• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • Lua

    Åh, tack! Jag har precis som du, känt i v 16 och 17, men sen inget mer. Har fått för mig att nåt måste vara fel, ska försöka tänka att det är normalt. Grattis förresten :)

  • Förväntansfulla

    Tänkte kika om jag kan hoppa in här. Har egentligen bf 14 februari men då jag väntar tvillingar så blir jag erbjuden igångsättning i vecka 36+0 och det betyder ju att det blir som senast januari bebisar för mig med:) Så himla spännande detta och jag verkligen längtar efter att bli mamma och att det kommer två på en gång känns bara ännu roligare:) Jag är 24 år och bor i Borås:)

  • FruGul

    Lua: tack! Ja vi hade en riktig akrobat där inne. Tror absolut inte det är någon fara. Men veckorna innan ul så fick jag för mig att de skulle säga att det var tomt där inne. Så det var så härligt att se att det fanns en liten pojke där. Blev bakåtflyttad till 30dec

  • Martini92

    Hejsan alla har precis varit på mitt rul :D
    Hjärtat slog och bebisen sov, haha sååååå lugnt , tillslut kom en kullerbytta vi skrattade massor =)

    Dock blev jag tillbakaflyttad till vecka 16+1 så bebis kommer runt den 22 januari vilket är hysteriskt kul då killens pappa fyller den 18 å min kille den 20 =D 

  • annadenise
    Lua skrev 2013-08-01 22:11:52 följande:
    Ni som precis gjort rul, kände ni fosterrörelser innan? V 19, rul i morgon men känner inget :/

    Du kan vara lugn. Många känner inte rörelser förän i v.20-22. Jag är i v.18 (gjorde rul i v.17) och har ännu inte kännt något.
  • annadenise
    martinajulia skrev 2013-08-01 19:55:24 följande:
    Ja, det känns toppen! På så sätt fick man mkt avklarat på en gång och allt hem till dörren också, väldigt bekvämt :) Fast vi får nog ställa upp det på vinden i några månader... Det blev en Cresent classic 13, faktiskt den enda vagn jag gillade av de vi såg på Babyproffsen. Hela paketet gick på 8000 vilket jag tycker var helt okej med tanke på hur mkt som ingick :)

    Verkligen ett bra pris.Ni fick ju väldigt mycket för pengarna:)

    Vi var på babyproffsen igår och köpte ett gravidbälte till mig.vi smygtittade även på lite vagnar:)..såg en jättesnygg bugaboo för 11.000 kr, som va nedsatt till 8000 kr, och då ingick allt..så de är ett bra pris, även om jag tycker att de fortfaranade är mycket pengar.

    vi ska även titta på en brio smile..paket för 7.500 kr och då ingår allt till vagnen, (även regnskydd och skötväska). De tycker jag är ett mycket bra pris. vi hade tänkt att försöka hitta en vagn för runt 5.500 kr men då är det inte mycket som ingår, och ska man köpa till resten separat,så blir det mycket dyrare.
  • Lunda
    annadenise skrev 2013-08-02 08:47:34 följande:

    Verkligen ett bra pris.Ni fick ju väldigt mycket för pengarna:)

    Vi var på babyproffsen igår och köpte ett gravidbälte till mig.vi smygtittade även på lite vagnar:)..såg en jättesnygg bugaboo för 11.000 kr, som va nedsatt till 8000 kr, och då ingick allt..så de är ett bra pris, även om jag tycker att de fortfaranade är mycket pengar.

    vi ska även titta på en brio smile..paket för 7.500 kr och då ingår allt till vagnen, (även regnskydd och skötväska). De tycker jag är ett mycket bra pris. vi hade tänkt att försöka hitta en vagn för runt 5.500 kr men då är det inte mycket som ingår, och ska man köpa till resten separat,så blir det mycket dyrare.
    Vi har bestämt oss för en Brio Smile. Vi ska köpa deras travelsystem som innehåller chassi med en hårdlift och sittdel. Och så får man även Brio Primo babyskdd och bas som man lätt kan sätta på barnvagnschassit. Blev helt förälskad i den när vi var och provkörde den. Motsvarar alla våra krav på pricken. Vi kommer beställa den på babyland.se där allt kostar 7750 kr, vilket jag tycker är ett väldigt bra pris. 
  • Lunda

    I natt vaknade jag vid 4 och hade så ont i magen. Tror det var tarmarna som spökade för när jag var uppe och gick lite och "fick ut lite luft" så kändes det mycket bättre. Har märkt att jag har svårt att få ut luft trots att jag ibland har jättemycket luft i magen. Skäms
    Detsamma gäller blåsan. Varje morgon vaknar jag och har ont för att jag har sånt tryck i blåsan men jag vaknar aldrig på natten och känner mig kissnödig. Funderar nästan på att börja ställa klockan och gå upp en gång på natten för att kissa. Jag gjorde det i natt eftersom jag vaknade och när jag vakna på morgonen hade jag inte ont alls pga blåsan.
    Någon annan som känner igen sig och har förslag på vad man kan göra? 

  • annadenise
    Lunda skrev 2013-08-02 12:12:48 följande:
    Vi har bestämt oss för en Brio Smile. Vi ska köpa deras travelsystem som innehåller chassi med en hårdlift och sittdel. Och så får man även Brio Primo babyskdd och bas som man lätt kan sätta på barnvagnschassit. Blev helt förälskad i den när vi var och provkörde den. Motsvarar alla våra krav på pricken. Vi kommer beställa den på babyland.se där allt kostar 7750 kr, vilket jag tycker är ett väldigt bra pris. 

    oooh tack för tipset. Ska kolla in den sidan:) travelsystem låter ju kanon. Mycket bra pris för hela paketet måste jag säga:)
  • annadenise
    Lunda skrev 2013-08-02 12:31:51 följande:
    I natt vaknade jag vid 4 och hade så ont i magen. Tror det var tarmarna som spökade för när jag var uppe och gick lite och "fick ut lite luft" så kändes det mycket bättre. Har märkt att jag har svårt att få ut luft trots att jag ibland har jättemycket luft i magen. Skäms
    Detsamma gäller blåsan. Varje morgon vaknar jag och har ont för att jag har sånt tryck i blåsan men jag vaknar aldrig på natten och känner mig kissnödig. Funderar nästan på att börja ställa klockan och gå upp en gång på natten för att kissa. Jag gjorde det i natt eftersom jag vaknade och när jag vakna på morgonen hade jag inte ont alls pga blåsan.
    Någon annan som känner igen sig och har förslag på vad man kan göra? 

    jobbigt att få ont. Jag tycker bara de låter helt otroligt att du inte vaknar på natten. Jag vaknar på natten och gå på toa mellan 3-4 ggr..jättejobbigt då de påverkar sömnen. Jag är konstant trött. Jag säger till dig som alla säger till mig, drick mindre vatten efter kl 18 på kvällen, men inte så lätt när de är varmt och man är törstig
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014