• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • annadenise
    Tokfrans skrev 2013-07-31 20:05:27 följande:
    Så nu har vi vart och sätt på bebben för första gången och de va helt underbart. Den rörde på sig hela tiden och ville inte bli fotad haha. Bm tyckte allt såg jättefint ut trots den va envis. Fick stå och hoppa för att den skulle röra sig så maan fick en bild. Lyckades få en som jag kommer lägga in snart så ni får se. Nu är oron borta, såg lilla hjärtat ticka och hen rörde sig riktigt mycket!{#emotions_dlg.flower}

    Va rolig:) skönt att allt såg bra ut:)
  • Realista

    Nu har jag kommit på plats och tänkte att när flytten är avklarad kan jag börja stressa ner och sova och ta uppackningen efterhand, ja men ellerhur det är så pestigt varmt så går knappt och sova pga det. Magen är uppåner och har som hugg i sidan

  • mariafii
    tinis skrev 2013-07-31 17:17:04 följande:
    Usch, första dagen efter semester :/ Så tråkigt men tiden knatar på det är iaf sommarens sista dygnspass för mig, otroligt skönt! Men idag har det varit en sån där dag som jag är orolig o nervös inför att bli mamma o hur livet kommer bli. Typiskt! Är.det fler som fortfarande har Sanna känslor ibland? Som tur är så är dom bra dagarna fler

    Jag längtar sååå mycket efter barn men nu när jag väl är gravid är det så svårt att förstå och vissa dagar blir jag livrädd och undrar vad jag gjort för jag kanske inte alls blir en så bra mamma som jag hoppas och trott på. Vet att det ordnar sig och är normalt att känna så man får försöka slappna av.

    Äntligen har jag semester och gått in i v.16 nu. Jag tror mig har känt bebisen 1-2 gånger.

    1 v + 4 dagar till RUL och 7 dagar till bröllopet, ohhh vad jag längtar      
    Gravid v.16 - BF 19 Jan 2014
  • annadenise

    va alla känner bebisen tidigt. Jag är i v.18, har inte känt varken fladder, buffar eller bubblor..men som sagt, allt är ju individuellt. Bm säger att för visa dröjer de fram till v.20-22

    Va kul att ni känt så tidigt:)

  • martinajulia
    annadenise skrev 2013-08-01 10:39:19 följande:
    va alla känner bebisen tidigt. Jag är i v.18, har inte känt varken fladder, buffar eller bubblor..men som sagt, allt är ju individuellt. Bm säger att för visa dröjer de fram till v.20-22

    Va kul att ni känt så tidigt:)
    Jag håller med dig! Blir också förvånad över hur många det är som redan känt bebis så tidigt men det har väl att göra med hur både den och livmoder och allt annat där inne ligger. Jag är också i v 18 och har inte känt någonting än, läääängtar :)
  • LitenKnodd

    Längtar till RUL, å längtar tills jag får veta om det blir en pojke eller flicka! Nedräkning till 28:onde, känns som det kommer ta så lång tid...

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014