloppet. Så jobbar man hårt och reggar nya medlemmar, så lönar det sig och jag kan inte se i var PM försöker luras?

  • alicia05

    Jag vet mycket väl att jag kan få ner mina kostnader genom att  få vänner att börja med fitline. Och så långt är väl allt ok (eftersom då får mina vänner betala 849 kr/månaden och jag kommer billigare undan).

    Jag har inte själv granskat era räkenskaper, det är en god vän till mig som bla jobbar som revisor. Det är påståenden som att man ska kunna försörja sig, få en egen bil osv som ej stämmer enl hen.

    Men, egentligen så¨bryr jag mig inte så himla mycket. Jag går på magkänsla och den säger mig att nej, fitline är alldeles för dyrt för mig.     

  • Sanna890

    Träna och ät rätt så lovar jag att ni mår lika bra ;) ser allt ni skriver som hjärn tvättning. Folk vill tjäna pengar och så är det med det. Har sett min mamma hålla på med detta sen i påskas, för henne, hennes vänner, vänners vänner går allt ut på pengar. Den som är över mamma är just nu arg på henne för att dom mamma värvat "inte jobbar tillräckligt hårt". Inte pyramid spel? Skitsnack. Men tack för era svar.

  • Snajje

    jag googlade in o hittade detta! jag kan säga så här jag googlade o försökte läsa på väldigt mycket om Fitlne innan jag började dricka det men till slut tänkte jag att det var värt prova , har provat på en  massa andra hälsopreparat före dess som man köper från Hälsokosten för att kunna få vara lite piggare! det mesta har inte hjälpt men rosen rot funkade men korta perioder men då fick jag äta väldigt många mer tabletter! är ju lika med Fitline åxå  jag dricker morgondrinken  sen en till tripple dos o sen kvälls drinken men försöker komma ihåg att ta en extra Restorate drink på em . Ibland känner jag att jag måste få den när hjärnan börjar känna sig tom . tar åxå en sportdryck ibland på em även om jag inte tränar för har så mycket att göra efter en flytt!

    jag kan inte säga att den hjälper mig mot värk men energi får jag ialla fall! finns en tilläggs produkt som jag ska prova framöver som sägs bygga upp brosk etc igen så den ska jag prova men har haft så mycket utgifter efter vår flytt att den får vänta!

    jag har tänkt jobba lite med att sälja den just för att jag tycker den ger så mycket tillbaka till de som varit sjuka ! jag känner flera som blivit hjälpta!

    men inte kommit igång med "säljandet" är nog inte en säljar typ o nä pyramidspel o MLM är inte samma sak! men man får ju fråga sig själv hur mycket är ens hälsa värd o visst kan man odla sina grönsaker o äta nyttigt själv men jag har inte ork över till det ännu! och det man köper är helt enkelt inte lika bra längre! Varför tror ni så många blir sjuka numera !? inte bara är det miljön! ni som undrar över något får gärna kontakta mig kan inte jag hjäpa er så vet jag de som kan hjälpa till med svar!  kramiz !     

  • Hugful80
    Carolinaengman skrev 2013-05-26 12:07:39 följande:
    Fitline är helt ofarligt! De som har "blivit" sjuka av det som du säger var redan på väg att att få det! för det finns inga studier på att det ska orsaka någon sjukdom mera allvarlig. Fitline ska hjälpa dig att få bort tex sjukdomen eller något annat dåligt i din kropp. Så det är inget dåligt med Fitline. Jag har druckit fitline i 3 år och jag har inte blivit sjuk sen dess. Mitt imunförsvar är på topp och jag mår mycket bättre nu en vad jag gjorde förut. Jag var också jätte allergisk mot pollen men den allergin försvann pga av att jag drack fitline! 
    Men jag skrev ju precis ovanför att det kan vara farligt, vad är det du inte förstår?
    Carolinaengman skrev 2013-05-26 12:07:39 följande:
    De som har "blivit" sjuka av det som du säger var redan på väg att att få det! 
    Källa?
    Carolinaengman skrev 2013-05-26 12:07:39 följande:
    Jag har druckit fitline i 3 år och jag har inte blivit sjuk sen dess. 
    Anekdotiska bevis är inte hållbara.
    Carolinaengman skrev 2013-05-26 12:07:39 följande:
    Mitt imunförsvar är på topp
    Hur vet du det? Gjorde du någon form av mätning av ditt immunförsvar innan och efter Fitline? Eller hur kan du annars bevisa ditt påstående?
    Carolinaengman skrev 2013-05-26 12:07:39 följande:
     Jag var också jätte allergisk mot pollen men den allergin försvann pga av att jag drack fitline! 
    Hur vet du att det är pga fitline? Har du analyserat alla andra ändringar du gjort i ditt liv utöver fitline och kommit fram till att det enda som kunnat bota din allergi är Fitline?


     
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Hugful80
    mamma71 skrev 2013-07-26 08:25:51 följande:
    Det finns forskning på engelska men framförallt på tyska och den visar på mycket goda resultat.
    Var då?

    I den här hysteriskt roliga tråden kommer en Fitlinesäljare in och vägrar dela med sig av dylika resultat utan hänvisar enbart till PM International för svar:

    http://halsa.ifokus.se/discussions/512c83a4ce12c464ce008bfa-fit-line-kosttillskott
    mamma71 skrev 2013-07-26 08:25:51 följande:
    Jag är diabetiker
     Då skulle jag undvika Fitline. Det kan vara farligt i kombination med diabetes:

    http://sakermittivarlden.blogspot.se/2012/04/fitline-inget-for-mig.html

     
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
Svar på tråden FITLINE - nackdelar